چاپ کد خبر: 99244
14 آذر 1401

میزان بارش باران و پیش بینی جدید وضعیت جوی استان فارس ۱۴۰۱/۰۹/۱۴

هواشناسی فارس میزان بارش باران در مناطق مختلف استان فارس را تا صبح امروز اعلام کرد.

به گزارش اول فارس، اداره کل هواشناسی فارس میزان بارش باران در سامانه اخیر را تا ساعت شش صبح امروز اعلام کرد، بر اساس این آمار ، شهرستانهای سپیدان(اردکان)  و نور آباد ممسنی  به ترتیب با بارش ۱۲۰.۸ و ۱۱۰.۹ تاکنون پربارش ترین نقاط استان فارس در سال زراعی جاری بوده اند.

آمار بارندگی استان فارس

اداره کل هواشناسی فارس  همچنین با انتشار اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی به مدت چهار روز همراه با رگبار و رعد و برق و وزش بادشدید، بارش برف در ارتفاعات شمالی استان هشدار داد.

به گزارش اول فارس،مدیرکل هواشناسی استان فارس اعلام کرد: این سامانه بارشی جدید از شامگاه روز یکشنبه ۱۳ آذرماه از سمت شمال غربی همراه با بارش پراکنده وارد استان شد.
اداره کل هواشناسی استان فارس با انتشار اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی به مدت چهارروز همراه با رگبار و رعد و برق و وزش بادشدید، بارش برف در ارتفاعات شمالی استان هشدار داد.
مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: این سامانه بارشی جدید  که از شامگاه دیروز  یکشنبه ۱۳ آذرماه از سمت شمال غربی همراه با بارش پراکنده وارد استان شده است ، برای دوشنبه ۱۴ آذرماه در نیمه شمالی و بخش‌هایی از مرکز استان فعال است.

او گفت: همچنین سه شنبه و چهارشنبه ۱۵ و ۱۶ آذرماه نیز این سامانه بارشی با شدت بیشتر در نیمه شمالی و مناطق مرکزی و به صورت پراکنده در برخی نقاط جنوبی ادامه دارد.مدیر کل هواشناسی فارس گفت: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده‌ها به ویژه در نواحی کوهستانی، آبگرفتگی محدود در معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها نیز وجود دارد.حقیقت تاکید کرد: احتیاط در تردد به دلیل لغزندگی جاده ها، پرهیز از سفر‌های برون شهری، عدم تردد و یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، پاکسازی و لایروبی کانال‌ها و اب راه‌ها و عدم پارک خودرو زیر درختان فرسوده، توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: بعد از عبور این سامانه بارشی در آخر هفته، اوایل هفته آینده نیز سامانه بارشی جدید دیگری استان فارس را در بر خواهد گرفت.


بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور
طبق پیش بینی سازمان هواشناسی بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور ادامه دارد.
طبق پیش بینی سازمان هواشناسی امروز دوشنبه در بخش‌هایی از گیلان مازندران اردبیل شمال آذربایجان شرقی ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می‌شود و از سه شنبه تا جمعه در این نواحی بارش پراکنده باران و برف انتظار می‌رود.

از سوی دیگر امروز با فعالیت سامانه بارشی جنوب کشور در برخی مناطق جنوب و شرق خوزستان شمال بوشهر، شمال و غرب فارس کهگیلویه وبویراحمد کرمان و هرمزگان افزایش ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

سه شنبه سامانه بارشی در جنوب کشور تقویت شده و در خوزستان بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و جنوب یزد و کرمان سبب رگبارو رعدوبرق و وزش باد گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ می شود. این شرایط چهارشنبه در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت و در این روز برای بخش‌هایی از شرق و شمال شرق نیز بارش باران گاهی وزش باد انتظار می‌رود.

گفتنی است، در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه بارش در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی به صورت برف خواهد بود. پنج شنبه و جمعه نیز در برخی مناطق جنوب شرق و مرکز کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. امروز در نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. از امروز تا پایان هفته به طور متناوب دریای خزر و سه شنبه تا پنج شنبه شمال و مرکز خلیج فارس مواج است.

فال حافظ امروز ۱۶ آذر با تفسیر دقیق و زیبا

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

عسکری فرد سه شنبه , ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

بابت چی کوهچنار در لیست نیسر نه اینکه هیچ کس در ایران لاه

محسن اسدی سه شنبه , ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰:۳۲

شهرستان جدید جویم توی لیست نیست، دلیلش چیه؟!؟!؟!

آخرین اخبار