چاپ کد خبر: 130777
15 دی 1402

تایید صلاحیت ۶۶۸ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در استان فارس

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره بر اینکه وزارت کشور نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام نموده است از تایید صلاحیت ۶۶۸ نفر از نامزدها خبر داد.

تایید صلاحیت ۶۶۸ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در استان فارس
به گزارش اول فارس از شیراز، اسماعیل قزل سفلی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات فارس، با اشاره به اینکه مهلت ۵۰ روزه بررسی صلاحیت نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های نظارت استانی روز گذشته چهاردهم دی ماه به پایان رسیده است، گفت: بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی از ۲۵ آبان ماه امسال شروع شده بود و روز گذشته ۱۴ دی ماه پایان پذیرفت؛ اواخر روز گذشته این نتایج توسط شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شد و امروز وزارت کشور نتایج را در سامانه فرمانداری‌های سراسر کشور بارگذاری کرده است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس، با اشاره به اینکه هزار و ۴۹۵ نفر داوطلب نمایندگی مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس بوده اند، اظهار داشت: برابر اعلام وزارت کشور نتایج بررسی صلاحیت ها توسط هیات های نظارت استانی اعلام شده است که در استان فارس ۶۶۸ نفر از داوطلبین، تایید صلاحیت شده‌اند.

قزلسفلی افزود: ۴۷۰ نفر از داوطلبین با عدم تایید مواجه شده و همچنین ۸۷ نفر نیز عدم احراز خورده‌اند. البته تعداد ۲۷۰ نفر از متقاضیان هم به دلیل نداشتن شرایط ثبت نامی و یا انصراف در زمان بررسی صلاحیت ها توسط هیات های اجرایی به مرحله بعدی راه نیافته بودند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تصریح کرد: داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید یا احراز نشده است سه روز از ۱۷ لغایت ۱۹ دی ماه فرصت دارند اعتراض خود را بر اساس جدول زمانبندی فرایند اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه کنند این بررسی‌ها نیز یک ماه توسط شورای نگهبان کشور ادامه خواهد داشت و نهایتاً ۱۹ بهمن ماه سال جاری نتایج قطعی توسط شورای نگهبان ارائه خواهد شد.

قزل سفلی، در بخش دیگر سخنان خود، بیشترین تایید صلاحیت را برای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با ۲۳۳ نفر عنوان کرد و افزود: کمترین تایید صلاحیت نیز مربوط به دو حوزه اقلید و جهرم و خفر با ۲۳ نفر بوده است.

وی از رقابت میانگین ۳۷ نفر برای تصدی یک کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود رقابتی نزدیک در همه ۱۵ حوزه انتخابیه استان فارس را شاهد باشیم.

۱۲ علت مهمی که باعث آب نشدن شکم و پهلو می شود

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

خدا قوت پست هاتون هر کدام دوسه بار بارگذاری میشه چرا؟????

آخرین اخبار