چاپ کد خبر: 39400
14 آذر 1399

نجات کوهنوردان جوان از ارتفاعات کوهسار مهدی شیراز

کوهنوردان شیراز

دو کوهنورد نوجوان که در وضعیت خطرناکی در ارتفاعات کوهسار مهدی “حاشیه بزرگراه شهید قاسم سلیمانی ” شیراز گرفتار شده بودند با تلاش گروه امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی شیراز نجات یافتند.

حوادث| اخبار استان فارس : به گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز، در پی اطلاع رسانی این کوهنوردان جوان به سامانه ۱۲۵ مبنی بر گرفتار شدن در ارتفاعات و گم کردن مسیر خود، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بلافاصله گروه امداد و نجات مستقر در ایستگاه ۱۲ آتش نشانی را ساعت ۱۶:۵۷ دقیقه عصر امروز راهی محل حادثه کرد.
آتش نشانان بلافاصله عازم ارتفاعات کوهسار مهدی “حاشیه بزرگراه شهید قاسم سلیمانی ” شده و با تلاش فراوان و با استفاده از تجهیزات مخصوص پس از طی یک ساعت پیاده روی مداوم در مسیرهای صعب العبور، سرانجام خود را به محل مورد نظر رساندند.
پس از رسیدن تیم کوهستان مشاهده شد دو کوهنورد حدودا ۱۶ ساله که دچار ترس و نگرانی شدید نیز شده بودند، درارتفاعات گرفتار شده و همچنین قادر به ادامه مسیر نبودند.
سرانجام به رغم تاریکی و سرمای شدید هوا و  مشکلات و سختی های مسیر، این مردان کوهنورد توسط نیروهای عملیاتی به پایین کوه منتقل شده و بعد از دو ساعت تلاش، سرانجام هر دو نفر از این حادثه به سلامت نجات پیدا کردند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار