چاپ کد خبر: 12081
4 شهریور 1398

نماینده سپیدان : نگاه واقع بینانه‌ نسبت به تولیدات بخش کشاورزی وجود ندارد

علاء الدین خادم

یک عضو کمیسیون کشاورزی، ‌آب و منابع طبیعی مجلس گفت: نگاه واقع بینانه‌ای نسبت به تولیدات بخش کشاورزی وجود ندارد بیشتر نگاه‌ها به سمت مصرف کننده است در صورتی که اساس توسعه کشور توجه به زیرساخت‌ها و حل مشکلات تولید است.

به گزارش اول فارس ، سید علاءالدین خادم در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی  در نطق میان دستور خود گفت: از منظر سیاست خارجی، مقاومت دلیرانه نظام جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی مردم در برابر زیاده خواهی‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیست بین المل مایه غرور، عزت و مباهات است امروزه توانمندی‌های نظامی کشور و تدابیر حافظان امنیت سرزمین ما به حدی است که آمریکا و اذنابش را به خاک مذلت کشانده است. بی تردید تا زمانی که این مقاومت و پایداری را از موضعی محکم ادامه دهیم، همه تهدیدهای خارجی اعم از نظامی، اقتصادی و … ثمری برای دشمنان نخواهد داشت.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با اشاره به مشکلات داخلی کشور گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم، اجرای عدالت و مبارزه با فساد است فساد و بی عدالتی در ذات خود مذموم است چرا که تحمل دشواری را برای اقشار آسیب پذیر سخت تر و دردناک تر خواهد کرد. انباشت این مطالبات در صورتی که اراده جدی برای پاسخگویی به آن دیده نشود به خشم و نارضایتی عمومی دامن زده و این نارضایتی باعث افزایش طمع دشمنان خواهد شد.

خادم با استناد به بیانیه گام دوم انقلاب، مطالبه عدالت و مبارزه با فساد را ضروری دانست و گفت: جا دارد با عنایت به خون‌های ریخته شده در نظام، از هر گونه مسامحه و کم کاری در رفع فساد و تبعیض  جلوگیری و اقدامات مجدانه برای اصلاح امور صورت گیرد.

وی در خصوص وضعیت فرهنگیان گفت: اساسا تعیلم و تربیت زیربنایی‌ترین و اصولی ترین شاخص توسعه و پیشرفت جامعه است و همگان به این مهم معترف هستند که توجه به پرداخت مطالبات و معوقات فرهنگیان و اجرای رتبه بندی در اسرع وقت گوشه‌ای از انتظارات این قشر را برطرف می‌کند. بی انگیزگی در میان مجریان و دست اندرکاران امر تربیت، آثار مخربی در جامعه ایجاد می‌کند باید به این اصل اعتراف کنیم که هیچ کدام از ما مسوولان حاضر نیستیم سرنوشت فرزندمان را به دست افراد بی انگیزه بسپاریم. فرزندان مردم هم مثل فرزندان خودمان هستند.

خادم با اشاره به لزوم ایجاد توازن در رشته‌های متوسطه دوم گفت: توجه به رشته‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای     ضروری است. تامین تجهیزات مناسب برای این رشته در راستای تحقق دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت و حل مشکلات اشتغال در جامعه است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص مشکلات بخش تولید کشاورزی گفت: باید اعتراف کنم که نگاه واقع بینانه در جامعه و مسوولان در بخش تولید خصوصا تولیدات کشاورزی وجود ندارد. بیشتر نزاع‌ها به سمت مصرف کننده و مصرف گرایی است در صورتی که اساس توسعه کشور باید توجه به زیرساخت‌ها و حل مشکل تولید و تولید کننده باشد.

خادم افزود: در ایام نوروز برای مدتی قیمت پیاز بالا رفت و تمام رسانه‌ها و نمایندگان مجلس به قیمت این کالا  واکنش نشان دادند. اما در حال حاضر قیمت این کالا به گونه‌ای است که تولید کننده بیشترین آسیب و ضرر را از تولید خود می‌بیند هیچ گونه حمایتی برای جلوگیری از ضرر و زیان تولید کننده دیده نمی‌شود ما این وضعیت را در سایر تولیدات نیز می‌بینیم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس در پایان از وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌های روستایی مطالباتی را درخواست کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار