چاپ کد خبر: 119629
6 شهریور 1402

تاکید نماینده مردم شیراز و زرقان بر لزوم اصلاح و بازنگری در قوانین کار و کارگری

نماینده مردم شیراز و زرقان گفت: شخصا بارها درباره فعالیت کانونها و نیازهای کارگران با رییس مجلس و وزیر مربوطه،روسای سازمانهای مرتبط با تشکیلات کارگری و معاونین رییس جمهوری صحبت کرده و پیگیر مسائلتان هستم.

دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده اول مردم شریف شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در نشستی مشترک با علی راستگو رییس تشکیلات کارگری استان و اعضای هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستان شیراز ضمن قدردانی از همت والای مسئولان کانونهای بازنشستگی کارگران و با تبریک هفته دولت و هفته تعاون اظهار داشت:قوانین کار در کشورمان نیازمند اصلاح و بازنگری است.

نماینده مردم شیراز و زرقان گفت: شخصا بارها درباره فعالیت کانونها و نیازهای کارگران با رییس مجلس و وزیر مربوطه،روسای سازمانهای مرتبط با تشکیلات کارگری و معاونین رییس جمهوری صحبت کرده و پیگیر مسائلتان هستم.

وی گفت:فرهنگ کار و تلاش در کشور ضعیف است و مقصر سیاست گذاریهای غلط دولت در حوزه کار و اشتغال کشور است.باید کشور را به درستی اداره کنیم.حقوق بازنشستگان باید متناسب با حقوق شاغلین باشد و مصوبه مجلس در ارتباط با همسان سازی حقوق بازنشسته ها با شاغلین توسط دولت باید اجرایی شود.

علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان

مجلس از لوایح دولت جهت تسهیل قوانین کار و کارگری حمایت میکند.

علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان اظهار داشت:زندگی یک بازنشسته به تعداد افراد تحت تکفل او و هزینه های زندگیشان بستگی دارد نه میزان حقوق او.معتقدم خواسته ها و مطالبات به حق بازنشستگان باید براورده شود. مقام معظم رهبری فرموده اند:مهار تورم و رشد تولید و این دو مساله به هم مرتبط هستند. تولید توسط همین کارگران کارخانه ها و کشاورزها انجام میشود و دولت باید به مهار تورم بپردازد تا شعار سال محقق شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت:دولت و مدیران اتحادیه ها و کانونهای کارگری طرح و لایحه های خود در مورد مشکلاتشان را به مجلس آورند و مجلس هم در جهت تسهیل قوانین کار و کارگری حمایت میکند. حداقل حقوق هر کسی باید با تورم موجود هماهنگ باشد.

شهردار اسبق شیراز در ادامه خاطر نشان کرد:در بین کارگران و اعضای هیات مدیره تشکیلات کارگری و کانونهای بازنشستگی ادمهای توانمند فراوانی هستند که در اداره مجموعه های بزرگ اداری و کارگری موفقند.خود را دست کم نگیرید و در تمام مراحل کشور و نظام فعالانه حضور داشته باشید.علیرضا پاک فطرت همچنین تصریح کرد:ای کاش در مجلس شاهد حضور نمایندگانی از تشکلهای کارگری چه در کمیسیونها و چه در کمیته های مختلف مجلس بودیم که درد کارگر و بازنشسته ها را بهتر میفهمیدند و پیگیر امورشان بودند.شخصا تلاشم در جهت حل و فصل امور شما و پیگیری مکاتبات و اصلاح قوانین و تامین اعتبارات حوزه کار و کارگر در سند توسعه هفتم هستم و امیدوارم که به نتیجه برسد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در پایان تاکید کرد: تا زمانیکه ایین نامه جامع و کاملی بین کارگر و کارفرما و انتخاب مدیران حوزه کار و کارگر نباشد امور کشور هم به درستی پیش نمیرود.ایین نامه ها باید در مورد تایید صلاحیتهای کاری و نه تایید صلاحیتهای سیاسی باشد تا نماینده ها هم بدانند با کدام مدیر و با چه نوع مسئول،با چه سوابق کاری مرتبط با کار و مدیریت پیشنهاد شده به او روبرو بوده و یا طرف هستیم.امیدوارم با پیگیری های خوب مجلس بتوان شاهد اقدامات مناسبی در حوزه کار و کارگران کشور و استان باشیم.

در این جلسه همچنین علی راستگو رییس تشکیلات خانه کارگر استان فارس و تعدادی از اعضای هیات مدیره و مدیران کانونهای کارگران بازنشسته تامین اجتماعی  مطالبی را بیان داشتند.

قدرت باور نکردنی تلقین بر درمان بیماری ها

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار