چاپ کد خبر: 140690
30 فروردین 1403

هوای این مناطق کشور روز جمعه و شنبه بارانی است ، مواظب باشید

سازمان هواشناسی ایران نسبت به فعالیت سامانه بارشی هشدار سطح زرد در خصوص رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ را صادر کرد.

هواشناسی اعلام کرد:  این مناطق کشور روز جمعه و شنبه بارندگی دارند

سازمان هواشناسی به استان های اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب لرستان، جنوب ایلام، شرق کرمانشاه، ارتفاعات استانهای تهران، قزوین، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شمال استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برای فردا هشدار داده است.

هشدار سازمان هواشناسی برای احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی است.

این وضعیت برای روز شنبه یکم اردیبهشت ماه در استان های کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استانهای تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان، ارتفاعات استانهای کردستان و کرمانشاه پیش بینی شده است.

در این هشدار نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی توصیه شده است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار