چاپ کد خبر: 137701
1 فروردین 1403

پاسخ هواشناسی که در استان فارس کی بارندگی داریم؟ [+پیش بینی ۵ روزه]

پاسخ هواشناسی که در استان فارس کی بارندگی داریم

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به بارش باران، گاهی تندر و وزش باد در روز جمعه سوم فروردین در شیراز و همه مناطق استان و احتمال آبگرفتگی هشدار داد.

به گزارش اول فارس، این سامانه بارشی برای جمعه سوم فروردین در همه مناطق استان به ویژه شهرستان‌های شیراز، فراشبند، فیروزآباد، خفر، کوار، کازرون، قیر و کارزین، جهرم و نورآباد ممسنی گزارش شده است.

اثر مخاطره همچون بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، لغزندگی جاده ها و تندر وجود دارد از این رو تردد نداشتن در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها نیز توصیه می‌شود.

عضو کانال ما در تلگرام شوید

عضو کانال ما در واتساپ شوید

وضعیت رنگ هشدارها چگونه است ؟

به گزارش ایرنا، زمانی که سازمان هواشناسی، هشدار زرد رنگ می‌دهد یعنی پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم در مواجهه با پدیده های جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم صادر می شود.
هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز هست.
هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار هواشناسی است که پیش‌بینی می شود پدیده جوی بتواند خسارت‌های وسیعی داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌ شود که وارد عمل شوند و اقداماتی برای کاهش خسارات بیندیشند.
به طور کلی رنگ زرد، نارنجی و قرمز هریک به ترتیب به معنی آگاهی، آمادگی و اقدام است.

پاسخ هواشناسی که در استان فارس کی بارندگی داریم

برای نگهبانی این قلعه ۶۰۰۰ مرد ایرانی ۱۸ قرن جنگیدند

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار