چاپ کد خبر: 116375
22 تیر 1402

کشف میلیون ها لیتر سوخت در فارس که حرفه ای از شبکه توزیع خارج می کردند

مدیرکل بازرسی فارس گفت: با اعمال و تشدید نظارت‌ها و براساس اظهارات دستگاه‌های متولی جلوی عرضه خارج از شبکه ۴۰ میلیون لیتر سوخت مایع در سطح استان گرفته شده که تاکنون اسناد و مدارک مورد نیاز مربوط به هفت میلیون لیتر آن ثبت و محرز شده است.

مدیرکل بازرسی فارس گفت: با اعمال و تشدید نظارت‌ها و براساس اظهارات دستگاه‌های متولی جلوی عرضه خارج از شبکه ۴۰ میلیون لیتر سوخت مایع در سطح استان گرفته شده که تاکنون اسناد و مدارک مورد نیاز مربوط به هفت میلیون لیتر آن ثبت و محرز شده است.

به گزارش اول فارس، کاظم اکرمی با اعلام مطلب به ایرنا گفت: سامانه سدف (سامانه دریافت فرآورده های نفتی) طراحی شده که کشاورزان و متقاضی سوخت به صورت الکترونیکی میزان نیاز خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: درخواست های سوخت توسط کارشناسان در دستگاه‌های مختلف بررسی و این نیازها با توجه به مساحت زمین و … محاسبه، ثبت و تایید می‌شود.

رییس منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور توضیح داد: بعد از تایید میزان نیاز متقاضیان به سوخت توسط کارشناسان دستگاه‌های مختلف در سامانه سدف حواله دریافت سوخت از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی صادر خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: اداره‌کل بازرسی فارس پس از بررسی فرآیند تخصیص سوخت به متقاضیان در این استان متوجه شد که عرضه خارج از شبکه سوخت نیز در سطح فارس وجود دارد در حالی که بطور معمول نباید این رویه در این استان پررنگ باشد.

اکرمی در پاسخ به سوالی درباره اینکه پیش بینی عرضه سوخت خارج از شبکه در فارس در حال حاضر چه میزان است،گفت: عدد دقیقی در این باره در دسترس نیست اما پس از بررسی ها مشخص شد که عرضه خارج از شبکه به میزان چشمگیری در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه عرضه سوخت خارج از شبکه در سطح استان فارس محرز شده است، افزود: این مشکل مشخص شد که دستگاه متولی یا به لحاظ سهل انگاری و یا اشتباه درخواست های ثبت شده در سامانه سدف را بررسی نکرده و نیازها به صورت اصولی و با استفاده از شاخص های مشخص بررسی نشده است.

مدیرکل بازرسی فارس بیان کرد: بعضی متقاضیان نیاز غیرواقعی را اعلام و همان میزان را نیز بدون بررسی دقیق دستگاه متولی دریافت می کردند و مابقی میزان سوخت اضافی را در بازار به فروش می رساندند.

اکرمی تاکید کرد: بعضی افراد نیز چندین سال پیش گلخانه یا زمین کشاورزی داشته که تعطیل شده بود اما همچنان سهمیه سوخت دریافت می کردند که در پی این رویه سازمان بازرسی در سطح استان فارس به موضوع ورود پیدا و هشدارهای لازم در این زمینه به جهاد کشاورزی و شرکت پخش فرآورده های نفتی داده شد.

وی ادامه داد: همچنین رصد دقیقی در این زمینه انجام شد که با این کار و افزایش سطح نظارت‌ها جلوی عرضه خارج از شبکه سوخت در سطح استان به میزان قابل توجهی گرفته شد.

مدیرکل بازرسی فارس اظهار کرد: با اعمال و تشدید نظارت‌ها براساس اظهارات متولیان امر جلوی عرضه خارج از شبکه ۴۰ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی در سطح استان گرفته شده که تاکنون اسناد و مدارک مورد نیاز برای مربوط به جلوگیری از عرضه خارج از شبکه هفت میلیون لیتر سوخت ثبت و این موضوع محرز شده است.

اکرمی تاکید کرد: همچنان دنبال تشدید نظارت ها برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت در سطح استان فارس هستیم.

این زن در جستجوی پدر و مادر واقعی اش است کمکش کنید+عکس

باور نمی کنید شاهزادگان ساسانی پس از سقوط ایران توسط اعراب کجا رفتند!

با عضویت در  کانالها زیر از اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علی شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۵۰

سهمیه سوخت خیلی کم کردید مخصوصا خاور من تره بار میبرم باید بمانم تا ۱۲شب بگذره سوخت بزنم چند ساعت الاف ی خیلی پمپهای گازوییل ندارند اونیکه سهمیه اش میفروشه ما وتکلیفش معلوم منی که می‌خوام کار کنم دردسرش برای منه

علی شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۴۹

سهمیه سوخت خیلی کم کردید مخصوصا خاور من تره بار میبرم باید بمانم تا ۱۲شب بگذره سوخت بزنم چند ساعت الاف ی خیلی پمپهای گازوییل ندارند اونیکه سهمیه اش میفروشه ما وتکلیفش معلوم منی که می‌خوام کار کنم دردسرش برای منه

ناشناس شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۲۶

خود جایگاه روستا سهمیه رو از کشاورز خریداری می‌کنه ذخیره میشه ۱۸۰۰۰یا۳۶۰۰۰تا که شد از شرکت نفت بارگیری که شد دیگه معلوم نیست کجا می‌ره ماهم کنار دستش سوخت کم میاریم ی لیتر آزاد به ما نمیدن

ناشناس جمعه , ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

جایگاههای سوخت نفت و گازوییل که قبل از گاز رسانی در روستاهای داراب فارس وجود دارد بستر خوبی برای سوخت گازوییل قاچاق به راحتی از شیراز بارگیری در جایگاه سوخت روستاهاتخلیه و مجدد بارگیری به هرمزگان

علی خنجری جمعه , ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۴۹

بدترین ریس جمهور تاریخ بشریت هر… ریس میشد بهتر بود صد درصد باند . نا کارامد..

ناشناس جمعه , ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۲۶

قیمت یک کیلو مرغ ۱۱۰ هزار تومان هست دولت مردمی کجا تشریف دارین؟ریس اداره جهاد کشاورزی کدوم قبری هستی که مرغ هم از سفره مردم پر کشید

ناشناس پنجشنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

طرف جرثقیل داره تراکتور خارج نوبت هم بهش دادن جک کرده زیرش سوختش هم میفروشه به همه هم فهش میده
فسا

ناشناس پنجشنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

آزاردهنده ها…

آتل متل،توتوله پنجشنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

جلوی غارت و حیف ومیل سوخت گرفته نمیشه بعد همه دنبال راهکار برای سوخت مردمند، به اسم سهل انگاری و اشتباه چه بلایی سر بیت المال میاید،این تازه یک استان است در کل کشور چه خبر است.

آخرین اخبار