چاپ کد خبر: 98816
8 آذر 1401

کلاهبرداری باورنکردنی مردان دوره گرد از ۸۰۰ نفر در شیراز

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری اعضای یک باند که با روش اسکیمر در پوشش فروشنده سیار ۸۰۰ کارت بانکی شهروندان را کپی کرده بودند، خبر داد.

شیراز کلاهبرداری

به گزارش اول فارس ، سرهنگ “امیرحسین سلیمانی” در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان کرد: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا استان فارس مراجعه و مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنان برداشت شده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: پس از اخذ اظهارات مال باختگان این موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد ازخرید از یک فروشگاه سیار در یکی از محله های شهر شیرازحسابشان خالی شده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه مأموران در مرحله تحقیقات متوجه شدند مجرمان تحت پوشش فروشنده میوه و تره‌بار اقدام به کپی کارت بانکی شهروندان می کرده اند، گفت: با بررسی‌های تکمیلی ، در این خصوص ۲ متهم شناسایی و به همراه تجهیزات اسکیمر دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند.

سرهنگ سلیمانی خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات پلیسی به کپی کردن ۸۰۰ کارت بانکی شهروندان و کلاهبرداری از ۱۸۰ نفر به ارزش ۸۰ میلیارد ریال با این روش اعتراف کردند .

وی ادامه داد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، توصیه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار