چاپ کد خبر: 130347
10 دی 1402

آب چاه دروازه قرآن چگونه به لوله های شیراز بازگشت ؟

نوسازی چاه‌ها در دستور کار شرکت آب و فاضلاب شیراز قرار دارد و اخیراً هم عملیات نوسازی وکف‌شکنی چاه دروازه قرآن که از طریق بودجه عمرانی تأمین شده بود با اعتبار حدود ۱۲ میلیارد ریال به اتمام رسید.

چاه دروازه قرآن

استان فارس در سال‌های اخیر با معضل تنش‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند؛ یکی از راهکارها برای حل این مشکل بهسازی شبکه‌های آب و فاضلاب و نوسازی و کف‌شکنی چاه‌های قدیمی در مناطق مختلف این کلانشهر با هدف بازگرداندن این چاه‌ها به مدار بهره‌برداری است.

اخیراً هم شرکت آب و فاضلاب از پایان عملیات نوسازی و کف‌شکنی چاه  خبر داده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز در این باره گفت: عملیات نوسازی وکف‌شکنی چاه دروازه قرآن که از طریق بودجه عمرانی تأمین شده بود با اعتبار حدود ۱۲ میلیارد ریال به اتمام رسید.

بهمن بهروزی افزود: چاه ۱۰۷دروازه قرآن در دهه ۶۰ تا عمق ۱۴۰ متر حفاری شده بود که با توجه به اُفت شدید سطح آب و سفره‌های زیرزمینی از مدار بهره‌برداری خارج شده بود.

وی ادامه داد: به دلیل موقعیت استراتژیک چاه و نیاز به تأمین آب ارتفاعات بالا دست دروازه قرآن و شهرک گلشن، نوسازی این چاه در دستور کار قرار گرفت.

بهروزی گفت: عملیات نوسازی و کف‌شکنی تا عمق ۲۷۶ متری ادامه داشت و این چاه با دبی ۳۵ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره‌برداری شد.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب شیراز هزینه انجام این عملیات حدود ۱۲ میلیارد ریال از طریق بودجه عمرانی تأمین شده است.منبع: ایرنا

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

Shadi یکشنبه , ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۹:۵۹

برداشت غیر اصولی و بیش از حد از منابع آب زیر زمینی عواقب خطرناکی مثل فرونشست زمین مثل نقاطی در شهر اصفهان یا بر هم زدن پوشش گیاهی داره . تامین آب شرب شهری با مدیریت نگهداری و مصرف آب و فرهنگ سازی رسانه ها باید انجام بشود . دیدگاه کوتاه مدتی در مدیریت جه در بخش صنعت چه در بخش کشاورزی و منابع طبیعی یعنی فاجعه در بلند مدت . .

مهدی سه شنبه , ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۴:۳۴

جای تعجعب سوال است.. وقتی اب نیست برای مصرف خانگی. چه جوری داخل این همه بلوار هر ۲۰متر یک شلنگ گذاشتن اب پاشی میکنند پای چمن. چمن واجب هست یا مردم..

mm دوشنبه , ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

ازاینکه از عزیزان فارس من از نشر واقعیتهای کشور بعضا طفره میروند بایستی مدیران گذشته وحال به دوموضووع معترف باشند
۱ _ اشتباه درمبحث تحدید جمعیت
۲_ ناترازی سوخت بنزین از ناکارآمدی وعدم تولید خودروهای باپایه گازی وفساد درخودروسازان وعدم واردات خودروهای برقی است
ضمنا مشکل کم آبی وخشکسالی کشور با طرحهای کم اثر وکوتاه مدت بر طرف نمیشود لذا پیشنهاد می شود برای سیراب شدن ایران بزرگ وبدون چشم داشت ، بی نتیجه به حکومت طالبان، و با زدن تک بزرگ به آنها با اقدام عملی برای جلوگیری از خشکیدن دریای خزر و نیز امکان توسعه حمل ونقل دریایی بین خلیج فارس ودریای خزر، خبرمسرت بخش پیگیری طرح احداث ایرانرود را به ملت بدهند . ضمنا از همه دلسوزان ووطندوستان ایران وایرانی تمنا دارم ازطرح ابر پروژه احداث ایرانرود ازخلیج فارس به خزر برای تمدن سازی نوین ایرانیان farsnews.ir/my/c/219241 لطفا حمایت بفرمایند ‌

حامد دوشنبه , ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۹:۰۸

به امید خدا تا اخر سال خشک شده

آخرین اخبار