چاپ کد خبر: 64573
27 مرداد 1400

آخرین خبر از افرادی که روی بدنه هواپیمای آمریکایی سوار شدند

56565

در روز های گذشته تصاویر و ویدیوهای ناراحت کننده ای از مردم افغانستان منتشر شد که بعد از تصرف شهرها توسط طالبان به هر روشی شده می خواستند این کشور را ترک کنند.

پس از تحولات اخیر افغانستان برخی از مردم این کشور تلاش کردند تا خود را به هر قیمتی از افغانستان خارج کنند و این مساله سبب بیرون آمدن تصاویر عجیب از نقاط مختلف این کشور شده است و یکی از پررنگ ترین آنها، لحظه تیک آف هواپیمای نظامی آمریکا از باند فرودگاه کابل است که برخی از شهروندان افغانستانی به آن آویزان شده و در نهایت جان خود را از دست دادند.

در فیلم زیر قسمتی از هواپیما را مشاهده می کنید که این شهروندان خود را به آن متصل کرده بودند و همانطور که در تصویر مشخص است، تمامی این قسمت ها به طور کامل بسته می شوند.

در ویدیوی منتشر شده از فرودگاه کابل ادعا می شود دو تا سه نفر سقوط کرده اند، اما افراد دیگری نیز قبل از برخواستن هواپیما سوار قسمت های بیرونی این هواپیما شده اند. برای بسیاری از کاربران این سوال ایجاد شده است که این افراد چه سرنوشتی داشتند؟ آیا امکان دارد زنده فرود آمده باشند؟

سه نفر در ابتدای تیک آف سقوط کردند

بنا بر گزارش یورونیوز، دقایقی پس از برخاستن هواپیما از فرودگاه کابل دستکم سه نفر از بدنه و چرخ‌های هواپیما سقوط کردند و جان باختند. در تصاویری که لحظاتی پس از برخاستن هواپیما به ثبت رسیده است سقوط آن‌ها دیده می‌شود.
خبرگزاری آسواکا در افغانستان با انتشار تصاویری از کشف اجساد قربانیان این حادثه گزارش داد: «ساکنان محلی اجساد سه مردی را پیدا کردند که به چرخ‌های هواپیمایی که از فرودگاه کابل برخاست آویزان شده بودند. آن‌ها پس از برخاستن هواپیما در نزدیکی محله خیرخانه در کابل به زمین افتادند.»
تصاویر دیگری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است صد‌ها نفر را در حال دویدن بر روی باند فرودگاه کابل همزمان با شلیک تیر هوایی از سوی نظامیان آمریکا نشان می‌دهد.
سقوطازهواپیما

کشف بقایای انسانی در چرخ هواپیما و فرود اضطراری

یورونیوز در ادامه نوشت: از سوی دیگر روزنامه «واشنگتن پست» و پایگاه اینترنتی «پولیتیکو» به نقل از منابع خود گزارش دادند که دستکم یک نفر در یکی از چرخ‌های هواپیما گیر افتاده بود.
بنا به همین گزارش‌ها هنگام فرود هواپیما در چرخ آن «بقایای انسانی» کشف شد. این هواپیما پس از ترک کابل به دلیل «انسداد چرخ فرود» که به طور موقت آن را غیرقابل استفاده کرده بود مجبور به فرود اضطراری در «یک کشور ثالث و نزدیک» شد.
بقایای جسد فردی که بر اثر گیر کردن در چرخ هواپیما جان خود را از دست داد پس از این فرود اضطراری کشف شد.
پنتاگون تاکنون به هرج و مرج روز دوشنبه در فرودگاه کابل واکنشی نشان نداده است.

آیا امکان زنده ماندن افراد روی بدنه هواپیما وجود دارد؟

تصمیم چسبیدن به بدنه هواپیما به احتمال خیلی زیاد به حادثه مرگ ختم خواهد شد، حتی اگر دستاویزی باشد که افراد بتوانند تعادل خود را تا مقصد نگه دارند ارتفاع هواپیما به حدی می رسد که اکسیژن خون انسان تاب تحمل آن را ندارد.

خبرآنلاین در گزارشی درباره کوهنوردان می نویسد: مغز ما نسبت به سطح اکسیژن درون بدن بسیار حساس است، به همین دلیل هم سردرد و سرگیجه از اولین علائم در ارتفاعات بالاست. ماندن طولانی در ارتفاعات بیشتر از ۵۰۰۰ متر، کم‌کم باعث زوال بافت ماهیچه‌ای و افزایش احتمال جمع شدن مایع درون شش‌ها و مغز می‌شود که مرگ‌آور است. در ارتفاع بالاتر از ۷۵۰۰ متر، افت اکسیژن آن‌قدر شدید است که فرد هشیاری خود را از دست می‌دهد و حتی ممکن است منجر به مرگ شود.

اگر شما بدون گذشت زمان برای سازگار شدن، به طور ناگهانی به قله اورست برده شوید (که ۸۸۴۸ متر ارتفاع دارد) در عرض دو دقیقه می‌میرید.
هواپیما‌های مسافربری معمولا در ارتفاع ۹۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ متری پرواز می‌کنند؛ حتی اگر این افراد سقوط نمی کردند و یا دچار حادثه روی بدنه هواپیما نمی شدند امکان زنده ماندن در آن ارتفاع وجود نداشت.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار