چاپ کد خبر: 126595
2 آذر 1402

آشپزی | طرز تهیه بادمجان کبابی با ماست و نخود یک سالاد رویایی

سالاد بادمجان کبابی با ماست و نخود یکی از انواع سالادهای سرد است که به دلیل داشتن بادمجان کبابی طعم بسیار خوبی دارد و همراه با ماست چکیده و سیر یک ترکیب رویایی است.

آشپزی | طرز تهیه بادمجان کبابی با ماست و نخود یک سالاد رویایی 

آشپزی | به گزارش اول فارس ، سالاد‌ها همیشه محبوب‌اند! از پیش غذا گرفته تا مزه کنار غذا همیشه پای سالاد در میان است. اصلا وقتی روی میز یا سفره سالاد نباشد، انگار سفره یک چیز اساسی کم دارد.

سالاد‌ها انقدر متنوع و هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که تمامی ندارند. مثلا در رستوران‌ها معمولا یک میز مخصوص فقط به سالاد اختصاص دارد که هرکدامشان انگار دارند به شما چشمک می‌زنند. سالاد‌ها در اصل به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند، اما بعضی وقت‌ها انقدر چیز‌های خوشمزه و مقوی داخلشان هست که برای خودشان یک پا غذای اصلی به حساب می‌آیند. مثلا اگر سالاد سزار را تنها بخورید، آنقدر سیر می‌شوید که جا برای غذا نمی‌ماند، حالا سالاد ماکارانی که جای خودش را دارد.

سالاد‌ها با انواع سبزیجات مثل خیار، گوجه، انواع کلم، کاهو، هویج، خیارشور، زیتون، تخم مرغ، سیب زمینی، فلفل دلمه‌ای، مرغ، قارچ و… تهیه می‌شوند و هرکدام سس‌های مخصوص به خود را دارند. سالاد بادمجان کبابی با ماست و نخود یکی از سالاد‌های خوشمزه و بسیار هیجان‌انگیز است که می‌توانید به عنوان مزه همراه با چیپس و یا به صورت پیش غذا همراه با نان از آن استفاده کنید. این سالاد خوشمزه به دلیل داشتن بادمجان کبابی و ماست چکیده بسیار مقوی است و قول می‌دهم از خوردن آن سیر نمی‌شوید.

اگر دوست دارید این سالاد بادمجان کبابی با ماست و نخود را برای مهمانی‌هایتان درست کنید، درا دامه مطلب با آشپزی اول فارس همراه باشید.بخوانید…

آشپزی | طرز تهیه بادمجان کبابی با ماست و نخود یک سالاد رویایی

مواد لازم برای تهیه سالاد بادمجان کبابی با ماست و نخود

بادمجان: ۳ عدد
فلفل قرمز: ۱ عدد
جعفری خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری
مغز گردو: یک مشت
ماست چکیده: ۶ قاشق غذاخوری
سیر: ۱ حبه
آب لیموترش: ۱ قاشق غذاخوری
ارده: ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و قرمز و پاپریکا: به میزان لازم
روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری
نخود آبگوشتی پخته: ۱ فنجان

طرز تهیه سالاد بادمجان کبابی با ماست و نخود

برای درست کردن این سالاد و مزه خوشمزه باید در ابتدای کار بادمجان‌ها و فلفل را کبابی کنید. در انتهای مطلب روش درست کبابی کردن بادمجان را برایتان شرح می‌دهم. بعد از اینکه بادمجان‌ها و فلفل کبابی شد، آن‌ها را به صورت داغ به مدت ۵ دقیقه داخل یک کیسه فریزر بگذارید و سرش را ببندید تا پوست بادمجان و فلفل نرم شود. بعد از این مدت زمان، پوست بادمجان و فلفل را بکنید و هر دو را با ساطور خوب له کنید. در مرحله بعد نوبت خرد کردن مغز گردو است. مغز گردوی خرد شده و دو قاشق غذاخوری از جعفری خرد شده را به ترکیب بادمجان و فلفل کبابی اضافه کنید و خوب هم بزنید.

حالا باید سس این سالاد را آماده کنید. ماست چکیده را همراه با ارده، سیر رنده شده، آب لیمو ترش و کمی نمک و فلفل داخل یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید و بعد سس آماده را به ترکیب بادمجان اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. در آخر سالاد را داخل ظرف سرو بریزید. کمی روغن زیتون را داخل یک ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید و اجازه بدهید روغن گرم شود و بعد نخود پخته را داخل ماهی تابه بریزید و به مدت ۵ دقیقه داخل روغن زیتون تفت بدهید. کمی پاپریکا و فلفل قرمز به آن اضافه کنید و بعد ماهی تابه را از روی حرارت بردارید. حالا نخود‌ها را روی سطح سالاد بریزید. برای تزیین سالاد کمی روغن زیتون و جعفری خرد شده و پاپریکا روی سالاد بپاشید. حالا وقت خوردن این سالاد خوشمزه است، نوش جان.

چند نکته تکمیلی برای تهیه سالاد بادمجان کبابی با ماست و نخود

۱ ـ برای کبابی کردن بادمجان با چاقو چند شکاف روی سطح بادمجان ایجاد کنید و کمی روغن روی پوست بادمجان بمالید تا پوست آن بعد از کبابی شدن راحت کنده شود. سپس اجاق گاز یا کباب‌پز را روشن کنید و بادمجان‌ها را با پوست روی شعله متوسط آتش بگذارید. توجه داشته باشید که کلاهک بادمجان را جدا نکنید تا در حین کبابی کردن بتوانید راحت‌تر بادمجان را بچرخانید و جا به جا کنید. در حین کبابی کردن هرچند دقیقه یکبار بادمجان‌ها را پشت و رو کنید تا همه قسمت‌های آن به صورت یک‌نواخت کبابی و پخته شود. بعد از اینکه بادمجان‌ها خنک شدند، به آرامی پوست آن‌ها را بکنید و بادمجان‌ها را با چاقو خرد کنید تا له شوند.

۲ ـ طعم روغن زیتون در سالاد خیلی مهم است، پس حتما از روغن زیتون مرغوب استفاده کنید. روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اما از آنجا که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولاً در هنگام عرضه در بازار با روغن‌های معمولی مخلوط می‌شود. درنتیجه از کیفیت آن کاسته می‌شود؛ بنابراین کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، اغلب می‌پرسند که چطور روغن زیتون اصل را تشخیص بدهیم. البته تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار چندان ساده‌ای نیست. کارشناسان برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده‌اند:

برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است؛ بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.
 روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر ۱ قاشق روغن زیتون را در دهان خود بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در بعضی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن به سرفه می‌افتند. درست پس از ۱ دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می‌رود و خوشمزه می‌شود. ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی‌کند. با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.
 روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست؛ زیرا به‌راحتی می‌توان در آن تقلب کرد.
۳ ـ جعفری را بیش از حد خرد نکنید تا داخل سالاد آب نیندازد. منبع “فرارو”


آشنایی با فنستراریا گیاه همیشه سبز و چندساله و نحوه صحیح پرورش آن

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار