چاپ کد خبر: 64127
22 مرداد 1400

افزایش تعداد مبتلایان و جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

بیمارستان کرونا 1

به گزارش اول فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونایی استان کهگیلویه وبویراحمد به ۷۷۱ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته دو هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۶۳۵ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که ۲۴۷ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۳۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
وی اظهار کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد ۵۵هزار و ۲۶۸  نفر بهبود یافته گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: از ۱۱۶۵نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۸ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، باشت و چرام بود. همچنین از ۶۰۷ نمونه رپید تست ۱۸ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و بویراحمد هستند.
یزدان‌پناه عنوان کرد: هر گونه تجمعی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور در مراکز پرخطر و شلوغ، کاهش استفاده از ماسک، رعایت نکردن فاصله فیزیکی و افزایش میزان سفرهای درون و برون استانی زنگ خطری برای شیوع گسترده بیماری کروناویروس در استان است.
وی خواستار تعطیلی سفرهای غیرضروری و همه دورهمی‌ها مانند شب‌نشینی و مراسم دید و بازدید جمعی شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین از کسانی که در نوبت تزریق واکسن کرونا هستند درخواست کرد که بدون فراخوانی به مراکز تزریق مراجعه نکنند و حتما در زمان مشخص شده جهت تزریق واکسن خود مراجعه کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار