چاپ کد خبر: 58700
5 تیر 1400

این خوراکی‌ها را با گیلاس نخورید

گیلاس 1

خواص گیلاس

گیلاس از دسته میوه های پرطرفدار است که ؛ برخی معتقد هستند خاستگاه این میوه قاره آسیا است.این میوه افزون بر طعم دلپذیر خواص زیادی نیز دارد. هر درخت گیلاس در یک فصل حدود ۷۰۰۰ گیلاس تولید میکند. رنگ گیلاس از زرد تا سیاه متغیر است ،اما معروف ترین نوع گیلاس به رنگ قرمز است. همچنین شکل آن از کروی تا قلبی شکل تغییر میکند.از گیلاس میتوان در تهیه تارت، پای گیلاس، آب میوه و… استفاده کرد این میوه سرشار از مواد مغذی و ویتامین است و همچنین به کالری سوزی کمک میکند و میتواند جایگزین غذاهای پرکالری شود و کالری مصرفی روزانه را کاهش دهد.

ارزش غذایی گیلاس

ویتامین ث که به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل می کند در مقادیر خوبی از گیلاس وجود دارد. آن ها حاوی چربی های، کلسترول یا سدیم نیستند و فیبر، ویتامین آ و مواد معدنی ضروری مثل آهن، کلسیم و پروتئین دارند همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از پتاسیم هستند.

این خوراکی‌ها را هرگز با گیلاس نخورید

بر اساس این گزارش،  تاتیانا بوچارووا متخصص غدد خوراکی‌هایی را برشمرد که خوردن آن‌ها همراه با گیلاس ممنوع بوده و مشکل‌آفرین می‌شوند.

بوچارووا گفت: افراد بزرگسال سالم که از بیماری‌هایی مانند ورم معده حاد یا دیابت رنج نمی‌برند می‌توانند روزانه تا سقف ۲۰۰ گرم گیلاس مصرف کنند.

به گفته این پزشک اگر فردی مبتلا به ورم معده است، اما دوست دارد چند گیلاس بخورد، نباید آن را همراه خوراکی‌های ترش و شبه اسیدی مانند توت، انگور، هلو، سیب و مرکبات مصرف کند.

به گفته بوچاروا، ترکیب گیلاس و حبوبات نیز مضر است و به سلامت عمومی فرد آسیب می‌زند. علاوه بر این، خوردن گیلاس به عنوان دسر پس از سوپ با لوبیا یا فرنی عدس نامطلوب است. ترکیب این غذاها احتمال بروز مشکلات روده‌ای را افزایش می‌دهد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار