چاپ کد خبر: 82018
5 اردیبهشت 1401

با وام ازدواج می توان چه خودروهایی خرید؟

وام ازدواج و تعیین رقم آن در لایحه بودجه امسال چالش‌های زیادی داشت. اما سرانجام بعد از جلسات متعدد مجلس، حداکثر مبلغ این تسهیلات در سال جاری ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شد. البته این مبلغ وام در صورت واجد شرایط بودن عروس و دامادهای ثبت نام شده به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. اما در صورتی که این مبلغ وام به زوج‌ها تعلق بگیرد، با آن امکان خرید چه کالاهای مصرفی بادوامی وجود دارد؟

وام ازدواج شاید تنها تسهیلات قرض الحسنه‌ای باشد که امکان خرید اتومبیل با آن به صرفه است. معمولا وام‌های دیگر که در قالب عقود اسلامی و تحت عنوان وام خودرو به مشتریان عرضه می‌شود، چنان شرایط سخت و اقساط سنگینی دارند که متقاضیان به دریافت آن رغبت پیدا نمی‌کنند. اما دریافت یک وام قرض الحسنه که اختیار مصرف آن هم برعهده خود شخص است و مبلغ تقریبا مناسبی دارد، ذهن را به سمت خرید کالاهای مصرفی بادوام که این روزها دائما دچار افزایش قیمت می‌شوند، جلب خواهد کرد. این گزارش برای خوانندگان بیان خواهد کرد با مبلغ کف و سقف وام ازدواج امکان خرید چه خودروهای نو و دست دومی در بازار داخلی وجود دارد؛

 خرید خودرو 2

خرید خودرو با حداقل تسهیلات ازدواج

در صورتی که هر زوجی به صورت تکی برای وام ازدواج ثبت نام کنند و شرایط فراهم شود و اصطلاحا قرعه به نام آن‌ها بیفتاد، کمترین مبلغ تسهیلات اعطایی به آن‌ها برای درخواست وام تکی، ۱۲۰ میلیون تومان خواهد بود. البته این مسئله هم به شرایط سنی هر دو آن‌ها بازمی‌گردد. اگر عروس بالای ۲۳ سال و داماد بیشتر از ۲۵ سال سن داشته باشد، مبلغ وام برای آن‌ها همان ۱۲۰ میلیون تومان است. با این مقدار پول امکان خرید خودروهای دست دومی پراید مدل ۹۶ یا تیبا مدل ۹۵ با هزار کیلومتر کارکرد وجود دارد. ضمنا با تسهیلات مذکور می‌توان پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سال ۸۵ یا وانت پراید ۱۵۱ اس ای ۹۳ هم خرید.

وام ازدواج و خودروهای ۱۵۰ میلیون تومانی

در صورتی که سن مرد کمتر از ۲۵ یا سن زن کمتر از ۲۳ سال باشد و فقط یکی از آن‌ها برای دریافت وام درخواست دهد، رقم وام برای آن‌ها به ۱۵۰ میلیون تومان می‌رسد. با این میزان تسهیلات هم نمی‌شود خودروی نو خریداری کرد، اما امکان خرید اتومبیل‌هایی با کارکرد کمتر وجود دارد، حتی می‌توان مدل‌های قدیمی خودروهای خارجی را تهیه کرد. بر اساس آخرین اطلاعات درباره قیمت خودروهای کارکرده، با این مبلغ امکان خرید پژو ۲۰۶ صندوقدار وی ۲۰ مدل ۸۸، پژو ۴۰۵ اس ال ایکس دنده‌ای ۸۹ و حتی فولکس گل دنده‌ای ۸۸ وجود دارد.

خرید خودرو 1

خرید خودرو با ۲۴۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج

در صورتی این مبلغ تسهیلات به عروس و دامادها تعلق می‌گیرد که هر دو با هم خواهان وام باشند و محدوده سنی عروس از ۲۳ سال و داماد از ۲۵ سال بگذرد. با این مقدار نقدینگی می‌توان خودروهای نویی مثل وانت آریسان، پراید ۱۱۱، پراید ۱۳۱ یا تیبا خرید.

وام ۲۷۰ میلیون تومانی و خرید خودرو

۲۷۰ میلیون تومان وام به عروس و دامادهایی تعلق می‌گیرد که هر دو با هم برای آن درخواست داده و عروس زیر ۲۳ سال یا داماد پایین ۲۵ سال سن داشته باشد. با این مبلغ امکان خرید خودروهایی نو با آپشن بیشتر در بازار آزاد وجود دارد. اگر عروس و داماد خواهان خودروی نو باشند، می‌توانند برای خرید کوئیک دنده‌ای، ساینا اس یا رانا ال ایکس اقدام کنند.

خودروهای قابل خرید با حداکثر مبلغ وام ازدواج

سقف تسهیلات ازدواج ۳۰۰ میلیون تومان است که اگر هم عروس وهم داماد شرایط سنی مورد نظر را داشته باشند و با هم برای این وام درخواست دهند، امکان دریافت آن فراهم می‌شود. با این مبلغ تسهیلات می‌توان پژو پارس، پژو ۴۰۵، سمند سورن ای ال ایکس یا کوئیک اتوماتیک پلاس خریداری کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار