چاپ کد خبر: 141604
8 اردیبهشت 1403

شخصیت دیگران را از روی مدل خندیدن آنها کشف کنید

نوع خندیدن هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و می تواند شخصیت هر فرد را از روی نوع خندیدن آن تشخیص داد.در ادامه این مطلب قصد داریم نگاهی به این موضوع بیاندازیم.پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شخصیت شناسی از روی مدل خنده

۱-دندان هایش را نشان می دهد

خندیدن با دهان گشوده، به شما می گوید برای این فرد جالب هستید و او دوست دارد بیشتر با شما آشنا شود. اگر با فردی روبه رو هستید که در زمان خندیدن دندان های بالایش را نشان می دهد، بدانید از معاشرت با شما لذت می برد.

۲-خنده بی اختیار

خنده بی اختیار یک واکنش غیرقابل کنترل به چیزهایی است که باعث خندیدن می‌ شود؛ یعنی دقیقا زمانی که انتظارش را ندارید، یک جوک خنده دار می شنوید و صدای خاصی از خنده تولید می‌ شود و متوجه می‌ شوید که این خنده الکی نیست.

۳-شما را گیج می کند

لبخند بعضی از افراد، نمی تواند شخصیت شان را نشان دهد. آنها زمانی که لبخند می زنند در هر گوشه از چهره شان احساسات متناقضی را نشان می دهند و نمی گذارند طرف مقابلشان از احساساتشان سر در بیاورد. یادتان نرود لبخند واقعی تمام چهره را درگیر می کند.

۴-خنده اختیاری

خنده اختیاری زمانی ایجاد می‌ شود که شما به خاطر اینکه با شخص مقابل رودربایستی دارید، سعی می کنید که داوطلبانه و اختیاری بخندید، بدون این که واقعاً خنده تان گرفته باشد.تحقیقات نشان می‌ دهد خنده اختیاری معمولاً برای این استفاده می شود که افراد، خودشان را صمیمی نشان دهند اما این یک رفتارِ کاملا کنترل شده است.

۵-لبخند مودبانه

لبخند مؤدبانه، نوعی ادای احترام و نشان دادن محبت در دیدار اولیه با یک شخص برای اثبات حسن نیت خودمان است. در این نوع لبخند هنگام احوالپرسی سریع یا تصدیق مؤدبانه چیزی گوشه‌های لب به سمت بالا حرکت می‌کنند.

۶-خندیدن قاه‌قاه

شنیدید می‌گویند فلانی غش‌غشِ خنده است؟ یعنی قاه‌قاه می‌خندند! قاه‌قاه خندیدن هم، یک نوع خاصی از خنده است، و نشان از این می‌دهد که آن فرد، پر از انرژی و شادی است.

حتماً اغلب این افراد را در بین دوستان یا در جمع‌های خانوادگی خود دیده‌اید. تا به‌حال، نظر شما دربارۀ شخصیت شناسی از روی خنده آن‌ها چه بوده است؟ احتمالاً با خود می‌گفتید عجب آدم با اعتمادبه‌نفس بالایی! در واقع همین‌طور است.

بیش‌تر افرادی که هنگام خندیدن، صدای قهقهه‌شان بلند می‌شود، افرادی با اعتمادبه‌نفس بالایی هستند. لازم‌به ذکر است که این نوع خندیدن، مسری هست و می‌تواند موجب ادامۀ خنده در خود شخص و اطرافیان شود. این چنین افرادی، معمولاً دلسوز و مهربان هم هستند.

۷-خندۀ بی‌صدا

دربارۀ افرادی که بدون صدا می‌خندند، معمولاً این‌طور تصور می‌شود که آن‌ها افرادی فروتن، خجالتی و درون‌گرا هستند و مایل نیستند هیچ‌گونه توجهی را به خودشان جلب کنند. به همین علت است که در هنگام خندیدن هم، مراقب هستند که کم‌ترین صدای خنده را از خود تولید کنند.

شخصیت شناسی از روی خنده در این افراد نشان می‌دهد که آن‌ها اهل دردسر و حاشیه نیستند و به همین علت، تلاش‌های آن‌ها هم کم‌تر دیده می‌شود.

شخصیت شناسی از روی مدل خنده

۸-لبخند حقیقی

لبخند حقیقی از شادی واقعی به‌وجود می‌آید و هنگامی دیده می‌شود که تغییرهایی در رفتار ایجاد شود که نشان‌دهنده خوشایند بودن یا لذت بردن از چیزی باشد. خنده ی پهن و خطوط دور چشم ها، نشانه های یک خنده ی واقعی هستند. این خنده مسری بوده و شادی را به اطرافیان تان هم منتقل می کند.

۹-لبخند ‌پیروزی

یکی دیگر از لبخندهایی که بی اختیر بر لب هر کس می آید، لبخند پیروزی است. در این نوع خنده افراد خنده به لب داشته و به بالا می‌پرند و دست‌های خود را بالا می‌برند یا می‌دوند.

۱۰-لبخند هیجان‌زده

وقتی از موضوعی هیجان زده و خوشحال می‌شویم به همراه حرکات فیزیکی مانند پریدن، بالا بردن دست‌ها یا حتی تکان دادن سر معمولا می‌خندیم. این لبخند حقیقی است و نمی‌توان حالتی دروغین را برایش در نظر گرفت.

۱۱-خنده به حالت پوزخند

افرادی که به‌جای خندیدن، اغلب پوزخند می‌زنند، معمولاً آدم‌های شوخ‌طبعی هستند، که در هر چیزی، به جنبۀ طنز آن موضوع توجه می‌کنند. شخصیت شناسی از روی خنده در این افراد، نشان می‌دهد که آن‌ها دارای ذهنی خلاق بوده و برای شروع یک شراکت اقتصادی، جز بهترین افراد هستند.

این‌ها به‌جای خندیدن، به همه‌چیز پوزخند ریزی می‌زنند که البته ممکن است برای اطرافیانشان ناراحت‌کننده هم باشد، ولی خب، دست خودشان نیست. البته، قطعاً منظورِ ما افرادی که گاه‌گاهی پوزخندی می‌زنند، نیست.

۱۲-ریز ریز خندیدن

افرادی که ریز ریز می خندند، معمولا برای اینکه با ادب به نظر برسند، خنده خود را سرکوب می کنند. این افراد معمولا ترجیح می دهند که دیگران مشکلات شان را حل کنند و خودشان در دل مشکل نمی روند.

۱۳-خنده همراه با اخم

افرادی که در عین خندیدن اخم هم می کنند، در تلاش هستند که حتی در نوع خندیدن هم متفاوت باشند، این نوع خنده بیشتر در میان سوپر استارها دیده می‌شود.

۱۴-خنده با لب های بسته

خنده با لب های بسته نشان می دهد که شخص از چیزی پر اهمیت باخبر است و قصد ندارد این راز را فاش کند.

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار