چاپ کد خبر: 115271
6 تیر 1402

بهترین مواد غذایی برای حفظ سلامت پوست و مو

اهمیت دادن به تغذیه برای داشتن پوست و موی سالم بسیار مهم است.با مصرف محصولتی مانند کرم و سرم ها بصورت مقطعی و کوتاه مدت میتوانید زیبایی و شادابی خود را حفظ کنید ولی در طولانی مدت برای شما مناسب نخواند بود.در این مقاله به معرفی مواد غذایی مفید برای پوست و مو میپردازیم :

Picture1 1

۱-آب

آب مایه حیات است و لازم ترین و مهم ترین ماده برای حفظ سلامت و شادابی و جوانی پوست شما است.نوشیدن مرتب و موادم آب در طول روز سبب هیدراته شدن پوست شما و حفظ تازگی سلولوهای پوستی شما خواهد شد.همچنین برای آبرسانی و حفظ رطوبت و تازگی پوست میتوانید از قرص هیالورونیک اسید مای ویتامینز استفاده کنید.

Picture2 2

۲-روغن نارگیل یکی از بهترین روغن‌ها برای پوست و مو، روغن نارگیل است. روغن نارگیل حاوی پروتئین است که برای حفظ سلامت موها بسیار مفید است و همچنین با چربی بسیار مفیدی که به همراه دارد، باعث سلامت و درمان موهای خشک و آسیب دیده می‌شود. روغن نارگیل نه تنها برای جلوگیری از ریزش مو مفید است، بلکه باعث پرپشت شدن و رشد مو می‌شود و کمک می‌کند تا موهای سالم و درخشانی داشته باشید. در صورتی که از بوی روغن نارگیل و چرب شدن پوست و مو احساس خوشایندی ندارید میتوانید از کپسول کوکونات کلاژن مای ویتامینز استفاده کنید

Picture3

۳- تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان میزان زیادی ویتامین ای و سلنیوم و روی به همراه پروتئین دارد که برای پوست و مو بشدت مفید است . یکی از دلایل ریزش مو کمبود روی در بدن میباشد.تخمه آفتابگردان بدلیل داشتن اومگا۳ چربی های مفید برای سلامت بدن و پوست و مو یک غذای مفید محسوب میشود.

Picture4 1

۴- گردو

گردو دارای ویژگی‌های بسیاری است که باعث می‌شود غذایی عالی برای پوست سالم باشد. گردو منبع خوبی از اسید‌های چرب ضروری هست که بدن شما نمی تواند خود به خود آنها را تولید کند. در واقع، آنها غنی‌تر از اکثر گزینه‌های دیگر در اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ هستند..

۵- سیر

سیر یکی از بهترین داروهای طبیعت است همچنین به منع شکافت‌ها و حفظ پوست صاف کمک می‌کند. برای بیشترین استفاده از ترکیبات آنتی‌بیوتیک طبیعی آن، بهتر است تا سیر را خرد یا تکه‌تکه کرد و چند دقیقه روی یک ظرف قرار داد و سپس آن را پخت.

۶- گوشت

گوشت گاو و طیور حاوی پروتئین هستند که برای کلاژن سازی و بافت الاستیک ضروری است. زمانی که کلاژن آسیب می‌بیند، پوست شل و کدر بنظر می‌رسد و توانایی مقابله در برابر عوامل آسیب ‌زائ خارجی و رادیکال‌های آزاد را ندارد. در کنار پروتئین, مکمل‌های سرشار از ویتامین B کمپلکس, تنها منبع طبیعی B12 هستند، روی یک نوع آنتی اکسیدان قوی است که در گوشت‌ها نیز یافت می‌شود و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد آسیب رساننده و عامل پیری پوست می‌شود

Picture5

۷-انبه

انبه می‌تواند بیش از ۸۰ درصد نیاز روزانه‌ بدن شما را به ویتامین A برآورده‌ کند. می‌توان انبه را یک غذای فوق‌العاده برای پوست دانست زیرا ویتامین A موجود در انبه سلول‌های پوستی را ترمیم کرده و به سالم ماندن آن‌ها کمک می‌کند. کمبود ویتامین A باعث خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست شما می‌شود. انبه به عنوان یک آنتی‌اکسیدان با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و مانع پیری پوست می‌شود. همچنین انبه با کالری کمتر از ۷۰، علاوه‌بر خوشمزگی، نه تنها صورت شما را زیبا می‌کند تناسب‌اند‌ام شما را نیز حفظ می‌‌کند.

Picture6

۸- نان سبوسدار

نان سفید فاقد هرگونه ماده مغذی تقویت کننده سلامتی است و دارای گلیسمی بالایی هستند که برای سلامتی مناسب نیستند، به این معنی که بیشتر از غذاهایی که در شاخص گلیسمی کم (GI) مانند غلات کامل قرار دارند، بر میزان تنظیم قند خون و انسولین تأثیر می‌گذارد. علاوه بر نان‌های سبوس دار، میوه‌ها، لوبیا، سبزیجات، ماهی و جو همگی از غذاهای کم GI محسوب می‌شوند.

کلام آخر

شاید شما برای حفظ ونگهداری سلامت پوست و موی خود هر روز به تغذیه و رسیدگی روتین وقت کافی نداشته باشید و یا درگیر مشغله خود باشید یا تغذیه روزانه شما برای رفع مشکلات پوست و موی شما کافی نباشد که در این صورت مکمل های مورد تایید و معتبری وجود دارند از جمله قرص فیتو فانر یا کپسول هیرتامین که دارای میزان زیادی آنتی اکسیدان و مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز جهت حفظ زیبایی و سلامت پوست و موی شما میباشند.

 

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار