چاپ کد خبر: 132008
28 دی 1402

تایید جنایت آبیاری حداقل ۱۰۰۰ هکتار کشاورزی با فاضلاب در شیراز+فیلم

هزار هکتار از اراضی جنوب شرق شیراز و تنگ قره پیری شهر صدرا با پساب فاضلاب آبیاری می‌شود.

آبیاری با فاضلاب

صدا و سیما ؛ در قرارگاه زیست محیطی شهرستان شیراز، آبیاری کشت‌های کشاورزی از طریق پساب فاضلاب در شرق شیراز و شهر صدرا بررسی شد.
رئیس جهاد کشاورزی شیراز در نشست قرارگاه زیست محیطی شهرستان شیراز که به میزبانی فرماندار این شهرستان برگزار شد گفت: در جنوب شرق شیراز و تنگ قره پیری در جنوب شهر صدرا حدود هزار هکتار از اراضی کشاورزی با پساب فاضلاب آبیاری می‌شود.
سیروسی گفت: علی رغم اینکه پارسال محصولات تولیدی ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی امحا شد، اما همچنان کشاورزان متخلف به کشت با آب‌های آلوده اقدام می‌کنند که این امر، سلامت جامعه و تالاب‌ها را به خطر انداخته است.

ستوده معاون بهره برداری توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: ۶۵ درصد شهر شیراز تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته و برای ۵۰ درصد جمعیت شهر شیراز هم تصفیه خانه احداث شده است.
به گفته او: در حال حاضر مدل‌های ۳ و ۴ تصفیه خانه شماره ۲ جنب شهرک صنعتی شروع شده و تصفیه خانه غرب شهر صدرا هم در مجموع با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی در حال ساخت و تجهیز است، اما هنوز مناطقی فاقد تصفیه خانه اند و همین باعث سوءاستفاده کشاورزان متخلف برای استفاده از آب‌های آلوده برای کشت محصولاتشان شده است.
فرماندار شیراز با تاکید برتلاش برای رفع معضل تولید محصولات آلوده کشاورزی از سوی برخی کشاورزان متخلف گفت: این کشاورزان با مسدود کردن مسیر بازرسان و ماموران مانع تخریب و امحا محصولات می‌شوند که باید علاوه بر امحا محصولات کشاورزی یا از طریق زمینی و یا پهپاد، برای مقابله با آن‌ها برخورد قانونی و قضایی سخت تری انجام شود.

گشت کت و شلواری ها حریف آبیاری با فاضلاب در شیراز نشد!/عزل کارشناسی که شفاف سازی می کرد

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

عبداله شنبه , ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

واقعا دولت نباید با اینها برخورد کنه که باعث هزاران بیماری انگلی میشه مگه حتما باید با اسلحه مردم کشت اسم قاتل گذاشت ؟ اینها هم قاتل هستن واقعا

ناشناس جمعه , ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

به خدا اینا حقشونه که گردنشونو بزنید حروم زاده ها کار ابنها از داعش هم بدتره اینها دارن کشتار جمعی میکنن

آخرین اخبار