چاپ کد خبر: 134394
26 بهمن 1402

ترفندهای جالب و کاربردهای دهانشویه در تمیزکاری خانه

کاربرد دهانشویه در خانه داری فراتر از تصورات ما است و حتی به‌عنوان محلول ضدعفونی ‌، دئودورانت و…هم ‌کار می‌رود. از آنجا که دهان شویه ها خواص آنتی باکتریال دارند ، می توانند در پاکسازی و میکروب زدایی برخی از قسمت های مختلف خانه هایمان موثر باشند. آنچه در این مقاله می‌خوانید کاربردهای مختلف دهانشویه در امور خانه داری و نظافت منزل است.

کاربرد دهانشویه

کاربرد دهانشویه در نظافت منزل:

دهانشویه علاوه‌بر مصارف بهداشتی در دهان برای موارد دیگری هم کاربرد دارد. در ادامه با کاربرد دهانشویه در تمیزکاری خانه بیشتر آشنا می‌شویم.

۱-کاربرد دهانشویه برای تمیز کردن ماشین لباس شویی

برای تمیز کردن ماشین لباسشویی ، می توانید یک فنجان دهان شویه را داخل ماشین لباسشویی بریزید و سپس ماشین لباسشویی را روشن کنید و اجازه دهید چند دور بچرخد. آنتی سپتیک ( antiseptic ) که یک ضد عفونی کننده قوی می باشد ، می تواند باعث تمیزی و میکروب زدایی ماشین لباسشویی شود.
۲-کاربرد دهانشویه در میکروب زدایی توالت

برای میکروب زدایی سرویس بهداشت می توانید یک فنجان دهانشویه را داخل توالت بریزید و سپس به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا در توالت باقی بماند. سپس از برس استفاده نمایید و کاملا آنرا تمیز کنید. اینک توالت شما کاملا تمیز می باشد و از عاری از هرگونه میکروب می باشد.

۳-از دهانشویه به‌عنوان پشه‌کش استفاده کنید

شاید تعجب‌آور باشد که بگوییم دهانشویه حشرات را از خود دور می‌کند. برای دفع حشرات از اطراف خانه یک بطری دهانشویه را با سه فنجان نمک ترکیب کنید و محلول را به بطری اسپری انتقال دهید. آن در اطراف حیاط اسپری کنید و بعد از ۲ تا ۳ ماه با حشرات خداحافظی خواهید کرد.

۴-با دهانشویه گل‌ها را تقویت کنید

اگر عاشق گل‌ هستید و دوست ندارید زود پژمرده شوند دهانشویه می‌تواند آنها را برای مدت طولانی‌تری زیبا نگه دارد. این کاربرد دهانشویه را احتمالا تا حالا نشنیده بودید. برای جلوگیری از پژمردگی گل و کنترل باکتری‌ها یک پیمانه دهانشویه به ازای هر لیتر آب را داخل گلدان بریزید.

۵-پاکسازی سینک از موارد پرکاربرد دهانشویه در خانه داری

برای پاکسازی سینکهای پر از جرم می توانید از یک فنجان دهان شویه استفاده نمایید و کاری که شما باید بکنید عبارت است از :یک فنجان دهان شویه را در داخل سینک بریزید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. بعد از ۳۰ دقیقه با آب گرم شستشو دهید و اینک سینک شما کاملا تمیز است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار