چاپ کد خبر: 133863
20 بهمن 1402

تست هوش|فکر نکنم بتوانید پیرزن و دختر جوان را در ۲۰ ثانیه تشخیص دهید!

یک توهم نوری صد ساله ، آیا می توانید یک پیرزن و یک دختر جوان را در ۲۰ ثانیه تشخیص دهید؟ب این یک چالش نوری صد ساله است که خیلی نمی توانند اونو براحتی حل کنند.

تست هوش|فکر نکنم بتوانید پیرزن و دختر جوان را در 20 ثانیه تشخیص دهید!

به گزارش اول فارس، یک توهم نوری یک تصویر بصری است که ظاهرهای متفاوتی دارد که با چشم اندازهای متفاوت به نظر می رسد. انواع بسیاری از توهمات نوری مانند توهمات فیزیکی، فیزیولوژیکی و شناختی وجود دارد. توهمات نوری همچنین می توانند دلایل فلسفی را در پس هر ادراک به تصویر بکشند. یک مغز عادی انسان می تواند از زوایای مختلف به اشیا یا تصاویر به گونه ای متفاوت نگاه کند و برای هر نما برداشت متفاوتی ایجاد کند. یکی از این تصویرهای هوشمندانه را می توان در کارت پستال آلمانی صد ساله مشاهده کرد.

آیا یک پیرزن یا یک دختر جوان را در این توهم نوری می بینید؟

OpticalIllusionoldyoungwoman

یک کارت پستال صد ساله آلمانی تصویر زنی را داشت که روی آن نوشته شده بود: «در هر زن جوانی، وعده زنی است که در آن بزرگ خواهد شد، و در هر زن مسن‌تر، خاطره زن جوانی است که زمانی بود”.

این کارت پستال آلمانی ناشناس متعلق به سال ۱۸۸۸ است. این یک توهم ادراکی معروف است که در آن مغز بین دیدن یک دختر جوان و یک پیرزن جابجا می شود. این تصویر جذاب دو پاسخ دارد. برخی از مردم، با نگاهی به نقاشی، بلافاصله زن جوانی را می بینند. دیگران فوراً می دانند که این تصویری از یک پیرزن است. هر دو تفسیر درست است. تصویر یک دختر جوان و یک پیرزن را نیز با زوایای مختلف مشاهده می کنید.

اگر زن جوان را دیدی:

به چانه زن جوان نگاه کن و آن را بینی بزرگ بدان و به گوش زن جوان بنگر و آن را چشم بدان. اگر پیرزن را دیدی: به بینی پیرزن نگاه کن و آن را مانند گونه چپ چهره ای بدان که از تو دور می شود و به چشم پیرزن نگاه کن و آن را مانند گوش بر چهره ای بدان که از تو دور می شود. شما. بیایید ابتدا به تصویر دختر جوان در این توهم نوری نگاه کنیم:

آیا دختر جوانی را دیدی؟

YoungWomanOpticalIllusionAnswer

اگر به طرح قرمز رنگ در تصویر بالا نگاه کنید، می‌توانید دختر جوانی را ببینید که از روی شانه چپ خود به سمت چپ نگاه می‌کند، با یک کلاه پاپیونی و توری آن در پشت سرش جاری است.

پیرزن را دیدی؟

OldWomanOpticalIllusionAnswer

حال، اگر به طرح قرمز در تصویر بالا نگاه کنید، زاویه دیگر نقاشی را خواهید دید که چهره یک پیرزن را به نمایش می گذارد. با نگاهی دقیق به تصویر نمایه یک زن مسن را می بینید که صورت خمیده به سمت پایین خم شده و صورتش و بینی نسبتا بزرگتر است.

شما به راحتی می توانید ببینید که چگونه دو تصویر متضاد در یک فضا قرار می گیرند. چانه زن جوان به بینی زن مسن تبدیل می شود و چانه زن مسن تر تبدیل به یقه زن جوان می شود. گوش های زن جوان به چشم های زن مسن تبدیل می شود و غیره.

شما باید بین دیدن تصویر به عنوان یک پیرزن یا یک زن جوان، یک «سوئیچ گشتالت» را تجربه کنید. در روانشناسی، تغییر گشتالت زمانی است که درک شما به طور ناگهانی تغییر می کند.

توهمات نوری همیشه بینش شگفت انگیزی از نحوه عملکرد مغز ما می دهد. ترکیب خاصی از رنگ، نور و الگوها می تواند مغز ما را فریب دهد تا چیزی را که وجود ندارد به صورت بصری درک کند. پس به ما بگویید، کدام زن را ابتدا دیدید؟

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار