چاپ کد خبر: 130801
15 دی 1402

تصمیمات جدید برای ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در گراش

فرماندار گراش بر استفاده از ظرفیت پیمانکاران،نیروی کار و مصالح بومی این شهرستان به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد و گفت: استفاده از پیمانکاران و نیروهای کار بومی و مصالح تولیدکنندگان داخل شهرستان گراش برای اجرای این طرح دارای اولویت است.

مسکن ملی گراش

به گزارش اول فارس به نقل  از فرمانداری گراش محمود طاهرزاده در جلسه شورای مسکن که در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۲هزار واحد مسکونی در گراش در حال ساخت است که برای تکمیل آن‌ها باید از پیمانکاران، نیروهای کار و تولیدات مطالح ساختمانی بومی استفاده شود تا زمینه رونق اقتصادی و توسعه شهرستان محقق شود.

فرماندار گراش با بیان اینکه مردم این شهرستان باید شاهد ثمرات و برکات این طرح ملی در حوزه تولید و اشتغال باشند، گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار ایجاد یک جهش در تولید مسکن و ایجاد اشتغال برای جوانان، شرایط مناسبی را برای خانه‌دار شدن شهروندان فاقد مسکن فراهم می‌کند.

طاهرزاده در خصوص اینکه مدیریت شهرستان در تلاش است از وضعیت سوداگری مسکن جلوگیری کند، افزود: مسکن از اصلی‌ترین نیازهای مردم ماست و براساس آمار بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در گراش در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

فرماندار گراش با بیان اینکه فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن به افراد دیگر ممنوعیت قانونی دارد، گفت: طبق مقررات با افراد سودجو در خصوص خرید و فروش امتیاز این طرح در این شهرستان برخورد قاطع می‌شود.

وی اضافه کرد: نهضت ساخت مسکن یک طرح ملی است، لذا همه دستگاه‌های دولتی و اجرایی موظف هستند در این راستا همه امکانات خود را بسیج کنند.

اداره راه و شهرسازی شهرستان زیرسازی معابر فاز یک طرح نهضت ملی مسکن گراش و طرح نهضت ملی مسکن ارد را ظرف یک هفته آینده شروع کند.

شهرداری گراش ظرف حداکثر یک ماه از تاریخ جلسه، صدور پروانه شروع به کار ساختمانی فاز ۲ طرح نهضت ملی مسکن گراش را به اتمام رساند؛ برای صدور پروانه‌های ساختمانی فاز ۲ به طور متوسط باید شهرداری روزانه ۲۰ پروانه ساختمانی مسکن ملی صادر کند.

اداره راه و شهرسازی ظرف یک هفته در خصوص تعیین تکلیف قطعاتی از فاز ۲ طرح نهضت ملی مسکن گراش و ارد که قابلیت بارگذاری (ساخت) ندارند اقدام و نتیجه را به فرمانداری اعلام کند.

با توجه به رسیدن فاز یک به مرحله نماکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان در خصوص نحوه قرارداد اجرای نما و تأسیسات فاز یک طرح نهضت ملی مسکن شهر گراش با سرگروه‌های فاز یک هماهنگی کند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان و بانک ملی شعبه گراش نسبت به تسریع در آزادسازی آورده‌های بلوکه شده متقاضیان فاز دوم طرح نهضت ملی مسکن اقدام کند.

مدیریت توزیع برق شهرستان در خصوص برق رسانی به فاز یک و دو طرح نهضت ملی مسکن گراش و همچنین اراضی تنگ‌حسین و طرح نهضت ملی مسکن شهر ارد اقدام و نتیجه را به فرمانداری اعلام کند.

ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کلیه طرح‌های تفکیکی فازهای یک و دو طرح نهضت ملی مسکن همچنین اراضی تنگ حسین و طرح نهضت ملی مسکن در هر ارد را جهت طراحی شبکه و ارائه خدمات به دستگاه‌های خدمات رسان تحویل دهد.

گِراش شهری است در جنوب استان فارس که در فاصلهٔ ۳۵۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز و ۲۷۰ کیلومتری شمال غربی بندرعباس قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان گراش است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار