چاپ کد خبر: 119943
10 شهریور 1402

جوانان «بیرم» را به قطر، دبی و عمان راه نمی دهند/ بیکاری بیداد می کند !

دبیر خانه کارگر لارستان گفت: علیرغم پیگیری‌های چندین‌ساله هنوز مشکل اشتغال جوانان بومی شهر «بیرم» مرتفع نشده است.

محمدحسن قوامی دبیر خانه کارگر لارستان در گفتگو با  ایلنا، در ارتباط با اشتغال جوانان بیکار شهر «بیرم» واقع شهرستان لارستان گفت: شهر بیرم در جنوب استان فارس و از توابع شهرستان لارستان است و سالهاست موضوع اشتغال جوانان بیکار و بومی این شهر را از مسئولان پیگیری می‌کنیم اما تا امروز بی‌ثمر بوده است.

شغل بیکاری جوانان

او با بیان اینکه غالب جوانان جوانان بومی شهر «بیرم» به دنبال شغل می‌گردند، گفت: پیش از این ۹۰ درصد از جوانان بومی شهر بیرم برای کار به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همانند قطر، دبی و عمان مهاجرت می‌کردند اما از آنجا که طی سالهایی ورود کارگران غیر مجاز به این کشورها ممنوع شده و همه کارگران ازجمله کارگران مهاجر شهر بیرم به کشور بازگردانده شدند، این افراد به دلیل فراهم نبودن فرصت‌های شغلی تاکنون نتوانسته‌اند برای خود شغلی فراهم کنند.

به گفته وی؛ ساکنان قدیمی شهر بیرم و اطراف آن بیشتر کارگر و کشاورز هستند که آنهم به دلیل کسادی بازار ساخت و ساز در بخش ساختمان و خشکسالی‌های چند سال اخیر در بخش کشاورزی معیشت آن‌ها تامین نمی‌شود.

جوانان بومی شهر بیرم برای کار به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همانند قطر، دبی و عمان مهاجرت می‌کردند اما از آنجا که طی سالهایی ورود کارگران غیر مجاز به این کشورها ممنوع شده و همه کارگران ازجمله کارگران مهاجر شهر بیرم به کشور بازگردانده شدند

قوامی گفت: صرفا سیاست دولت برای اشتغال‌زایی شناسایی و ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش معدن و صنعت است به همین دلیل دولت طی چند سال گذشته اقدام به شناسایی ۷۰ درصد از معادن منطقه (شامل معادن طلا، مس، نقره وآهن) کرده اما هنوز هیچ کار اجرایی صورت نگرفته است.

این فعال کارگری با بیان اینکه جوانان بیرمی و شهرستان لارستان نباید برای کار در شهرها و استان‌های دیگر سرگردان باشند آنهم وقتی زمینه فرصت‌های شغلی در منطقه وجود دارد، گفت: از مسئولان درخواست داریم مشکل اشتغال جوانان شهر بیرم و شهرستان لارستان را مرتفع کنند. ما منتظر و امیدوار هستیم.

دیگران دارند این مطالب را می خوانند: 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۲۳

مردم خوب جنوب فارس هشتاد سال است که برای کار به کشورهای حاشیه خلیج فارس میروند و انصافا درآمدهای خوبی هم داشته اند . چرا این افراد سرمایه های شأن را به داخل کشور برای عمران و آبادانی منطقه خودشان نمی آورند . قبول کنیم بودجه های دولت محدود است بالاخره خود مردم هم باید حرکتی انجام بدهند

حسام دیبا شنبه , ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۰۷

ده میلیون شغل با حقوق ماهیانه دویست هزار تومان ایجاد شود تا جوانان در آن مشغول به کار شوند مانند سوپر مارکت سوله مانند .منتقدین ممکن است بگویند مگر با ۲۰۰ هزار تومان میشود زندگی کرد در جواب باید گفت برای جوانان خوب است چون ازدواج نکرده اند و به حقوق کلان برای امرار معاش نیاز ندارند

آخرین اخبار