چاپ کد خبر: 110837
15 اردیبهشت 1402

خبر فوری|قیمت جدید خرید تضمینی گندم ۱۴۰۲ اعلام نشد

با وجود گذشت یک هفته از تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری، هنوز قیمت این محصول استراتژیک به صورت رسمی اعلام نشده و برای بسیاری از کشاورزان سوال است که چرا قیمت جدید اعلام نمی‌شود؟

گندمکشاورز 1

به گزارش اول فارس ،  چهارشنبه هفته گذشته پس از کشمکش‌های بسیار در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی قیمت نهایی گندم را تعیین و مصوب کرد.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی در گفت‌وگویی اعلام کرد که تصمیمات خوبی برای قیمت گندم گرفته شده و گندمکاران منتظر خبرهای خوب باشند.

وی همچنین گفته بود که بر اساس قانون، قیمت خرید تضمینی توسط وزیر جهاد کشاورزی تا حداکثر یک هفته اعلام خواهد شد.

رئیس بنیادملی گندمکاران هم با اشاره به اینکه بعد از تصویب قیمت گندم در شورای قیمت‌گذاری وزیر جهاد کشاورزی فرصت دارد طی مدت یک‌ هفته قیمت جدید را اعلام کند، گفت که قیمت خرید تضمینی گندم تا چهارشنبه این هفته اعلام خواهد شد.

آن‌طور که اعضای شورای قیمت‌گذاری می‌گویند وزیر جهاد کشاورزی یا همان رئیس شورا موظف است در مدت یک هفته پس از تعیین قیمت خرید تضمینی، قیمت نهایی را اعلام کند. این در حالی است که دو روز از مهلت اعلام قیمت خرید تضمینی گندم گذشته‌ و هنوز خبری نیست.

باوجود اینکه بسیاری از فعالان بخش کشاورزی هشدار داده‌اند که هر یک روز تاخیر در اعلام قیمت می‌تواند انگیزه کشاورزان را برای کشت سال بعد کم، قاچاق را زیاد، گندم را تبدیل به خوراک دام و طیور کند و در نهایت کشور نیازمند واردات شود ولی دقیقا مشخص نیست که چرا مسئولان قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام نمی‌کنند.

با توجه به اینکه گندم یکی از محصولات اساسی و استراتژیک است و توجه به آن می تواند منجر به خودکفایی کشور در تولید این محصول شود و همچنین در راستای تحقق شعار سال” مهار تورم، رشد تولید” لازم است هرچه سریع تر قیمت جدید اعلام شود تا کشاورزان از سردرگمی خارج شوند و برای کشت سال بعد با انگیزه بیشتر اقدام کنند.”منبع:ایسنا”

مطلب جدید:

قیمت خرید تضمینی گندم کی به نفع کشاورزان اصلاح می شود ؟ همه اش وعده !

نظر بدهید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ریسی کشاورز قلعه گنجی پنجشنبه , ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۵۷

آقای وزیر کشاورزی که باشعار حمایت از تولید کننده رای اعتماد ار نمایندگان مجلس گرفتی پس کجاست حمایت از تولید چرا اینهمه وعده تو خالی ب کشاورز میدی بجای برید تو آفریقا کشاورزی کنید به قول خودتون کشت فرا سرزمینی بیایید از تولید کننده داخلی حمایت کنید تا تولیدمون افزایش داشته فصل کشت دوم رسید ه ولی هنوز ما بلا تکلیفیم

ناشناس چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

افراد بی شرف نشستن تصمیم میگیرن، فک میکنن گندم هم مانند داستان بورس ایرانه که جیب مردم رو خالی کنن

ناشناس دوشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

واقع نمی دانم فکر این دولت چه است درباره این ملت گندم به نرخ حراج می خرد

ناشناس دوشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۵۹

همه چیز با دلار قیمت گزاری،میکنن به غیر ار محصولات کشاورزی اینها ضد تولید اند

ناشناس یکشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

سید محرومان .نگذار که مورد ظلم قرار بگیرم به جد سادات قسم قیمت گندم منطقی نیست

علی یکشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

سلام قیمت ۱۵ هزارتم بدبخت کردن کشاورزان وسوخته شدن تولید خاهد بود ونفرت از دولت ودولتی ها خاهد بود

کشاورز ورشکسته یکشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

خدامیدونه کشاورزی دارم تاکنون ۳ کامیون گندم تحویل مرکزخرید دادم ن پولی دادن ن نرخی تعیین کردن کمباین دارهم پولمیخواد بذار اون مخارج دیگر ک قرض کردیم اگربگم امروز ول نون برایذبچه هام نداشتم شاید بگین دروغ میگم این چ مملکتیه خداخودش ب دادمون برسه

مهدی یکشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

اونی که میگه گندم اگه گرون بشه باعث تورمه .خبر از هزینه های کشاورز بدبخت نداره. اونم که اون بالا نشسته خبر از جیب کشاورز نداره.

کشاورز بدهکار یکشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

تو این مملکت هممممه چیز روزانه در حال گرون شدنه و هیچ فکری و اعتراضی براش نمیکنن ولی تا میگن هزار تومن به گندم اضافه شه اونوقت همه برا ما میشن اقتصاددان و میگن اینکار باعث تورم میشه
بابا جمع کن خودتو

عیسی یکشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۵۰

واقعا از دولتمردان داریم ناامید میشویم.خودروی بی کیفیت شده آتیش و قیمت گندم که تنها راه درآمد حلال کشاورز شده ۱۵ هزار نماینده بوق هم میگه عااالیه قیمت .
اگر قیمت خوبه چرا نمیزارین بفرستیم مرز مهران ؟ سالی دیگه هم هست ما که بوووق نیستیم دیگه کشاورزی باید کنار بزاریم چون سعید حجاریان تنهایی میتونه گندم وارد کشور کنه با قیمت دو ریال براتون

صادقی یکشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۴۵

با سلام خدمت تمام کشاورزان مخصوصا کشاورزان جنوب کشور.
آقایان مسئولی که به نظر خودتون بالا ترین قیمت را برای گندم گذاشتید یه نگاهی به قیمت تکان دهنده خودرو های بی کیفیت خودتان هم بیندازید بعد بگویید قیمت تضمینی گندم بسیار عالی است، بخدا این زندگی نیست که ما گشاورزان داریم، خستمون کردین.

سرزمین پارسه شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳

دولت میخاد نان مردن را از جیب مظلوم ترین قشر جامعه یعنی کشاورزان پرداخت کنه واقعا که این عین بی عدالتی هست چرا ما کشاورزان باید جور کل مردم را بکشیم مگر فروشندگان بذر سم وکود وپمپ وکابل برق وتراکتور به ما رحم میکنند

کشاورز هستم شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

سلام چرادولت تعین قیمت گندم نمیزنه
کشاورز روبزارید خرج زمستانش روبده برای اینده هم خدا کریمه احتکاراش کنیم بهتره برامون دولت خودش گنم جور میکنه به این نرخ که میزنه ازکشورهای همسایه بااین قیمت

ایرانی شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵:۰۱

کشاورز گندم بفروشه سی تومن بعد تو نان باید بخری دانه ای پانزده هزار تومان قکر اینو کردی که تز میدی متخصص همه فن حریف

سعید شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۴:۱۶

ما که خیانت نمی‌کنیم آزاد نمی‌فروشم حتی اگه دولت خیانت کنه قیمت خوب نذاره

ناشناس شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۴:۱۵

ما که خیانت نمی‌کنیم آزاد نمی‌فروشم حتی اگه دولت خیانت کنه قیمت خوب نذاره

اخمد جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹

کشاورز عزیر ابی از دولت گرم نمیشه ازاد بفروش نقد بذار جیبت بروز بفروش ۳۰ تومان

ناشناس جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲

باور کنید خود مدیران وزارت جهاد کشاورزی دوست دارن گندم قاچاق بشه

آخرین اخبار