چاپ کد خبر: 111199
19 اردیبهشت 1402

روش باورنکردنی مالکان برای دادن خانه به مستاجران درمانده در شیراز / نماینده مجلس:بازار به صورت کامل رها شده است !

مشاوران املاک شیراز معتقدند امسال اجاره‌ خانه چندین درصد افزایش یافته است و هنوز هم فصل جابه‌جایی‌ اجاره‌نشین‌ها نرسیده است.
مسکن 4

به گزارش اول فارس به نقل از ایلنا، رصد فایل‌های اجاره نشان می‌دهد سال سختی پیش روی مستأجران است؛ در روزهایی که ملک در شیراز قیمت‌های سرسام‌آوری دارد خرید آن به ویژه برای جوانان با سختی‌هایی همراه شده است.

بسیاری از خانوارهایی که سال گذشته در مرکز و پیرامون شهر اجاره نشین بودند امسال با اجاره بهای سال گذشته  به حاشیه شهر رانده خواهند شد.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه  دو سه ماه بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم رئیس مجلس با همکاری دولت طرحی را مبنی بر ضابطه مند شدن میزان اجاره بها استارت زدند، می گوید: از همین رو کمیسیون عمران مجلس بررسی هایی در این مورد انجام داده است که در آینده ای نزدیک به صحن علنی مجلس می آید.

علیرضا پاک فطرتبا اشاره به اینکه شوربختانه قیمت گذاری ها و طرح ها در کنترل اجاره بهای خانه تاثیر زیادی ندارد، می افزاید: متاسفانه با قانون نمی توان میزان اجاره بها را تعیین کرد.

وی با بیان اینکه پارامترهایی مانند محله ، کوچه، آپارتمان و یا خانه، طبقه  ، نوع همسایه، امکانات، حضور مالک در ساختمان  و … در تعیین میزان ارزش اجاره بها خانه ها نقش پر رنگی دارد، ادامه می دهد:  تمام این عوامل وضعیت را برای کنترل و تعیین قیمت ها دشوار می کند.

شرایط دشوار ضابطه مند شدن اجاره بها

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه دولت در موضوع مسکن مصالح ساختمانی را بدون حساب و کتاب به مردم می فروشد، بیان می کند:  دولت هر طور که بخواهد محصولات و مواد اولیه مسکن مانند سیمان، آهن و ….. به مردم می فروشد.

عضو کمیسیون آموزش با اشاره به اینکه قیمت و نرخ عوارض نوسازی، انشعابات، و مجوزها ضابطه مند نیست، می افزاید: در این شرایط ضابطه مند شدن اجاره بها امری بسیار دشوار است.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه در زمینه منازل اجاره نیازمند اقدامات فرهنگی هستیم، می گوید: در گذشته مالکان خانه نگاه بهتری به مستاجران داشتند و منازلشان را با قیمت های کم و ارزان به افراد و خانواده های موجه اجاره می دادند و بعضا شاهدیم که حتی از افراد پول هم دریافت نمی کردند.

پاک فطرت در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی نیاز است تا مردم در این بحران تورم و گرانی ها بیشتر همدیگر را درک کنند، می گوید: در نقطه مقابل مستاجران هم باید از امانتی که در اختیار دارند به نحو احسنت مراقبت کنند.

وی با بیان اینکه افزایش تولید مسکن یکی از راهکار های مهم در حوزه مسکن است، می افزاید: زمانی که تعداد مستأجران بیشتر از مسکن است طبیعی است که قیمت اجاره بها گران شود و در این شرایط عده ای از پرداخت اجاره با مشکل مواجه می شوند.

عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه در صورتی که دولت خواستار ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در حوزه مسکن است باید میزان ساخت منازل را افزایش دهد، بیان می کند: در شرایط فعلی نیاز است تا طرح آمایش سرزمین جهت جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهرها هرچه زودتر وارد مرحله عملیاتی شود.

مشکل مسکن در کلانشهر ها مشهود است

وی با بیان اینکه دولت باید به اندازه کافی در شهرهای کوچک و متوسط اقدامات مناسبی در حوزه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی انجام دهد، ادامه می دهد: در حال حاضر مشکل مسکن در کلانشهر ها به شدت مشهود است.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه در حال حاضر بازار به صورت کامل رها شده است و قیمت مواد غذایی و پوشاک در شهرهایی مانند شیراز یکسان نیست، بیان می کند: اختلاف قیمت مواد غذایی در شهری مانند شیراز بیانگر این موضوع است که تسلطی بر بازار موجود نیست و دولت و حاکمیت باید به صورت جدی بر کنترل بازار ورود کنند.

املاک

 قیمت های نجومی اجاره بها

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز هم در ادامه با بیان اینکه مقرر شده که مالکان میزان رهن و اجاره را طبق مصوبه و حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد افزایش دهند، می گوید: در حال حاضر مالکان قیمت منازلشان را هرگونه که دوست دارند به مردم و مستاجران اعلام می کنند.

شهرام نامداری  با اشاره به اینکه مالکان به دلیل اینکه حق بنگاه نپردازند منازلشان را در سایت دیوار به رهن و اجاره می گذارند، می افزاید: در حال حاضر مالکان قولنامه ها را با یک کاغذ می نویسند و مورد پذیرش مراجع قضایی هم قرار می گیرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز در ادامه با بیان اینکه میزان رهن و اجاره بر اساس عرضه و تقاضا انجام می شود، می افزاید: در این شرایط مشاوران املاک فقط واسطه هستند و تمام امور از طریق سایت دیوار انجام می شود.

نامداری با بیان اینکه فضای مجازی و سایت دیوار نقش واسطه گری را در حوزه رهن و اجاره ایفا می کنند، بیان می کند: در حال حاضر قیمت اجاره در بعضی از نقاط شهر شیراز به حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان رسیده است و در پائین ترین نقاط شهر هم حدود دو میلیون تومان است.

فال حافظ امروز ۲۳ اردیبهشت با تفسیر زیبا و دقیق


نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ایرانی یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳

آقای رئیسی و آقای قالیباف اگر نمیتوانید وضعیت را درست کنید مردونه بکشید کنار و کشور را بدید دست یک فرد باسواد با غیرت تا بهتر از شما اداره کنه ، شما ایران را ویران کردید

محمد یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

بی.. تر از این دولت و مجلس در تمام عمرم به یاد ندارم ..یاد دکتر احمدی نژاد عزیز بخیر

زهره یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۳۸

هر کسی در هر مقامی خودش باید وجدان داشته باشه خیلی از این این قیمت اجاره ها واقعا از بی وجدانیه خودمون هم به هم رحم نمیکنیم بعد میگیم دولت یکاری بکنه

بنجامین شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

انسان دلش بدرد میاد یک شهروند ایرانی با این همه سرمایه مملکت هنوز مستاجر باشند ودولت نتواند مسکن برایش تهیه کند امارات اصلا پول مسکن به هر شخص دادند

ناشناس شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

اقتصاد دستوری همیشه نتیجش همینه بجای این که دستوری رقم و عدد تعیین کنید بیاید متناسب با مکانیزم بازار پیش برید، راه کنترل قیمت مسکن و اجاره بها فقط فقط کنترل بانک ها و سیاست های سرمایه گذاری بنگاه های کلان هست که از طریق مالیات بر صروت حل میشه، همچنین شرایطی رو‌ میشه له وجود اورد که یک زوج با خرید اقساطی خونه تا زمان بازنشستگی صاحب یک ملک بشن و تا سند رهنی بفروشن کمی نگاهتون رو از حالت بانکداری اسلامیزه شده تغییر بدید میبینید کلی از مشکلات حل میشه، بابا نظام پولی و مالی اسلامی غیر اسلامی نداره، الان با این قوانین اسلامی هست بانکا؟ فقط به بانک مجوز فعالیت اقتصادی دادید با این قراردادا مثل مضاربه و مرابحه و… در حالی که بانک یک بنگاه پولی هست و نباید فعالیت مستقیم تجاری داشته باشه

ایرانی شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱:۲۸

ما تویه روستایی که زمین‌های، ابا اجدادیمون بوده به بهانه ی ساماندهی کردن وخدمات دادن به روستاها یم طرح هادی اجرا کردن زمین ابااجدادیتو با هزاران پا دووی باید قیمتش پرداخت کنی به بنیاد مسکن بعد هزاران بار سرو کارت با کل کارمندان بنیاد وشورا ودهدار و بعد چندین مرحله باید به اداره ی ثبت واسناد و نمیدونم همه نوع اداره ارجاع داده شوی که یک آدم بیکار و جیب پر پول انقد دوندگی کنی تا بتونی مجوز ساخت فقط بگیری که حداقل تو روستا تا رسوندن کار به مجوز کم کمش غیر از پول زمین ۱۰۰میلیون خرج رودست می زارن خوده دولت ومجلس عمدا نمی‌خوان ملت صاحب خونه شوند این حرفا که می‌زنند شو تلویزیونه الکی میگن تقصیر بنگاه املاک و نمیدونم صاحب خونه ودشمنان ایرانه

ناشناس شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱:۱۹

یه خونه تو روستا بخوای بسازی یکسال دوندگی بنیاد مسکن دهداری بخشداری شهرداری داری خدا تومن فقط کپی و پوشه و گیره فقط باید بگیری اونوقت یه کفش آهنی یک آدم جون سخت تا فقط کارای اداری انجام بده بخدا شوخی بازی نیست خود دولت ومجلس نمی‌خواهند ملت آسایش داشته باشند وصاحب چیزی شوند

Hmman شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۱۹

ایا فهمیدن دلیل افزایش اجاره بها کار سختی هست؟ درسته مسولین این کشور از بی ..ترین و بی ….ترین افراد جامعه هستند چون اینجوری انتخاب میشن ولی این را ادمی با ای کیو زیر ۵۰ ( که بیشتر مسولین جرء این گروه هستند) هم میتونه تشخیص بده
وقتی تورم صد در صدی هست ، وقتی مصالح ساختمونی طی دو ماه دوبرابر میشه ، خوب معلومه اجاره بها هم باید دوبرابر بشه ، بانک مرکزی به دروغ نرخ تورم را ۴۸ درصد اعلام میکنه و همین مسولین … میگن اجاره بها باید ۲۰ درصد افزایش پیدا کنه . یعنی اجاره بها باید یک پنجم. تورم واقعی افزایش داشته باشه ؟؟؟
ای مسولین… !!! این مسایل روشن تر از روز هست ولی شما نمیتونید درک کنید پس چطور میخاهید مشکلات مردم را بر طرف کنید ؟؟؟ شما که عرضه .. ندارید چرا رها نمیکنید مثل بچه هاتون برید امریکا و اروپا و.

ناشناس جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹

اگر انسانیت دارین و واقعا دلسوز مستاجر هسین خانه مبله ها رو جمع کنید …کار سختی نیست .. ببینید چه جور افزایش اجاره مسکن کنترل میشه
اقای ریس جمهور خیلی کار سختی یه نگاهی به سایت دیوار بندازید بخاطر این خانه مبله دادنها چه بلایی سر مستاجر میاد

مهدی عفیفی جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵

خدا کنه که این مالک های بی رحم بی خونه بشن تا بفهمند مستأجر بدبخت چی میکشه

اذر جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

باید اجازه ساخت وساز وراحتر بدهند به خدا طرف با شب ساز خانه درست کنه محکمتر ومقامتر تا مهندسی ونظارت این شهردارها که فقط زجر ملت میدن وپول میکنن مردم راحت بگذارین بخدا کشور زودتر اباد میشه

ناشناس جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

باید اجازه ساخت وساز وراحتر بدهند به خدا طرف با شب ساز خانه درست کنه محکمتر ومقامتر تا مهندسی ونظارت این شهردارها که فقط زجر ملت میدن وپول میکنن مردم راحت بگذارین بخدا کشور زودتر اباد میشه

مری جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷

افغانیها ۴ تا ۴ تا خونهدخریدن به اسم بک ایرانی بی…س کردن .تمام پولدارها سرایدار افغانی دارن خوب … این خونها رو بدید به مستاجرا چرا مفت و مجانی میدی به نسل … نسل محمود افغان تاریخ چقدر دیگه براتون روشن کنه که این افغانیها واسه ویرانی ایران از چند صد سال پیش دارن تلاش میکنند افغانی یه اتاق دویست میلیون رهن میکنه یک میلیارد واسه دوتا اتاق و حمام دسشویی میده از کجا میاره ؟به خدا ما هم صبح تاشب داریم میدویم پس چرا ما نمیتونیم انقدر پول داشته باشیم معلومه از جایی شارژ میشن ایران و ویران کنن .خوب اون مالکایه بی… یذره به فکر هموطنتون باشید .بع فکر هموطن نیستید به فکر …. که وطنتونه باشید .

محمدmy جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶

آقای … شما خودت چقدر زمین ساختی برا خودت تو دوره شهردار بودنت؟ چقدر با اعضای… شورای شهر خوردید؟ آیا فکر پرسنل شهرداری بودید؟ چرا این همه زمین دراختیار شهرداری شیراز هست ولی نیروهای شهرداری باید دربدر باشند؟

مریم راهب جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱

تا زمانی که افغانیها از این مملکت نرم اجاره خونه پایان نمیاد همین که شاه ایران تو اسراییل گفت ملت ایران رحم به خودشون نکردن چه اندازاری از بیگانه باید داشت

ناشناس جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶

مسئولین بفکر خودشون هستند…دیگه کسی بفکر مردم نیست…..

ش م جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

اونایی که میگین مالکین مستاجرا رادرک نمیکنند خانه ام را۳سال دادم به مستاجر ودلم سوخت وهیچ وقت کرایه رابالا نبردم اما بعد سه سال رفتم یک ویرانه تحویل گرفتم رنگ خانه نابود شده بود ودوباره کابینت ساز اوردم وازاول کابینت نصب کردم وکامل خانه رارنگ امیزی وشیر الات راعوض کردم پول پیش خانه هیچ گره ای ازمشکلاتم راحل نکرد واون روبهش دادم وپشت دست خودم راداغ کردم که دلم واسه مستاجر نسوزه چراکه بااین گرانی وبدبختی خودم رابه خاطر مستاجرزیر قرض وقوله بردم پس مستاجرا هم دلسوزی نمیکنند ومیگن دستی که مال خودت نیست باهاش ماربگیر پس اقا وخانم مستاجر لطفا مثل خانه خودتون ازخانه مردم نگهداری کنیدتا مردم ازکمک کردن به دیگران پشیمان نشوند.

قشقایی جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

از خدای بزرگ برای همه مسئولین آرزوی .. دارم خدا همه تون از بزرگ تا کوچک… کنه

ناشناس جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

سایت دیوار باعث شد که قیمت واقعی نباش و صاحب خونه هر قیمتی دلش میخواد میزنه و باعث افزایش قیمت شد . هر صاحب خونه بالاترین قیمت میزنه بقیه به تبعیت از وی باعث افزایش قیمت میشه نظارت ندارندبر سایت دیوار

مستاجر جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

مالیات همشون آرام می‌کنه

مستاجر جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

کسی که چند تا خونه داره مخالف مالیاته

مستاجر جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

مالیات اجرا بشه شهر پر از خانه خالی میشه تا مالیات اجرا نشه مالک راحت خونش ول کرده قیمت میگیره وزیر مسکن چکار داره می‌کنه خابی

ابوالفضل جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

عامل اصلی گرانی املاکیه املاکی ملک رو گرون میگه تا قیمت ملک اون منطقه بالا بره و بعد هر فایلی رو که اجاره میده بتونه کمیسیون بیشتری بگیره دیدم که میگم من خودم تا الان هم مغازه اجاره میکنم و هم خونه مالک با خودم قیمت پایین صحبت کرد ولی بعد املاکی قیمت بالا داد و مالک هم از قیمت بالا بدش نیومد متاسفانه رحم بین ما مردم مرده ما خودمون به خودمون رحم نمیکنیم

فلک زده جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

انشالله… خونه دار میشیم نگران نباشید دوستان … رعایت کنید همه چی درست میشه مسولین ما به نحو احسن …. دارن کارشون انجام میدن هرکی هم ناراضی هس بزاره از ایران بره .

ناشناس جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۵۵

سال قبل برا ی‌سوییت ۱۸۰۰اجاره می‌دادیم الان ۳۸۰۰ تازه فهمیدیم صابخونمون خونرو گذاشته رهن کامل ب ما هم نگفته ک ما دنبال خونه باشیم این ینی اینکه انقد عوضی هست ک ترسیده شاید ماخونه گیرمون بیاد بریم اجاره نخوره و حالت بعدش اینه که مستاجر رهن کامل اگر گیرش اومد مارو بذاره تو فشار و……درسته دولت رسیدگی نداره ولی هیچ کس رحم نداره ما تو سوییت زندگی میکنیم ک سوسک کده هست دوشیفت سر کاریم آخرشم فقط استرس اجاره خونه و در ب دری ..برا مسکن ملی مجبور شدیم لباسشوییمون رو هم بفروشیم ولی واقعا درد بی خونگی رو انشالا تمام صابخونه های بی رحم بکشم

سعید کاردوست جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۳۵

غیر قابل انتشار بدلیل استفاده از مشابهت سازی کلمات

حسن جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۳:۵۷

آقای رئیسی،جراحی اقتصادی شمارو ،همه مردم ایران(قشرضعیف جامعه)دیدن،این از وضع مسکن،گوشت،مرغ،برنج و…..شما وکابینه شما،….فترین و… ترین رئیس دولت همرا با وزرای نابلد،چه بروز این مردم آوردید؟!؟چرا باید پدر خانواده در این کشور پهناور وغنی وسرشار
ازموهبتهای الهی شرمنده زن وبچه خود بشه،چرا؟چرا؟چرا؟!!؟??

ناشناس جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲:۳۰

فعدا” اولویت حجابه

فلک زده جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۲۲

منم مستاجرم منطقه اقبالیه قزوین یا بهتر بگم افغانستان دوم .چون تو هر کوچه ۲۵,خانواده با بیشتر خونه های در بستی خوب رو با هفت هشتا بچه قدو نیم قد کرایه کردن .با رهنهای نوجوکی من بد بخت ماه بعد باید برم پارک
ادر بزنم.باید همه مستاجر ها یکماه فکر کنند زلزله اومده تو چادر بمونند شاید کسی پیدا بشه به داد ما بد بخدا برسه.خاک بر سر ما که خودمون جا نداریم فعلا افغانی وارد می کنند فردا اونقدر بچه میارن ایرانم باید بدیم دستشون بریم قبرستون.

مریم پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

من خودم مالک هستم بعضی مستاجر ها اصلا مستاجر نیستند
مستاجر داشتم که خودش هم خونه داشت اون هم دو تا بیل میکانیکی داشت و … چند سال تو خونه من نشست با قیمت بسیار پایین ولی کاری به روزم آورد که یک سال هست که خانه ام اجاره ندادم از ترس افراد این چنینی حتی سیم کشی ساختمان هم دستکاری کرده بود و برق طبقه خودش به برق ما وصل کرده بود هر ظلمی کرد هنوز هم دنبال اخاذی هست دیگه جرات ندارم خونم بدم اجاره و همین باعث تورم می شود وقتی من خونه م ندم اجاره تقاضا زیاد می شود
پس نمی شود فقط گفت مالکان مقصر هستند

ناشناس پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲

من خودم مالک هستم بعضی مستاجر ها اصلا مستاجر نیستند
مستاجر داشتم که خودش هم خونه داشت اون هم دو تا بیل میکانیکی داشت و … چند سال تو خونه من نشست با قیمت بسیار پایین ولی کاری به روزم آورد که یک سال هست که خانه ام اجاره ندادم از ترس افراد این چنینی حتی سیم کشی ساختمان هم دستکاری کرده بود و برق طبقه خودش به برق ما وصل کرده بود هر ظلمی کرد هنوز هم دنبال اخاذی هست دیگه جرات ندارم خونم بدم اجاره و همین باعث تورم می شود وقتی من خونه م ندم اجاره تقاضا زیاد می شود
پس نمی شود فقط گفت مالکان مقصر هستند

ناشناس پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶

خیال همه را راحت کنم تا … آباد نشه وضع خانه همینه چون آهن سیمان داره صادر میشه برای اون گردن دراز بی خاصیت بشار اسد

مکنزی پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱

اقای پاک فطرت کجای شیراز اجاره دو میلیونی پیدا کرده به ما هم بگه. اون جاهایی هم که میگن ۱۰یا ۱۵ میلیون اجاره ,با ۳۰۰ میلیون پول پیشش هست.

ظفرابادی پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵

بیشترین تورم ملک رو املاکی ها دارن ایجاد میکنند
بنده خودم مالک هستم و برا کرایه دادن ملکم رفتم املاک خودم داخل سایت با توجه به موقعیت ملکم آگهی کرده بودم
۵ تومن ماهانه و مقداری جهت پیش پرداخت
به املاک که مراجعه کردم جهت قولنامه ای که با مستاجرم توافق کرده بودیم
املاکی می‌گفت من ۸ تومن کرایش میدم
و داشت رای بنده رو میزد که قیمت رو بالا ببره
اگر مستاجرم جوون نبودند مطمئنا حرف املاکی رو قبول میکردم
و قیمت منزل رو بالا میبردم
حرف من این هست که املاک ها متاسفانه دلال های بازار مسکن هستند و نقش زیادی در ایجاد کردن تورم و هیجان در بازار مسکن رو دارند

حیدر پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹

وقتی ریس جمهور یک مملکت میاد براحتی میگه سالی ۴ میلیون خانه می سازیم میخوای مملکت درست بشه؟هر دزدی میدزه و مردم بجان هم افتاده اند.

ناشناس پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰

مملکت هر کی به هرکی شده

محمود پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

…. زندگی مردمو نابود کردید….

ناشناس پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
کاوه پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

این داستان نه به املاک برمیگرده نه صاحبخانه مسأله تورم هست و عامل ایجاد تورم دولت شما نمیتونی بگی وقتی همه چی تو مملکت سالی حد اقل ۶۰ درصد داره گرون میشه مثلاً اجاره بالا نره اکثر صاحبخانه ها این اجاره کمک هزینه زندگبشون هست وقتی همه چیز گرون میشه صاحبخانه چیکار کنه؟ دولت برای ریخت و پاش هاش پول چاپ می‌کنه تورم ایجاد می‌کنه و به هیچ کس هم پاسخگو نیست بعد هم کی بود کی بود من نبودم..

ناشناس پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

قیمت مسکن بالا رفته احاره هم به همون نسبت بالا رفته. چیز عجیبی نیست. قیمت تیرآهن و سیمان و …. دست کیه؟

مستاجر مستاجر پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

عجب همه تشنج بازار اجاره توسط املاکی ها بوجود میاد و …

مستاجر پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

به آقای شهرام نامداری بفرمایید هر چی آگهی تو سایت دیوار هست رو خود املاکی ها ثبت میکنن و بیشتر تشنج بازار اجاره رو اونها بوجود میارن

علی پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

قیمت زمین ببین و مصالح ساختمانی …و مجوز ساخت ..آب برق گاز ووووو..هچ کجایی مملکت نظارت نیست …

محمدی پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۱۷

ملت کشک باید به حال این ملت گریه کرد که مفسر خیلی داریم یعنی مثل مریضی که خودش دردش میدونه ولی توان درمان نداره مسئولین ما درد ملت خوب آگاهند ولی در عمل فقط جیب خودشون واطرافیان پر می‌کنند

مهدی پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۳۴

پارسال صاحبخانه بعلت اینکه بر اساس مصوبه سران سه قوا خانه را تخلیه نمیکردم از من به شورای حل اختلاف شکایت کرد
توی شورا گفتم رسانه ملی گفته سقف افزایش اجاره بها ۲۵ درصد و قراردادها بصورت خودکار تمدید میشه
قاضی گفت همش دروغه باور نکن هنوز یک مورد نداشتیم که دادگاه در این مورد حق رو به مستاجر بده و حکم تخلیه صادر کرد

ممد پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۰۳

برای انعقاد قولنامه جدید باید قولنامه قبلی محضری یا هولوگرام دار باشه و سند محسوب بشه و ضمیمه قولنامه جدید … حالت سرحدی .. و در قولنامه جدید ۲۰درصد اضافه گردد ب مبلغ اجاره بهای سال گذشته

ایمانخ پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۷:۱۱

وقتی تورم ۱۲۰درصدی باعث افزایش هزینه های زندگی میشه خب معلومه روی کرایه خانه هم تاثیر می‌ذاره!!
باعث و بانی تورم کیه؟؟
وقتی شب عید سرمست از افزایش حقوق ۵۰ درصدی می‌شید فکر نمیکنید دو سه ماه بعد باید منتظر تورم و افزایش قیمت ها باشید ؟؟؟
اصلا چه معنی داره هر سال افزایش حقوق میدن؟؟؟
با این کار هم ارزش پول را پایین میارن هم باعث رشد تورم میشن ،هر کس خودش قضاوت کنه ببینه پارسال و سال های قبل راحت تر زندگی می‌کرده یا امسال ؟؟ با افزایش حقوق فقط شب عید شاد و خرم هستید وگرنه هیچ تاثیر مثبتی بر زندگی سال آینده تون نداره
رهن و اجاره ملک هم نه تقصیر املاکیه نه مالک چون بازار خودش مسیر خودش را پیدا می‌کنه و به نسبت تورم بالا می‌ره

محمدرضا پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۴۳

تا زمانی که دولت دست از دلالی خودش بر نداره اول به فکر جیب خودش نباشه همین وضعیت و بد و بدتر قیمت ها همین جور میره بالا اصلا توقف نداره با سوادها بیکارن مسئولین بی سواد

علیرضا ضایی پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۴۱

خدا … کنه کسی که مسئول رسیدگی به این اوضاع هست و هیچ توانی برای انجام مسئولیتش نداره
خب بدبختی‌هایی مثل ما که خونه ندارن چه گناهی داریم که باید تمام درامدمون بدیم اجاره خونه

برده پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱:۴۴

..خدا بر … مدیران بی لیاقت

آخرین اخبار