چاپ کد خبر: 119170
31 مرداد 1402

واکنش راه و شهرسازی به روند اجرایی ساخت مسکن ملی در اقلید فارس

مدیر راه و شهرسازی شهرستان اقلید راجع به ساخت مسکن ملی گفت: فقط ۳۰۹۷ نفر سهم آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند و این افراد در گروه های ساخت دو یا چهار نفره قرار گرفتند و ساخت و ساز توسط خود مردم انجام می‌شود.

 روند اجرایی ساخت مسکن ملی

خبرگزاری فارس در گزارشی از اقلید در استان فارس نوشت: شهروند خبرنگاران خبرگزاری فارس طی ارسال پیام هایی خواستار پیگیری روند اجرایی مسکن ملی و وام مسکن در شهرستان اقلید شدند.

در همین خصوص خبرنگار خبرگزاری فارس این مطالبه را از سوی مدیر راه و شهرسازی اقلید پیگیری کرد.رئیسیان در ابتدای گفتگو به ارائه گزارشی از طرح نهضت ملی مسکن در اقلید پرداخت و عنوان کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سطح شهرستان بیش از ۱۱۷۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند که پس از بررسی و پایش اطلاعات متقاضیان تعداد ۱۰۰۰۰ نفر سه استعلام سبز و واجد شرایط شناخته شدند و پس از انجام اقدامات لازم و مراجعه متقاضیان تعداد ۴۸۸۴ نفر به عنوان متقاضیان تجمعی تایید نهایی در طرح نهضت ملی مسکن فعال هستند و تعداد ۳۰۹۷ نفر سهم آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند.

مدیر راه و شهرسازی شهرستان اقلید اظهار داشت: برای این تعداد تاکنون بیش از ۱۶۰ هکتار زمین تامین و طراحی شده است که ظرفیت ساخت ۴۳۵۸ واحد را دارد که تاکنون پروانه ساختمانی تعداد ۳۳۶۳ واحد صادر گردیده  و ۲۰ هکتار زمین جدید نیز در دست مطالعه و اخذ مجوزات لازم است.

رئیسیان ادامه داد: در شهر اقلید ۱۰۲ هکتار زمین به تعداد ۲۰۰۰ واحد در پنج سایت مختلف شهر سده، دژکرد و حسن‌آباد تامین شده است.

وی در ارتباط با شیوه ساخت مسکن ملی در این شهرستان گفت: شیوه ساخت به این صورت است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان کارگزار و مجری طرح می‌باشد و از طریق گروه های ساخت دو یا چهار نفره ، زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار گرفته و ساخت و ساز توسط خود مردم انجام میشود که تاکنون بیش از ۷۰۰ واحد وارد عملیات اجرایی شده که از مراحل مختلف پی تا نما هستند.

رئیسیان با بیان اینکه برای ساخت تسهیلاتی به افراد داده می شود گفت: هزینه ساخت از محل سهم آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی تامین میشود که تاکنون تعدادی از  متقاضیان مبلغ ۴۰ میلیون تومان به عنوان سهم آورده اولیه را واریز نموده و تسهیلات بانکی نیز با انجام فرایند اداری مربوطه طی زمان ساخت و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ها به متقاضیان پرداخت می‌گردد.

وی در ارتباط با این تسهیلات بانکی نیز عنوان کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰ فقره سند اراضی طرح صادر شده و جهت اخذ تسهیلات در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک مسکن قرار گرفته و برای سایر قطعات نیز در حال پیگیری می‌باشد.

مدیر راه و شهرسازی شهرستان اقلید در پایان تصریح کرد: وام به همه افراد که در حال ساخت و ساز می باشند تعلق می‌گیرد اما متقاضیان باید ساخت و ساز را شروع کرده و تا مرحله فونداسیون اجرا کنند تا مرحله اول وام را دریافت نمایند.

نظرتون را حتما پایین همین صفحه تو بخش ثبت دیدگاه بنویسید

گوسفندان بدشانس از فارس به شوتی ها در کرمان نرسیدند

چگونه اصل پارتو یا قانون ۲۰/۸۰ می تواند زندگی شما را تغییر دهد؟

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حسین سه شنبه , ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای رئیسیان و آقای خبرنگار عزیز که انشالله پیگیر این درخواست بنده باشد من در حال حاضر ۱۴ ماه هست آورده اولیه رو پرداخت کردم نه زمین بهم دادن ونه جواب درستی به ما میدن بخدا دیگه خسته شدم چقدر برم وبیام و یه جواب قانع کننده ای به ما نمیدن با این حال روز بازار ومصالح ساختمانی که هر ثانیه داره گرون وگرون تر میشه ماهم امیدمون به خانه دار شدن کمتر وکمتر میشه تورا بخدا از طرف ما پیگیر باشید چرا به ما زمین نمیدن خدا خیرتون بده ممنون.

آخرین اخبار