چاپ کد خبر: 13056
20 شهریور 1398

سخنگوی دولت خبرداد: استخدام ۶۰ هزار نفری کارکنان دهیاری‌ها / ورود زنان به ورزشگاهها در بازیهای ملی / نظر دولت در باره شبنم نعمت زاده

 Ù†ØªÛŒØ¬Ù‡ تصویری برای علی ربیعی

 سخنگوی دولت از تعیین تکلیف ۶۰ هزار نفری کارکنان دهیاری‌ها و دهیاران خبر داد و گفت: نحوه استخدام این کارکنان تعیین تکلیف شده و اقدامات مناسب برای امنیت شغلی آنان صورت خواهد گرفت.

به گزارش اول فارس ، «علی ربیعی»  در گفتگو با خبرنگاران ، با اشاره به مصوبه امروز هیات دولت گفت: در جلسه امروز آیین نامه استخدامی دهیاری‌های کشور  و همچنین امور مالی شوراهای اسلامی تصویب شد؛ این مصوبه دولت نزدیک به ۶۰ هزار نفر را شامل میشود؛ نحوه به کارگیری کارکنان دهیاری‌ها و دهیاران و نحوه استخدامی آنها تعیین تکلیف شد و بر این مبنا نسبت به امنیت شغلی آنها اقدامات مناسب صورت خواهد گرفت و جزئیات آن در سایت دولت منتشر می‌شود.

 سخنگوی دولت در خصوص مرگ (سحر خدایاری) یکی از هواداران باشگاه استقلال گفت: در این باره گزارش های تهیه و ابعاد موضوع بررسی خواهد شد؛ منتظر هستیم که گزارشی آماده و ابعاد موضوع بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی دولت گفت: دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌هاست و طبق گزارش وزیر ورزش، زیرساخت‌های لازم مثل معبر، مکان، سرویس های جداگانه در همه ورزشگاه‌ها آماده است.

ربیعی با بیان اینکه در حوزه مطالبات اجتماعی زنان اعتقاد به یک گام پیش ده گام به پس نداریم، تصریح کرد: خواست زنان در جایگاه‌های اجتماعی حرف درستی است. مسئولیت زنان در برخی وزارتخانه‌ها به سی درصد رسیده است. ۶۶ درصد اشتغال را زنان تشکیل می‌دهند. موضوع مرحومه سحر و حضور زنان در ورزشگاه‌ یکشنبه پیش در دولت مطرح شد. دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌هاست و طبق گزارش وزیر ورزش، زیرساخت های لازم مثل معبر، مکان، سرویس‌های جداگانه در همه ورزشگاه‌ها که مسابقات ملی و لیگ برگزار می شود، آماده است و ورزشگاهی نیست که این زیرساخت‌ها را نداشته باشد.

وی افزود: خانم‌ها فعلا می‌توانند در همه بازی های ملی حضور یابند. با رعایت ملاحظات شرایط دارد به سمتی پیش می رود که زنان در مسابقات لیگ حضور یابند. تاکید شد که تصمیم‌گیری ها باید سرعت داشته باشد. توصیه می کنیم که مردان هم باید ملاحظات اخلاقی را رعایت کنند تا برخی نگرانی ها رفع شود. ما برای همه این نگرانی‌ها احترام قائل هستیم.

 وی همچنین درباره بازداشت فرزند یکی از وزیران سابق هم گفت: ارتباط ایشان با دارو در همین حوزه است که بدهکار حوزه است، بیشتر از این اطلاعاتی ندارم و امیدوارم مقامات قضایی توضیح بیشتری بدهند و اگر اطلاعات بیشتری به دست آوردند، ارائه می‌ کنند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اهتمام ارکان نظام بر مبارزه با فساد اظهارداشت: همه بر مبارزه با فساد تاکید دارند؛ حرفی که رئیس جمهور محترم مدتی قبل درباره مبارزه با فساد گفتند بحث علمی بود.
ربیعی با بیان اینکه گام اول مبارزه با فساد از بین بردن زمینه های آن است، تفاوت قیمت‌ها، یارانه ها، وام های بانکی را زمینه‌هایی عنوان کرد که می‌توانند عامل فساد باشند.
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری همچنین فروش زمین، مزایده، مناقصه، مجوزها و اختیارات را هم گلوگاه‌های فساد عنوان کرد و افزود: زمینه ها و گلوگاه ها دو موردی است که از زمان آقای دکتر طیب نیا در دولت یازدهم دولت بر آن تمرکز داشته است و امروز قوانین و قواعدی که در حقیقت زمینه‌های ساختاری فساد است که هر روز محدودتر می‌شود.
وی شفافیت را را یکی از عوامل مبارزه با فساد عنوان کرد و افزود:‌ همین آمار و ارقامی که در روی سایت ها قرار می گیرد،  نتیجه زیرساخت برنامه مبارزه با فساد بوده است، برای مثال امروز به راحتی می‌بینید چه کسی چند تن کاغذ گرفته است.
سخنگوی دولت گفت: معمولاً در کشور ما حتی ژورنالیسم علمی مبارزه با فساد هم ضعیف است و ما مبارزه با فساد را به مبارزه با فاسد یا کسی که تخلف صورت داده  محدود می کنیم که البته آن‌هم بخش لازم از مبارزه با فساد است.
ربیعی تصریح کرد: رفتار انضباطی با کسانی که فساد انجام می‌دهند لازم است، ولی آنجا هم با چالش مواجه می‌شویم؛ گاهی وقت‌ها برخی موارد اعلام می‌شود و برخی نیز اعلام نمی‌شود. یا هم قبل از صدور حکم، موضوع بیان می شود یا  اینکه موضوع کوچک در سطح ملی بیان می شود؛ اسامی افرادی قید می شود که مشخص نیست که آیا اتهامی متوجه آنها خواهد بود یا خیر؛ این موارد مربوط به آیین دادرسی است.
وی با بیان این که مسئله در تعریف فساد است، گفت: ما هم مبارزه با فساد را یک برنامه همه جانبه می‌دانیم؛ رئیس جمهور هم بعد از اجلاس سران سه قوه، دستورات لازم در خصوص مجموعه اقدامات و گلوگاه ها و جلوگیری از زمینه ها داده اند؛ ضمن اینکه درباره کار نظارت نیز با قوه قضاییه و همبستگی عملکردی داریم که این کار  به طور دقیق صورت گرفته و بیان شود.
ادامه دارد

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار