چاپ کد خبر: 52279
9 اردیبهشت 1400

سعید محمد برنامه‌های دولت خود را تشریح کرد+ویدئو

سعید محمد 2

صدا و سیما: سعید محمد یکی از نامزدهای احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، او ۳۰ سال در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت کرد و می گوید:” در این سالها با حضور در کف استان‌ها و روستا‌ها در بین مردم با جزئیات مشکلات آنها آشنا است و براین باور است که خانه‌های سازمانی افراد را از مردم دور می‌کند .”

این نامزد احتمالی می گوید؛ “به عرصه آمدیم تا به مردم بگوییم همه مشکلات کشور ناشی از تفکر لیبرالی و نئولیبرالی است و براین باور است که تغییر نیازمند تلاش ، کوشش و مجاهدت است.”

او علت بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را  ناشی از سیاست‌های غلط دولت و شیوه حکمرانی می داند و براین باور است که  باید حکمرانی را با طعم و ذائقه اسلام ناب، محقق کنیم.
حرکت به سمت حکمرانی هوشمند، خروج مسکن از سبد کالای سرمایه ای مردم،جلب اعتماد مردم به بازار سرمایه ، بازشناسی ظرفیت های بالقوه در بخش کشاورزی، ، تبیین و توسعه دیپلماسی در تمامی حوزه های فرهنگی، اقتصادی، تجاری، ورزشی و علمی و ایجاد جاذبه برای جلب سرمایه گذاران خارجی و استفاده از ظرفیت همسایگان مهمترین سرفصل برنامه های سعید محمد است که با حضور در نشست قرارگاه روشنفکری ایران قوی و بسیج دانشجویی تهران بزرگ در محل سازمان بسیج دانشجویی به تشریح ان پرداخت که مشروح این جلسه پرسش و پاسخ  را با هم می خوانیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص علت حضورش در این دوره از انتخابات گفت : ما به عرصه آمدیم تا به مردم بگوییم همه مشکلات کشور ناشی از تفکر لیبرالی و نئولیبرالی است نه تفکر اسلامی، اسلام مظلوم واقع شده است از این رو باید از تفکر اسلامی دفاع و آن را اجرایی کرد.

وی گفت: در گام نخست باید کسانی فرمان اداره کشور را در دست گیرند که در منظومه فکری گفتمان مقام معظم رهبری یا همان تفکر اسلام ناب قرار داشته باشند و بتوانند این تفکرات را محقق کنند.
داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شاید عده‌ای در این برهه شعار تغییر سر دهند افزود: اگر قرار است اصلاحاتی انجام شود که اتفاقا لازم هم هست باید در چارچوب گفتمان انقلاب انجام شود ما هم روی همین اصل در صحنه حضور یافتیم تا این ظرفیت سازی‌ها صورت گیرد.

وی  با بیان اینکه به مقوله انتخابات و حکمرانی اسلامی از نظر اعتقادی نگاه می‌کنم گفت: از نظر ما حکومت دینی در امتداد حکومت حضرت رسول (ص) محقق شده از این رو باید تلاش کنیم که حکمرانی را با طعم و ذائقه اسلام ناب محقق کنیم.

وی افزود: با وجود اینکه انقلاب، توفیقات زیادی بدست آورده که درباره آن نباید سیاه نمایی کرد، اما با شرایط ایده آل فاصله زیادی داریم که باید جبران کنیم.

تغییر نیازمند تلاش ، کوشش و مجاهدت است

حکمرانی را با طعم و ذائقه اسلام ناب محقق کنیم

سعید محمد با بیان اینکه به مقوله انتخابات و حکمرانی اسلامی از نظر اعتقادی نگاه می‌کنم گفت: از نظر ما حکومت دینی در امتداد حکومت حضرت رسول (ص) محقق شده از این رو باید تلاش کنیم که حکمرانی را با طعم و ذائقه اسلام ناب محقق کنیم.
وی افزود: با وجود اینکه انقلاب، توفیقات زیادی بدست آورده که درباره آن نباید سیاه نمایی کرد، اما با شرایط ایده آل فاصله زیادی داریم که باید جبران کنیم.

سعید محمد در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت حضور در عرصه انتخابات گفت: زمانی که رهبری معظم انقلاب موضوع گام دوم را مطرح کردند ما به دنبال مصداق بودیم تا چگونه بیانیه گام دوم انقلاب را اجرایی کنیم و به دنبال افرادی بودیم که آن را محقق کنند.

وی افزود: نسل‌های جدید باید بدانند کسی جلوی پای آن‌ها فرش قرمز پهن نمی‌کند و اگر قرار است تغییر مدیریتی اتفاق بیفتد تلاش، کوشش و مجاهدت لازم دارد.

داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به طور عموم در ۴۰ سال گذشته افراد به صورت سینوسی وارد دولت‌ها می‌شدند بعد به بخش خصوصی می‌رفتند و دوباره با روی کار آمدن دولتی همسو در دولت‌ها حاضر می‌شدند که آسیب‌های فراوانی را از این طریق به کشور وارد کردند متاسفانه این گونه رفتار‌ها به اسم اسلام در ۴۰ سال گذشته انجام شد و تاثیر منفی هم بر ذهن مردم گذاشته است.

وی گفت: در گام نخست باید کسانی فرمان اداره کشور را در دست گیرند که در منظومه فکری گفتمان مقام معظم رهبری یا همان تفکر اسلام ناب قرار داشته باشند و بتوانند این تفکرات را محقق کنند.

داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شاید عده‌ای در این برهه شعار تغییر سر دهند افزود: اگر قرار است اصلاحاتی انجام شود که اتفاقا لازم هم هست باید در چارچوب گفتمان انقلاب انجام شود ما هم روی همین اصل در صحنه حضور یافتیم تا این ظرفیت سازی‌ها صورت گیرد.

سوء مدیریت و سیاست‌های غلط دولت ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی

سعید محمد در بخش دیگری از سخنان خود در حوزه معیشت و مشکلات پیش آمده در این حوزه گفت: نقدینگی کشور در سال ۹۲، حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود که هم اکنون به ۳ هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان یعنی ۶ و نیم برابر افزایش یافته که بخشی از آن به دلیل خلق پول توسط بانک‌ها اتفاق افتاده بنابراین اگر بخواهند مشکلات معیشتی را به تحریم ربط دهند باید گفت که بخش عمده‌ای از این مشکلات ناشی از سیاست‌های غلط دولت است.

وی هوشمند سازی حکمرانی را راهکاری موثر برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور بیان کرد و گفت: با حکمرانی هوشمند می‌توانیم الگویی را ارائه کنیم که به طور نمونه آیا عرضه سکه و ارز در شرایط خاص به صلاح هست یا خیر؟ باید بدانیم که فکر و تمرکز یک نفر نمی‌تواند به همه موضوعات سامان ببخشد بنابراین باید از مدل هوشمند سازی حکمرانی استفاده کرد در موضوع سکه و ارز حتی بانک مرکزی نیز خود را تبرئه و مسائل بوجود آمده را ناشی از دستور رئیس جمهور بیان کرد. تصمیمات فردی دارای خطا بوده و با توجه به پیچیدگی‌های موضوعات، استفاده از حکمرانی هوشمند یک الزام است.

سعید محمد با بیان اینکه در حکمرانی هوشمند بسیار عقب هستیم اضافه کرد: آمریکا، روسیه و چین بیشترین هزینه را در هوشمندسازی حکمرانی به ویژه در حوزه‌های اقتصاد، صنعت، کشاورزی و خدمات صرف کردند و نتایج آن هم در اقتصاد کشورهایشان مشهود است البته ما در برخی عرصه‌ها که قبلا مسئولیت داشتیم نتیجه این روش را تجربه کردیم، از این رو معتقدیم می‌توانیم حداکثر تا دو سال حکمرانی هوشمند را در برخی عرصه‌ها در کشور پیاده سازی کنیم.

داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز در تهران بیش از ده هزار واحد مسکونی متعلق به یک نفر است یعنی نقدینگی زیادی در بخش مسکن بلوکه شده است از این رو ما باید بتوانیم کالا‌هایی مانند سکه، ارز، خودرو و مسکن را که به صورت کاذب به کالا‌های سرمایه‌ای تبدیل شده اند از این دسته بندی خارج کنیم که یکی از راهکار‌ها ناامن کردن بازار‌های کاذب با وضع مالیات است همزمان باید بتوان فضای سرمایه گذاری را به ویژه با استفاده از بازار سرمایه در بخش تولید ایجاد کنیم.

سعید محمد گفت: راهکار دیگر این است که بانکداری باید به ماموریت اصلی خود بازگردد در این باره باید سود سپرده‌ها را به تدریج کاهش دهیم نه اینکه با اقدامی کوتاه مدت بازار‌های دیگر را ملتهب کنیم. به این ترتیب پول به سمت بازار سرمایه و تولید هدایت می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه یکی از نیاز‌های اصلی دولت آینده است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد افزود: به دلیل شرایط موجود نمی‌توانیم منابع مالی را از خارج تامین کنیم ضمن اینکه تجربه نشان داده استقراض از بانک خارجی و فاینانس هم فقط موجب واردات کالا‌های خارجی شده و به تولید داخلی آسیب جدی میرساند، لذا هر چند سرمایه گذاری خارجی را با شروطی مثبت ارزیابی می‌کنم، اما به دلیل شرایط فعلی باید برای تامین مالی نگاه به داخل داشت.

سعید محمد اضافه کرد: امروز بیش از ۵۵ میلیون نفر در بورس عضو هستند و عموما هم فریب خوردند که کسی هم در این باره پاسخگو نیست در حالی که با کسانی که این سناریو را طراحی و مبالغ زیادی را از جیب مردم آن هم در روز روشن خارج کردند باید برخورد قضایی شود تا برای آینده کشور اعتمادسازی شود.

وی پوشش بیمه‌ای برای سهامداران، تشکیل کانون برای حمایت از سهامداران خرد، ایجاد فضای لازم برای جذب ایرانیان خارج از کشور در بورس و حتی جذب کشور‌های خارجی در بورس و فعالیت جدی دولت در عرضه پروژه‌های مناسب در بازار اولیه در قالب صندوق پروژه‌ها را از جمله راهکار‌ها برای رونق بخشی به بازار سرمایه بیان کرد.

سعید محمد همچنین گفت:شرکت‌های تامین سرمایه و بازارگردانی در شرایط کنونی به صورت انحصاری در بورس فعالیت می‌کنند که باید این انحصار شکسته شود.

مدیریت جزیره ای، مشکل اصلی نظام تامین و توزیع

داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش پرسش‌های مربوط به حوزه تامین و توزیع گفت: مشکل اصلی در تامین و توزیع، مدیریت جزیره‌ای است یعنی مدیران دستگاه‌های اجرایی اگرچه می‌خواهند خدمت کنند، اما به جای کار گروهی فقط جزیره خود را می‌بینند در حالی که باید با همکاری هم، اولویت‌های کشور را شناسایی و به صورت هم افزا کار کنند.

سعید محمد با بیان اینکه امروز به معنای واقعی امنیت غذایی نداریم گفت: برای برقراری امنیت غذایی باید ظرفیت‌ها به خوبی شناسایی شوند، کشاورزان را توانمند و برای آن‌ها برنامه ریزی کنیم نه اینکه در دوره‌ای در تولید گندم خودکفا شویم و دوره بعدی از آن فاصله بگیریم ضمن اینکه اگر طرح کاداستر اراضی کشور، اجرایی شود تمام اراضی کشور کدبندی می‌شود که برنامه ریزی در این صورت راحت‌تر و کاربردی‌تر خواهد بود.

موضوعات سیاسی فقط در برجام و ۱+۵ خلاصه نشده است

وی در پاسخ به پرسشی در حوزه سیاست خارجی و به ویژه برجام گفت: برخلاف آن چه که در ۸ سال گذشته ذهن ما را با برجام و ۱+۵ پر کردند همه مباحث سیاسی در این مقوله خلاصه نشده بلکه ظرفیت‌های سرشاری در جهان وجود دارد که سیاست خارجی ما باید مبتنی بر فعال سازی آن‌ها باشد.
وی افزود: اگر بتوانید در بخش اقتصادی جاذبه ایجاد کنید کشور‌ها و به ویژه مردم آن‌ها با شما کار می‌کنند و خود راه دور زدن تحریم‌ها را هم پیدا می‌کنند.
داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کشور ما از سابقه تمدنی و فرهنگی چندهزارساله برخوردار است گفت: شرایط کنونی به گونه‌ای شده که دیگر کشور‌ها آن هم با سابقه فرهنگی ناچیز، فرهنگ خود را به ما تحمیل می‌کنند اینجا ایجاب می‌کند تا دیپلماسی فرهنگی را توسعه دهیم یعنی دیپلماسی فرهنگی، اقتصادی، تجاری، ورزشی و علمی باید به کمک ما بیاید تا امورات کشور را به پیش ببریم این‌ها ظرفیت‌هایی است که در سایه برجام و ۱+۵، از آن غفلت شده است.


سعید محمد ادامه داد: در شرایط کنونی اقتصاد به سیاست خارجی ما یارانه می‌دهد در حالی که باید سیاست خارجی به اقتصاد یارانه دهد تا امورات اقتصادی به پیش برود.

از ظرفیت شرق و کشور‌های همسایه غفلت شده است

وی با بیان اینکه در سال ۹۸، ۱۵ کشور همسایه ایران ۱۱۸۰ میلیارد دلار واردات داشتند گفت: با همه ظرفیت‌های صادراتی که در کشور وجود دارد ایران توانست ۲۴ میلیارد دلار از نیاز‌های وارداتی این کشور‌های همسایه را تامین کند در حالی که ما در کنار ظرفیت‌های صادراتی از مزیت رقابتی فراوانی نیز در حوزه کالا و خدمات برخورداریم و قیمت تمام شده محصولات ایران بسیار پایین‌تر از قیمت بازار جهانی است.

داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نیازمندی‌های کشور‌های همسایه در مجموعه‌های وزارتخانه‌های اقتصادی ما فهرست بندی نشده است گفت: در مقاطعی کشور‌هایی مانند روسیه توسط غربی‌ها و قطر توسط کشور‌های عربی تحریم شدند در این شرایط این کشور‌ها درب‌های خود را به روی کالا‌های جمهوری اسلامی ایران باز کردند، اما با بررسی‌ها متوجه می‌شویم که قبل و بعد از این شرایط یاد شده آمار صادرات ما به این کشور‌ها تغییر محسوسی نداشت و از این فرصت طلایی که به نوعی میتوانست ارز آوری کرده و تحریم شکن باشد هیچ بهره‌ای برده نشد.

سعید محمد گفت: مجموعه‌هایی داریم که وظیفه آن‌ها مختل کردن صادرات است به طور نمونه صادر کننده با هزار مشکل بازار صادراتی برای خود پیدا می‌کند، اما آنقدر مانع و مشکل پیش روی او می‌گذارند که یا قید صادرات را می‌زند و یا صادرات برای او به صرفه نیست.

عمل به تعهدات بین المللی مانند برجام باید دوطرفه باشد

وی درباره برجام هم گفت: اخلاق حکم می‌کند که اگر دولت ایران تعهد بین المللی داد باید همه به آن پایبند باشیم البته این امر باید دو طرفه باشد نه اینکه ما به تعهدات عمل کنیم وطرف مقابل عمل نکند تنها کشوری که از طرفین مذاکره ایران و ۱+۵، برجام را قانونی و در مجلس خود تصویب کرد ایران بود در حالیکه هیچکدام از آن ۶ کشور برجام را قانون نکردند.

سعید محمد با بیان اینکه باید به برجام به دور از فضای سیاسی نگاه کرد گفت: در برجام قرار بر این بود که دو کار برای ما انجام شود نخست سایه تحریم‌ها و دوم سایه امنیتی با برجام از کشور برداشته شود در حالی که می‌بینیم با وجود اذعان مسئولان به لغو یکجا و بالمره تحریم‌ها در برجام همچنان کنترل‌ها و تحریم‌های بین المللی علیه ما تشدید شده و از ذیل ماده ۴۱ فصل هفتم هم خارج نشده ایم.

وی گفت: در روند اجرای برجام کار غیرهوشمندانه‌ای اتفاق افتاد و هشدار ۹ بندی مقام معظم رهبری اجرا نشد بنابراین ما برجامی را قبول داریم که دو طرفه باشد یعنی تعهدات ما در قبال تعهدات آن‌ها باشد.

سعید محمد افزود: اروپا و آمریکا فرقی با هم ندارند فقط نقش پلیس بد و خوب را بازی کردند، آمریکا از برجام خارج شد اروپا هم ما را تهدید کرد و ترساند که اگر از برجام خارج شویم وضع بدتر می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون هم برای تصویب FATF، CFT و پالرمو فشار می‌آورند گفت: از ۱۷ سرفصل FATF آقایان در زمان وزارت آقای طیب نیا به ۱۵ مورد عمل کردند فقط دو بند باقی مانده که تعهدات آن را هم داده اند در حالیکه باید ابتدا مشکلات صادرات، نقل و انتقال پول و موضوعاتی مانند کشتیرانی باید حل شود بعد در مورد این موضوعات حرف بزنیم از این رو ایجاد تعهد جدید بین المللی در شرایط فعلی دردی از درد‌های مردم ایران برطرف نمی‌کند.

سعید محمد گفت: اکنون برجام تعهد رسمی و ملی از طرف دولت و مجلس است لذا به طور شفاف می‌گویم که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید ابتدا طرف مقابل به تعهدات خود به طور کامل عمل کند ما بعد از راستی آزمایی به تعهداتمان بر می‌گردیم اگر هم آن‌ها اینگونه عمل نکنند راهکار‌های دیگری داریم و حریف دست و پا بسته‌ای نیستیم.

وی افزود: همزمان با برجام باید رویکرد خود را به داخل متمرکز کنیم یعنی با توانمندسازی ظرفیت‌های داخلی و حذف بروکراسی‌ها به تولید و اشتغال آفرینی رونق دهیم ضمن اینکه با ارتباط با همسایگان و استفاده از ظرفیت‌های شرق تعاملات تجاری و اقتصادی خود را توسعه دهیم و فقط به غرب بسنده نکنیم اگرچه معتقد به قطع ارتباط با غرب هم نیستم.

داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در مذاکره با غرب باید دستمان پر باشد گفت: وقتی وزیر خارجه به مذاکره با غرب می‌رود و رئیس جمهور در کشور می‌گوید خزانه خالی است آیا وزیر خارجه با دست خالی می‌تواند با آن‌ها مذاکره کند؟

برای تامین نیازمندی‌های صلح آمیز باید به سمت غنی سازی ۹۳ درصدی برویم

سعید محمد درباره نیازمندی‌های کشور به انرژی هسته‌ای و توان غنی سازی گفت: نیازمندی‌های تحقیقاتی ما به اورانیوم غنی شده بیش از درصد غنی سازی کنونی است، زیرا ما برای مصارف صلح آمیز از جمله سوخت کشتی‌های اقیانوس پیما، زیردریایی ها، رآکتور‌های تحقیقاتی و مصارف درمانی برای بیماری‌های خاص به اورانیوم با غنای ۹۳ درصد نیاز داریم بنابراین باید به سمت غنی سازی ۹۳ درصدی حرکت کنیم و این را هم بدانیم که هر چه در داخل قوی شویم و توانمندی را افزایش دهیم طرف‌های ما به انجام تعهدات خود متعهد خواهند شد و مردم نتیجه کار را در سفره‌های خود خواهند دید.

واکسیناسیون راهکار اصلی مقابله با کرونا

داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی در حوزه سلامت و راهکار برای حل بحران کرونا گفت: راه اصلی مقابله با کرونا واکسیناسیون است که مراکز تحقیقاتی ما خیلی زود به فرمول واکسن آن دست یافتند و به موقع هم به نتیجه رسیدند، اما اینکه در تولید واکسن عقب افتادیم ناشی از ساختار معیوب، مسئله دار و قدیمی وزارت بهداشت است و این موضوع تنها مربوط به واکسن نیست بلکه در هر موضوعی که به تولید داخل برگردد در ساختار وزارت بهداشت به مشکل برخورد می‌کند.
سعید محمد با بیان اینکه راهکار بعدی در مقابله با کرونا پیشگیری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است گفت: متاسفانه در ایام عید نوروز، ستاد کرونا با اعلام حالت عادی برای مردم، موجب شد این بحران اتفاق بیفتد.

وی درباره طرح تحول سلامت نیز گفت: در دوره ۸ سال گذشته طرح تحول سلامت به سمت سیستم سرمایه داری حرکت کرد یعنی امروز بیش از ۵۰ درصد هزینه‌ها را مردم پرداخت می‌کنند ضمن اینکه نفع طرح تحول سلامت فقط به قشر خاصی رسید و عده‌ای به درآمد سرشار رسیدند در حالی که بقیه کادر درمان و مردم از آن نفعی نبردند.
سعید محمد گفت: در دولت آینده در تکمیل طرح پزشک خانواده، مادران در اولویت مراقبت از سلامت خانواده قرار می‌گیرند که البته جزئیات آن را بعدا اعلام خواهیم کرد.

بی توجهی به ارزآوری از محل ترانزیت

وی در پاسخ به این پرسش که دولت از منابع کافی برای اجرای طرح سلامت و دیگر طرح‌ها برخوردار نیست گفت: دولت منابع زیادی دارد که باید به آن‌ها توجه کند به طور نمونه در سال ۹۲ درآمد ایران از موضوع ترانزیت حدود ده میلیارد دلار بود که اکنون بعد از گذشت ۸ سال به حدود ۵ میلیارد دلار کاهش یافته است یعنی در ۸ سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد دلار درآمد از محل ترانزیت داشتیم نکته جالب اینجاست که سال گذشته تنها حدود ۳ و نیم میلیارد دلار به سلامت کشور اختصاص یافت یعنی می‌توانستیم با توجه به مقوله ترانزیت مازاد منابع مورد نیاز برای نظام سلامت کشور را تامین کنیم. البته این فقط یک مثال بود جهت توجه دادن به این مطلب که کشور راهکار‌های زیادی برای تامین مالی دارد، اما ازآن‌ها غفلت می‌شود.

حل مشکل مسکن با طرح جامع ۴ ساله

سعید محمد با بیان اینکه نرخ موالید کشور در سال ۹۸، یک میلیون و ۷۰۰ هزار و در سال ۹۹ یک میلیون و ۳۰۰ هزار نوزاد بود گفت: اگر به همین رویه ادامه دهیم به زودی جمعیت ما پیر خواهد شد که در این باره اگر شغل، درآمد و مسکن جوانان حل شود آن‌ها به سمت ازدواج می‌روند و بخشی از مشکل کاهش نرخ زاد و ولد حل می‌شود اگرچه در شرایط کنونی که جوانان از ازدواج گریزان شده اند کار فرهنگی هم باید انجام شود.
وی همچنین گفت: طرح جامع مسکن را طراحی کردیم که تلفیقی از مسکن مهر البته با رفع عیب‌های کیفی، زمان بندی و زیرساخت‌ها با استفاده از حاشیه شهر‌ها البته با تعویض کاربری‌ها و استفاده از زیرساخت‌های شهری است که با تسهیلات کم بهره اجرایی می‌شود.
سعید محمد افزود: در این طرح ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را در ۴ سال اول پیش بینی کرده ایم ضمن اینکه با وضع مالیات بر خانه‌های خالی یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد از سه میلیون واحد مسکن خالی به بازار عرضه می‌شود که به این ترتیب نیاز ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی مسکن تامین خواهد شد ضمن اینکه باید بخش خصوصی را برای ورود به این عرصه تشویق کنیم.
وی ادامه داد: ۱۱۰ رشته کاری و ۸۰۰ شغل با مسکن مرتبط است یعنی اگر سالی یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود اشتغال زیادی را در پی خواهد داشت.
سعید محمد با بیان اینکه ۳ و نیم میلیون زوج در کشور گرفتار ناباروری هستند گفت: طرحی داریم که بر اساس آن زوج‌های نابارور با پرداخت حداقل هزینه و با پیش بینی امکانات رفاهی در مراجعات به مراکز درمانی در سراسر کشور، مشکل شان حل شود.

ثبات شغلی بانوان تضمین می‌شود

وی افزود: در طرحی که برای بانوان در نظر گرفتیم ثبات شغلی آنان قبل و بعد از فرزندآوری تضمین می‌شود ضمن اینکه اگر در دوره‌ای خاص فرزند دوم نیز به دنیا بیاید فاصله زمانی به دنیا آمدن فرزند اول و دوم برای مادر بعنوان سنوات مثبت در نظر گرفته می‌شود.

همیشه در بین مردم و با مردم بوده ام

داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دراین باره که شما با فعالیت در مجموعه‌ای نظامی از مردم دور بوده اید و اکنون می‌خواهید برای مردم کار کنید گفت: من به واسطه نوع کارم همواره در کف استان‌ها و روستا‌ها در بین مردم بوده ام و از نزدیک با آن‌ها مراوده داشته و دارم، مشکلات مردم را با جزئیات در جریان هستم و تا آنجا که برایم مقدور بود در حل آن‌ها اقدام نموده ام و قطعاً در دولت با اختیارات بیشتری در این مسیر حرکت نخواهم کرد.
وی افزود: هیچ مقطعی از ۳۰ سال که در سپاه خدمت کردم در خانه سازمانی زندگی نکردم برای اینکه اعتقاد دارم زندگی در خانه‌های سازمانی افراد را از مردم دور می‌کند من در بین مردم بودم و هستم و با مشکلات آن‌ها آشنایی دارم، اما اینکه در ماشین بنشینی و از دور رضایت مردم را رصد بکنی با آموزه‌های دینی ما مغایرت دارد.

احتیاط عامل حضور کمرنگ انتخاباتی در رسانه‌ها

سعید محمد در پاسخ به پرسشی درباره مصاحبه نکردنش با رسانه‌ها گفت: احتیاط می‌کنم تا به تبلیغات زودهنگام ریاست جمهوری تعبیر نشود و شایعه درست نکنند، زیرا همانطور که ملاحضه کردید در یک تبعیض آشکار حساسیت‌ها به فعالیت‌های اینجانب بسیار زیاد و تخریب‌ها سنگین است لذا مراعات می‌کنم.
وی افزود: در مدت ۲۴ ساعت ۳۵۰ صفحه اینستاگرامی را که برای بنده به صورت خودجوش تبلیغ می‌کردند بستند ضمن اینکه برای سایت تازه تاسیس بنده هم مشکلاتی ایجاد کردند، فردی در گیلان به دروغ خود را رئیس ستاد انتخابات بنده اعلام کرد و مدعی دریافت حکم شد و بلافاصله که آن موضوع به عنوان تخلف انتخاباتی به مراجع نظارتی ارسال شد ما آن فرد را خواستیم که پاسخ داد برخی‌ها به من گفتند چنین موضوعی را اعلام کن؛ بنابراین تخریب و حاشیه سازی توسط افرادی خاص جزو دستور کار سازمان یافته برخی مجموعه‌ها قرار گرفته است.
سعید محمد در پاسخ به این پرسش که آیا رجل سیاسی هستید یا خیر؟ گفت: رئیس جمهور باید فهم حکمرانی در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی داشته باشد و من تجربیات خوبی در فعالیت‌های اجرایی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی و حتی در مسائل ارتباط با کشور‌های خارجی داشته ام. همانطور که گفتم مشکل کشور مشکل مدیریت است.

اختصاصی سازی به جای خصوصی سازی اجرا شد

داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره روند خصوصی سازی در کشور گفت: معتقدم به جای خصوصی سازی، اختصاصی سازی کردند و چوب حراج به دارای‌های مردم زدند و امروز هیچ کس پاسخگو نیست. باید بررسی شود چه کسانی در این اختصاصی سازی منفعت بردند و تولید را تعطیل کردند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار