عفو دیرکرد بیمه نامه ماشین توسط وزیر اقتصاد تایید شد

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث به تایید وزیر امور اقتصاد و دارایی اجرا شد.

خرید بیمه‌نامه شخص ثالث

عفو دیرکرد بیمه‌نامه ماشین توسط وزیر اقتصاد تایید شد. این خبر نوید بخش بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری است، بنابراین باید در مدت زمان اعلام شده برای خریداری بیمه شخص ثالث اقدامات لازم را انجام دهید تا مشمول طرح بخشودگی شوید. طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث در شهریورماه ۱۴۰۲ در روزهای ۲ الی ۱۸ شهریور به مدت ۱۷ روز به مرحله اجرا در آمده است. کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی می‌توانند با خرید بیمه‌نامه شخص ثالث یکساله مشمول طرح بخشودگی شوند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد عفو جرایم دیرکرد بیمه‌نامه ماشین به وسیله وزیر اقتصاد با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی در مورد جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث و نحوه خرید این بیمه‌نامه به شما بدهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تایید طرح بخشودگی صد رد صدی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث به وسیله وزیر افتصاد

صندوق تامین خسارات بدنی با در نظر گرفتن سه مناسبت هفته دولت، تردد زائران اربعین و آغاز دور دوم سفرهای تابستانی؛ پیشنهاد بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه‌نامه شخص ثالث را به بیمه مرکزی و وزیر اقتصاد و امور دارایی داد. بعد از موافقت بیمه مرکزی و تایید وزیر امور و اقتصاد و دارایی طرح بخشودگی جرایم به مرحله اجرا درآمد. سه ارگان مذکور طرح بخشودگی دیرکرد جرایم بیمه شخص ثالث را با اهداف زیر به مرحله اجرا گذاشتند:

  • تحریم‌ها و فشار اقتصادی بر خانواده‌های ایرانی
  • ترویج فرهنگ خرید بیمه شخص ثالث
  • آغاز دور دوم سفرهای تابستانی و تردد زائران اربعین در شهریور ۱۴۰۲
  • فرا رسیدن موعد سررسید بیمه‌نامه بسیاری از بیمه‌گزاران

لازم به ذکر است بیمه مرکزی هر ساله به مناسبت‌های مختلف به منظور تشویق مالکان وسایل نقلیه به خرید بیمه شخص ثالث، به مناسبت‌های مختلفی طرح بخشودگی را اعلام می‌کند. از طرفی با توجه به گزارش پلیس راهور وجود بیش از ۱۱ میلیون وسیله نقلیه فاقد بیمه‌نامه هم یکی از دلایل اجرای بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه‌نامه شخص ثالث است.

بیمه شخص ثالث چیست؟

احتمالا این سوال که بیمه شخص ثالث چیست؟ از ذهن شما هم گذشته است. بیمه شخص ثالث یکی از بیمه‌نامه‌های خودرویی اجباری است که مسئولیت جبران خسارات جانی و مالی اشخاص ثالث را در حوادث رانندگی به عهده می‌گیرد. خرید بیمه‌نامه برای همه دارندگان وسیله نقلیه موتوری اجباری است. با توجه به اهمیت این موضوع برای صندوق تامین خسارات بدنی، پلیس راهور و سایر سازمان‌های وابسته، کلیه وسایل نقلیه‌ای که این بیمه‌نامه را خریداری و در زمان مشخص تمدید نکنند مشمول پرداخت جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث می‌شوند.

بررسی اهمیت خرید بیمه شخص ثالث

Picture2

خرید بیمه شخص ثالث یک ساله و بخشودگی جرایم دیرکرد

اهمیت خرید بیمه شخص ثالث زمانی مشخص می‌شود که راننده وسیله نقلیه دچار حادثه رانندگی شود و امکان پرداخت خسارات مالی و جانی اشخاص ثالث را نداشته باشد. این بیمه تحت شرایطی به پرداخت خسارات مذکور متعهد می‌شود. از طرفی در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث اگر پلیس راهنمایی و رانندگی راننده را متوقف نماید، می‌تواند علاوه بر جریمه نقدی، خودروی او را به پارکینگ انتقال دهد. لازم است بدانید این جریمه هزینه‌ای مازاد بر جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث است که باید پرداخت کنید.

داشتن بیمه شخص ثالث در زمان معامله خودرو نیز دارای اهمیت زیادی است. در صورت نداشتن این بیمه‌نامه شما نمی‌توانید مراحل تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو را انجام دهید و باید حتما قبل از رفتن به مراکز تعویض پلاک، بیمه شخص ثالث خودرو را با پرداخت جرایم دیرکرد آن خریداری کنید.

 

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چیست؟

با توجه به اهمیت بیمه شخص ثالث و اجباری بودن این بیمه‌نامه، افراد دارای وسایل نقلیه به ازای هر روز نداشتن بیمه شخص ثالث جریمه می‌شوند. جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به صورت روزانه و از تقسیم حق بیمه پایه بدون تخفیف بر ۳۶۵ روز سال تعیین می‌شود. البته جریمه دیرکرد با توجه به شرکت بیمه و حق بیمه شخص ثالث آن شرکت، نوع خودرو، تعداد سیلندر و ظرفیت بار خودرو ممکن است متغیر باشد.

خرید بیمه شخص ثالث در طرح بخشودگی جرایم دیرکرد از بیمه دات کام

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث در طرح بخشودگی جرایم دیرکرد از بیمه دات کام

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث در طرح بخشودگی جرایم دیرکرد از بیمه دات کام

همان‌طور گفتیم افراد در صورتی مشمول طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث می‌شوند که بیمه‌نامه یکساله را خریداری کنند. برای خرید بیمه‌نامه شخص ثالث یک ساله در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید از سامانه‌های معتبر اینترنتی مانند کارگزاری اینترنتی بیمه دات کام استفاده کنید.

بیمه دات کام یک کارگزاری اینترنتی فروش انواع بیمه است که بیمه‌های خودرویی را هم به صورت نقد و اقساط در دسترس بیمه‌گزاران و مخاطبان خود قرار داده است. مزایای خرید اینترنتی بیمه از بیمه دات کام به شرح زیر است:

  • خرید اینترنتی و سریع بیمه شخص ثالث
  • کاهش هزینه و ترافیک
  • امکان استفاده از مشاوره رایگان قبل از خرید بیمه شخص ثالث
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته بیمه دات کام
  • خرید اقساطی بدون نیاز به ارائه چک و سفته
  • امکان برخورداری از تخفیفات بیمه دات کام به مناسبت‌های مختلف

بنابراین اگر تا کنون برای شرکت در طرح بخشودگی یا خرید بیمه شخص اقدام نکرده اید به سامانه Bimeh.com مراجعه کنید و با خرید بیمه شخص ثالث یک ساله به صورت نقدی یا اقساطی از مزایای بخشودگی جرایم و سامانه بیمه دات کام، برخوردار شوید.

طرح بخشودگی جرایم شخص ثالث در سال ۱۴۰۲ به مرحله اجرا در آمد

با توجه به تایید طرح بخشودگی از سوی وزیر اقتصاد و امور دارایی، این طرح از تاریخ ۲ الی ۱۸ شهریور در سراسر ایران اجرا خواهد شد. در این طرح افراد مشمول جریمه دیرکرد با خرید بیمه شخص ثالث یکساله نیازی به پرداخت جرایم دیرکرد خود نخواهند داشت. در این مقاله در مورد طرح بخشودگی، جرایم دیرکرد و نحوه خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث از سامانه بیمه دات کام با شما صحبت کردیم. پیشنهاد می‌کنیم این فرصت مناسب برای خرید بیمه شخص ثالث بدون پرداخت جریمه دیرکرد را از دست ندهید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سحر رضایی یکشنبه , ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

سلام. جریمه دیرکرد رو دوباره براش طرح بخشودگی می ذارن؟

آخرین اخبار