چاپ کد خبر: 39803
19 آذر 1399

لیست استان ها و شهرستان های وضعیت قرمز / آخرین وضعیت استان ها درچهارشنبه ۱۹ آذر ۹۹

آمار کرونا در ایران

به گزارش اول فارس ، طبق توضیحات امروز سخنگوی وزارت بهداشت در حال حاضر ۲۷۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و وزیر بهداشت نیز اعلام کرد که تعداد شهرهای قرمز به ۳۴ عدد کاهش یافته است.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۹۵ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۱ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰ هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۴۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۲ هزار و ۶۲۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۷۶۵ هزار و ۶۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۷۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۴۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به لزوم رعایت اصول بهداشتی در نانوایی ها گفت: نانوایی ها یکی از مراکز پرتردد مردم است به همین علت رعایت اصول پیشگیرانه در این اماکن بسیار ضروری است. توصیه اکید وزارت بهداشت به مردم این است. افرادی برای خرید نان مراجعه کنند که به بیماری زمینه ای مثل سرطان، دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی و تنفسی مبتلا نباشند به طور جدی از رفتن سالمندان به نانوایی ها ممانعت کنید.

وی ادامه داد: در صورتی که علایم سرماخوردگی دارید از رفتن به نانوایی خودداری کنید و اگر پرسنل شاغل در نانوایی علایم سرماخوردگی دارند به آنها تذکر دهید. هنگام خرید نان حتما از ماسک استفاده کنید و حداقل فاصله یک متری را در صف نانوایی رعایت کنید.

لاری گفت: قبل از برداشتن نان دستهای خود را ضدعفونی و برای خرید نان از سفره یا پارچه استفاده کنید. از برخورد سفره و پارچه با پیشخوان نانوایی خودداری کنید همچنین از چاقو و برس های موجود در نانوایی که به صورت مشترک استفاده می شود، استفاده نکنید و نان را به صورت داغ در سفره یا پارچه قرار دهید.

وی افزود: هرگز برای خرید نان  پول نقد ندهید. از کارتخوان برای پرداخت وجه نان استفاده کنید و خودتان برای پرداخت اقدام کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هنگام رسیدن به خانه قبل از بسته بندی نان ابتدا دستهای خود را به مدت ۲۰ثانیه با آب و صابون شستن دهید یا با الکل ضدعفونی کنید، از برخورد نان با بخش خارجی سفره یا پارچه جلوگیری کنید و پس از خروج نان از آن، سفره یا پارچه را بشویید. همچنین به یاد داشته باشید تنها راه اطمینان از آلوده نبودن نان به ویروس کرونا این است که قبل از مصرف آن را گرم کنید.

آخرین وضعیت استان ها

محدودیت های جدید در فعالیت برخی اصناف موجب شد تا موج سوم کرونا در کشور شکننده و اکثر شهرهای قرمز به نارنجی تبدیل شوند ولی تا رسیدن به نقطه ثبات راه زیادی است و باید شیوه نامه های بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ کسبه و اقشار مختلف مردم با همراهی در اجرای طرح محدودیت‌های دو هفته ای (۱۵ آذرماه) مشارکت قابل قبولی را در استانها به ثبت رساندند و اکنون هرچه در این ایام جلوتر می‌رویم، ثبات وضعیت شیوع بیماری و کاهش مرگ و میرها نشان از همراهی مناسب در آزمون مبارزه با کووید- ۱۹ دارد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت؛ رنگ برخی شهرها از جمله تهران از قرمز به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت داده و میزان محدودیت ها در این شهرها کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در این زمینه اعلام کرد که تغییر رنگ شهرها به معنای کنترل اپیدمی نیست. وضعیت نارنجی در شهر تهران و بسیاری از شهرها شکننده است و اگر مردم پروتکل ها را به طور جدی رعایت نکنند ممکن است هفته های آینده دو باره با تغییر رنگ، محدودیت ها تشدید شود.

اما نکته قابل تامل دیگر این است که امکان موج دیگری از کرونا با نزدیک شدن به شب یلدا و دورهمی های دیرینه خانواده های ایرانی دور از انتظار نیست و بسیار تاکید می شود که به دلیل شرایط کنونی، از این مهمان ناخوانده دوری  و میزبانی از فامیل را به زمانی دیگر موکول کنیم.

پیگیری از تازه‌ترین وضعیت محدودیت های کرونایی استان‌ها حاکی از این است که شرایط شیوع ویروس کرونا در اکثر شهرها در حال ثبات است و پس از ماه‌ها که روند افزایشی و نگران‌کننده مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور و آذربایجان‌غربی وجود داشت، طبق آمار ۲۴ ساعت گذشته، فوتی‌های روزانه ناشی از کووید ۱۹ در استان، یک رقمی شده و به هفت نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در این زمینه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۸ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و کمتر از ۱۵۰ نفر بستری شده و هفت نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آقازاده با اشاره به ابتلای بیش از ۹۲ هزار و ۴۰۰ نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا ادامه داد: در حال حاضر هزار و پنج نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۴۳۴ نفر مشکوک بوده و ۵۷۱ نفر نیز ابتلای قطعی به کرونا دارند.

هر چند که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوتی بر اثر بیماری کرونا در مهاباد از شهرستان های آذربایجان غربی ثبت نشده، اما همچنان وضعیت کرونا در این شهرستان شکننده و نیازمند رعایت بیشتر از سوی شهروندان است.

رییس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در این زمینه گفت که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون آمار مبتلایان در این شهرستان به ۶ هزار و ۵۲ نفر رسیده است.

امیر بهزاد اضافه کرد: هم‌اکنون ۴۵ بیمار با علایم کرونا در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۲۲ مورد مبتلای قطعی مثبت و ۲۳ نفر مشکوک به ابتلا بوده که از بین آنان ۱۴ نفر در بخش آی‌سی‌یو و چهار نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

اما وضع در ایلام به روال دیگریست و با وجود کاهش میزان بستری ها در ۲ هفته ابتدایی آذرماه، همچنان رتبه نخست بستری های کرونا را در کشور دارد و این استان از نظر فوتی کرونا نیز بالاتر از میانگین کشوری و رتبه شانزدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تغییر در آمار ابتلا و بسترهای کرونا را منوط به رعایت و عدم رعایت پروتکل ها و حضور و عدم حضور در اجتماعات دانست و افزود: مجموع تعداد بسترهای کرونا در ایلام زمانی به ۴۰۰ نفر رسیده بود اما اکنون این تعداد به ۱۷۰ نفر کاهش یافته است.

جمیل صادقی فر در ادامه از کاهش محسوس بستری و فوتی کرونا در ۲ هفته نخست آذرماه نسبت به اواخر مهرماه و آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود: ایلام جزو استان هایی بود که در ۲ هفته نخست آذرماه در اجرای محدودیت ها و ممنوعیت جدید کرونا بیشترین کاهش بستری و فوتی کرونا را در کشور داشت .

 از مشهد نیز خبر می رسد که بیمارستان هراسی در این شهر زیارتی تبدیل به مشکل شده است و رییس بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد که بیشترین بستری شدگان کرونا در خراسان رضوی را در خود جای داده است در این زمینه گفت: در شرایط کنونی “بیمارستان هراسی” یکی از معضلات در درمان بیماران بدحال مبتلا به کووید ۱۹ است.

دکتر علیرضا صداقت افزود: در حال حاضر برخی از  بیماران کرونایی بدحال به دلیل ترس و این تصور غلط که بیمارستان آلوده است و سبب مرگ بیمار می شود از  مراجعه به بیمارستانها پرهیز می کنند و همین امر موجب می شود که با کمال تاسف زمانی بیمار را به بیمارستان انتقال دهند که علائم و عوارض کرونا در او شدت یافته باشد.

صداقت افزود: در مواقعی که کرونا خفیف است از بیماران خواسته می شود که برای پرهیز  از خطرات احتمالی به بیمارستان مراجعه نکنند و از طریق تماس با سامانه ۱۹۱ و ۴۰۳۰ به درمانگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت و کلینیک های تخصصی برای دریافت خدمات هدایت می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز وضعیت نارنجی کرونا در این شهر را بسیار شکننده و نگران‌کننده بیان کرد و با اشاره به آخرین وضعیت از مبتلایان به کووید ۱۹، افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به هفدهم آذرماه ۱۳۹۹،  ۳۷ نفر در بخش اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شده‌اند.

محمدرضا قدیر اضافه کرد: از این تعداد،  ۲۶ نفر در بخش‌ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان بستری و ۴۳ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، از بیمارستان مرخص شده‌اند.

 وی بیان کرد: روند ابتلا و فوتی در قم برغم اینکه قابلیت تست ها بیشتر شده، نزولی است و هم اکنون قم در رتبه بیست و ششم کشور از نظر تعداد ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم گفت: با فوت هشت نفر دیگر با تشخیص قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان، مجموع جان باختگان به هزار و ۳۳۶ نفر رسید.

مهدی محمدی  افزود: فوتی های ۲۴ ساعت گذشته شامل چهار نفر در شهرستان کرمانشاه و در شهرستان های پاوه، جوانرود،  روانسر و گیلانغرب هم هرکدام یک نفر بوده است.    

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۹ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان شناسایی شدند.

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه سیر نزولی بیماری کووید ۱۹ در استان خوشبختانه همچنان ادامه دارد، گفت: اما واقعا نگران آیین‌های پیش‌رو از جمله شب یلدا هستیم.

دکتر «محمودرضا مرادی» افزود: اگر رعایت نکنیم، طبق پیش‌بینی‌ها احتمالا در نیمه دوم دی ماه یک پیک جدید بیماری را شاهد خواهیم بود.

به گفته وی؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ بستری و ۹۵ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص و هم اکنون ۴۷۷ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

استان اردبیل متاسفانه روزهای خوبی را سپری نمی کند و این استان هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و بیله‌سوار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گرمی، خلخال، مشکین‌شهر، نمین، نیر، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

استاندار اردبیل وضعیت شهرستان پارس‌آباد را فوق قرمز اعلام کرد و گفت: علیرغم انجام اقدامات بسیار خوب در هفته‌های گذشته همچنان باید طرح شهید سلیمانی ادامه یابد تا به شرایط مطلوب وضعیت پایین‌تر از قرمز دست یابیم.

اکبر بهنامجو اظهار داشت: تاکنون ۱۱۲هزار نفر در شهرستان پارس‌آباد مغان غربالگری و پایش شده و یک هزار و ۲۵ مورد مشکوک به کرونا نیز در این شهرستان شناسایی شده ‌است.

فرماندار شهرستان کوثر در استان اردبیل نیز از تبدیل وضعیت این شهرستان از سطح هشدار زرد به نارنجی و تشدید محدودیت‌های کرونایی خبر داد.

وحید کنعانی اظهار کرد: در چند روز اخیر آمار مبتلایان مثبت و قطعی به ویروس کرونا و نیز فوت‌شدگان ناشی از این بیماری در این شهرستان افزایش یافته است.

 طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در چهار محال و بختیاری نیز  در حال اجراست و بنا به گفته رییس مرکز بهداشت شهرکرد؛ در مجموع ۴۰۲ محله سلامت‌محور در استان شناسایی و ساماندهی شده است و در همین راستا ۴۶۱ تیم مراقبتی، ۱۵۶ تیم نظارتی و ۴۸۰ تیم حمایتی ساماندهی شده‌ است.

سید راشد جزایری گفت: ۱۰ هزار کیت تست سریع ویروس کرونا در بین مراکز و شبکه‌های بهداشت سراسر استان توزیع و به دنبال آن روند بیماریابی کرونا در استان سرعت داده شد.

وی افزود: این کیت‌های تشخیصی در نقاط روستایی و عشایری استان نیز از جمله بازفت شهرستان کوهرنگ توزیع شده است.

اما هم اکنون رنگ بندی وضعیت کرونا در تمامی شهرهای استان لرستان  نارنجی گزارش شده و این شرایط تا اعلام بعدی در هفته آینده قابل استناد است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این زمینه گفت: ۷۳ درصد واحدهای صنفی این استان پروتکل‌های مقابله با کرونا از جمله استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند.

مریم کوشکی افزود:‌ طرح کنترل محله محور کرونا با همکاری یکهزار و ۱۹ تیم مراقبتی در ۷۷۱ نقطه این استان از ابتدای آذر به مدت سه ماه آغاز شد.

وی افزود: وظیفه ساماندهی تیم های حمایتی بر عهده سازمان بسیج سپاه است و ۸۳۶ نفر در قالب ۷۷۱ تیم نظارتی طرح محله محور مشارکت دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان  نیز با تقدیر از همراهی مردم در عمل به شیوه‌نامه‌ها و اجرای طرح محدودیت کرونا گفت که روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان رو به کاهش است.

 عبدالرضا فاضل اظهار داشت: در شرایطی که تعداد مبتلایان به کرونا در روز دوشنبه ۵۶۰ نفر بود این آمار اکنون به ۵۵۴ بیمار کاهش یافته است.

وی بیان کرد: کاهش تعداد مبتلایان به کرونا هنوز تغییری در وضعیت شهرها ایجاد نکرده و کماکان، گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، بندرگز، بندرترکمن، آق‌قلا، مراوه‌تپه، کلاله و گمیشان در وضعیت قرمز و رامیان، گالیکش، مینودشت، آزادشهر وکردکوی در وضعیت هشدار شیوع این بیماری قرار دارند.

شمار بیماران کووید ۱۹ در استان مرکزی به ۳۲ هزار و۷۹۷ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ساعت گذشته در استان مرکزی شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این یبماری در استان به ۳۲ هزار و ۷۹۷ نفر رسید.

دکتر سید «محمد جمالیان» روز چهارشنبه افزود:از مجموع مبتلایان جدید شناسایی شده در این استان، ۲۲ نفر با بستری شدن در بیمارستان‌ها در حال دریافت خدمات تخصصی هستند و ۸۴ نفر نفر نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی را دریافت کرده و تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی باید در منازل خود قرنطینه باشند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته پنج مورد فوت بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد جان باختگان ناشی از این بیماری در استان به یک‌هزار و ۳۱۲ نفر رسیده است.

بر اساس اعلام «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ هزار و ۲۲۳ نفر مبتلای جدید به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده که جمع مبتلایان به این ویروس به یک میلیون و ۷۲ هزار و ۶۲۰ نفر رسیده است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این استان، اول اسفندماه ۹۸ در اراک، پس از قم به ثبت رسیده است.

رعایت پروتکل‌های کرونایی در مازندران به ۶۵ درصد کاهش یافت

قائم مقام ستاد مقابله با کرونا مازندران گفت: در حالی که نقطه اثرگذاری رعایت پروتکل‌ها بیش از ۷۵ درصد است ، اما در مازندران کمتر از ۶۵ درصد است که فاصله زیادی با حد مطلوب دارد.

حسین حسن نژاد عصر چهارشنبه در نشست فوق العاده ستاد مقابله با کرونا شهرستان آمل افزود : شکاف در رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت تصاعدی بر افزایش آمار ابتلا به بیماری اثر گذاشته و شرایط استان را به سمت خطرناک پیش می برد. 

وی وارد نشدن مازندران به موج سوم شیوع کرونا حتی با شرایط قرمز را یک دستاورد برای کل استان دانست و گفت : در این دستاورد ، مسئولان اجرایی ، کادر درمانی و مردم همگی پای کار بوده و نتیجه همراهی همه استان است. 

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تاکید کرد : همین که استان مازندران در میان ۲۷ استان دیگر تنها منطقه ای بود که وارد موج سوم نشده است ، نشان از مدیریت قوی استان و همچنین درک جمعی دارد. 

حسن نژاد تداوم رعایت جمعی نکات بهداشتی را برای مدیریت کرونا ضروری دانست و تاکید کرد : باید با نگاه واقع بینانه و مسئولیت پذیر از هرگونه محدودیت و سختگیری بیشتر بر مردم و بازار استان جلوگیری کرد که این کار مستلزم یاری عوامل اجرایی و شهروندان مازندرانی است.

وی افزود : خود دولت نیز موافق فشار به مردم با بسته شدن بازار نیست ، زیرا این وضعیت بیش از همه به پایگاه اجتماعی دولت آسیب خواهد رساند ، ولی در شرایط کنونی پای سلامت مردم  در میان است که منجز به اجرای محدودیت های جدید شده است.

وضعیت کرونا در آمل کاملا نگران کننده است

 قائم مقام ستاد مقابله با کرونا مازندران با انتقاد از وضعیت اجرای محدودیت های کرونایی و پروتکل های بهداشتی در شهرستان آمل ، گفت: با تمام تلاش هایی که برای مدیریت کرونا در امل صورت می گیرد آماری که از مبتلایان در این شهرستان در دست است و گزارش های میدانی از محدودیت های کرونایی حکایت از شرایط خطرناک در این شهرستان دارد.

حسن نژاد اظهار داشت : بنا به بررسی بازرسان ویژه استانداری و ستاد مقابله با کرونا استان در حال حاضر  بیش از۷۰ درصد بازار  آمل باز است که شامل مشاغل سطح یک و ۲ می شود در حالی که این وضعیت مغایر با محدودیت های کرونایی است. 

وی همچنین از میزان بازرسی های انجام شده در شهرستان آمل نیز انتقاد کرد و گفت : این میزان بازرسی متناسب با شرایط کرونایی آمل نیست و همچنین انحراف در محدودیت های کرونایی این شهرستان قابل قبول نمی باشد.

معاون استاندار مازندران همچنین از باز بودن مشاغل سطح سه و چهار در شهرستان آمل انتقاد کرد و افزود : گزارش کتبی داریم که مشاغل سطح ۳ و ۴ در خارج از خیابان های اصلی شهر اکنون باز هستند و فعالیت دارند که  قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: حاشیه شهرهای ما آستانه خطر بیشتری نسبت به مراکز شهری دارد که متاسفانه باز است و در آمل هم داخل شهر و هم خارج از آن شاهد بازگشایی گسترده صنوف هستیم. 

در حال حاضر در بین ۲۲ شهرستان مازندران ، شهرستان های آمل ، ساری ، محمودآباد ، نور و گلوگاه در وضعیت قرمز قرار دارند . بر اساس آخرین آمار بیش از ۹۳۰ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

۱۱۳ سیستان و بلوچستانی دیگر کرونا گرفتند

عضو ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان گفت: شمار مبتلایان به کرونا در این استان با افزوده شدن ۱۱۳ نفر جدید در شبانه روز گذشته به ۲۴ هزار و ۷۳۲ نفر رسید.

دکتر محمد هاشمی شهری روز چهارشنبه تجمعات و دورهمی ها را یکی از مهمترین مشکلات افزایش کرونا در سیستان و بلوچستان برشمرد و اظهارداشت: بر اساس گزارش ها دورهمی ها و تجمعات عامل ۸۰ درصد ابتلا به کرونا در استان بوده است.

وی از مردم سیستان و بلوچستان خواست هشدارهای بهداشتی را رعایت کنند و به اصول جدی بهداشتی پایبند باشند چرا که این میزان کاهش شکننده و با اندکی غفلت ممکن است روند افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این نکته که هنوز بیماران بد حال زیادی در بخش های مراقبت ویژه بیمارستانها بستری هستند از فوت پنج نفر از هم استانی های عزیز در بیمارستانهای استان خبر داد و به مردم توصیه کرد: همچنان به اصول پیشگیرانه بهداشتی در مسیر مبارزه با کرونا اهتمام ورزند.

وی گفت: ۸۳ درصد موارد ابتلا به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افرادی هستند که سابقه تماس با یک فرد مثبت را در جمع‌های خانوادگی داشته‌اند.

استان سیستان ‌و بلوچستان دارای سه دانشگاه علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر است که دانشگاه زابل ۵ شهرستان، زاهدان ۶ شهرستان و ایرانشهر ۱۲ شهرستان استان را زیرپوشش دارند.

تعداد شهرهای قرمز کرونا به ۳۴ شهر کاهش یافت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در اول آذر ۱۶۰ شهر قرمز، ۲۰۸ شهر نارنجی و ۸۰ شهرستان زرد با وضعیت کرونا داشتیم که در ۱۱ آذر این موارد به ۶۴ شهر قرمز، ۲۷۹ شهر نارنجی و ۱۰۵ شهر زرد و در ۱۹ آذر به ۳۴ شهر قرمز، ۲۶۰ شهر نارنجی و ۱۵۴ شهر با وضعیت زرد کرونا رسیده‌ایم.

سعید نمکی در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره گام چهارم بسیج ملی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور با عنوان طرح شهید سلیمانی افزود: تعداد نقاط قرمز کرونا در اول آذر در نقشه کشور بسیار زیاد بود و این لکه‌های قرمز در ۱۱ آذر کمتر شده و در ۱۹ آذر بسیار کمتر شده است.

وی بیان کرد: از کسانی که در استقرار این طرح محله محور همکاری می‌کنند قدردانی می‌کنیم. توصیه این است که میزان همکاری و مشارکت را بالاتر ببریم و سفیران واقعی سلامت را در این دوره تکمیل کنیم. دستاوردهای بسیار خوبی داشتیم و اگر به گذشته برگردیم و تعداد مرگ‌های نزدیک به ۵۰۰ نفر در روز را نگاه کنیم، داغ سینه سوزی برای ما بود. حتی مرگ یک شهروند برای ما در هر جای دنیا جای اندوه دارد. امروز حتی بیش از ۲۹۰ خانواده را داغدار دیدیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار