ماجرای یک شبکه پرجمعیت فرار مالیاتی در شیراز

موسوی دادگستری استان فارس

رییس کل دادگستری استان فارس، با اشاره به متلاشی شدن شبکه فرار مالیاتی و دستگیری اعضای آن در ابتدای آذرماه ۹۹ در شیراز گفت: یکی دیگر از اعضای این باند با صدور دستور قضایی دستگیر شد و ۱۶ نفر دیگر از متهمان این پرونده شناسایی شدند.

به گزارش گروه حقوقی اول فارس ،حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، رییس کل دادگستری استان فارس افزود: این عضو شبکه فرار مالیاتی که از کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان فارس است، پنجمین عضو دستگیر شده این باند است که با قرار تامین بازداشت است.
وی اضافه کرد: تحقیقات در مورد نحوه ارتباط اعضای باند و شرکت‌های صوری تشکیل شده، با کارمند خاطی یاد شده در حال انجام است.
موسوی اظهار داشت: پیش از این نیز چهار عضو دیگر این شبکه بازداشت شده و فعالیت شرکت‌های صوری آنها که به نام افراد محجور ایجاد شده بود به حالت تعلیق درآمد.
رییس کل دادگستری استان فارس گفت: این پرونده فقط به فرار مالیاتی منحصر نمی‌شود و پرونده‌های متعدد رشاء و ارتشاء نیز برای مرتبطین با این شرکت‌های صوری تشکیل شده است.
به گفته موسوی، برای تعیین میزان دقیق فرارهای مالیاتی انجام شده، در این زمینه کارگروه حسابرسی و حقوقی مشترک تشکیل شده است.
وی ادامه داد: تاکنون در پیوند با این پرونده با همکاری اداره کل امور مالیاتی فارس، زمینه بازگشت ۴۰ میلیارد ریال از فرارهای مالیاتی فراهم شده است.
پرونده فرار مالیاتی مذکور با تلاش و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس کشف و در پنجم آذرماه ۹۹ با بازداشت اعضای آن، اقدامات مجرمانه آنان متوقف شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار