چاپ کد خبر: 17786
3 آذر 1398

محمود حجتی استعفا داد/ استیضاح وزیر جهاد کشاورزی پابرجاست

حجتی در مجلس

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی سه شنبه برقرار است و منتفی نشده است.

به گزارش اول فارس، علی اصغر یوسف‌نژاد ، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر منتفی شدن استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به دلیل استعفای وی اظهار کرد:‌ استیضاح آقای حجتی در دستور کار جلسه علنی روز سه شنبه مجلس قرار دارد و حتی اگر ایشان در جلسه استیضاح حاضر نشود هم استیضاح برقرار است.این عضو هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: اگر آقای حجتی استعفا بدهد و رئیس جمهور استعفای ایشان را بپذیرد و برای وزارت جهاد کشاورزی هم سرپرست تعیین شود در این صورت استیضاح منتفی خواهد شد.

براساس این گزارش نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس نیز ، با اشاره به موضوع استعفای حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: صبح امروز به ما اطلاع دادند که حجتی وزیر جهاد کشاورزی استعفا داده است.نماینده مردم ارومیه گفت: موضوع استعفای حجتی بعد‌ازظهر امروز تعیین تکلیف می‌شود و در صورت پذیرش استعفای وزیر جهاد کشاورزی توسط رئیس جمهور، حجتی سه‌شنبه به مجلس نمی‌آید.

قاضی‌پور با اشاره به جلسه استیضاح حجتی در روز سه‌شنبه اظهار کرد: بعدازظهر امروز مشخص خواهد شد که آیا وزیر جهاد کشاورزی سه‌شنبه به مجلس می‌آید یا خیر، زیرا در صورت پذیرش استعفای او توسط رئیس جمهور دیگر به مجلس نخواهد آمد.

گزارش اول فارس حاکیست که عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: وزیر جهاد کشاورزی از روز گذشته به دفتر رئیس جمهور اعلام کرده است که به هیچ وجه در جلسه استیضاح شرکت نمی کند.

احمد علیرضابیگی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلساظهار داشت: طبق اعلام هیات رئیسه مجلس قرار است جلسه استیضاح وزیر کشاورزی روز سه شنبه برگزار شود اما وزیر کشاورزی از زمانی که بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از این وزارتخانه جدا و به وزارتخانه صنعت الحاق شد استعفای خود را به رئیس جمهور داده بود و نسبت به این موضوع اعتراض کرده است.

وی اظهار داشت: طبق اطلاعات منابع موثق، حجتی وزیر کشاورزی از روز گذشته به دفتر رئیس جمهور اعلام کرده که به هیچ وجه در جلسه استیضاح حضور پیدا نمی کند که این امر به معنای استعفا است.

لازم به ذکر است که هفته گذشته استیضاح حجتی وزیر جهاد کشاورزی توسط هیئت رئیسه اعلام وصول شد و قرار بود در جلسه صبح سه‌شنبه حضور یافته تا استیضاحش بررسی شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار