چاپ کد خبر: 76860
14 اسفند 1400

مرگ مرد جوان در میان شعله های آتش در گویم شیراز

عدم رعایت  اصول ایمنی در استفاده از بخاری برقی منجر به فوت نگهبان ۲۰ ساله شد.
به گزارش اول فارس، روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد: طی رخداد این حادثه و تماس شاهدان با سامانه ۱۲۵، نیرو‌های آتش نشانی ایستگاه ۸ به سرعت با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز،  روز گذشته به سمت محل حادثه در گویم روانه شدند.

براساس گزارش این حادثه، یک کانکس کوچک در محل فروش لوازم ساختمانی که با کاربری انبار و محل زندگی نگهبان استفاده می‌شد، به دلیل عدم رعایت ایمنی در استفاده از بخاری برقی کاملا آتش گرفت.

15733079 660

نیرو‌های آتش نشانی با حضور در محل حادثه، بی درنگ جریان اصلی برق محل را قطع کرده و در ادامه نیز با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و دستگاه‌های تنفسی مشغول مهار شعله‌های سرکش آتش شدند.

بنا به شواهد موجود استفاده نا ایمن و غیر اصولی از بخاری برقی، کند سوزی و تجمع شدید دود را در کانکس به دنبال داشت که به دلیل عدم هوشیاری فرد نگهبان از وقوع حادثه در همان لحظات اولیه منجر به دودزدگی شدید نگهبان و فوت ایشان گردیده بود.

متاسفانه پس از تحویل این فرد به امدادگران اورژانس و انجام معاینات پزشکی مشخص شد وی در همان لحظات اولیه به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داده است.

آتش نشانان پس از مهار کامل کانکس نگهبانی عملیات تهویه و ایمن سازی محل را انجام دادند.

لازم به ذکر است یکی از نکاتی که در حین استفاده از بخاری برقی باید به آن توجه کنید، این است که در شب هرگز از بخاری برقی برای گرم کردن اتاق، استفاده نکنید. چون امکان دارد، پتو، پارچه و یا هر ماده قابل اشتعال در نزدیک بخاری برقی قرار گیرد و موجب احتراق و آتش‌سوزی در خانه یا محل کارتان، شود؛ و نکته مهم اینکه قبل از استفاده از بخاری برقی، از سلامت سیم اتصال برق و عدم آسیب دیدگی بدنه آن، اطمینان پیدا کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار