چاپ کد خبر: 55212
7 خرداد 1400

مقایسه دو خودرو تیبا ۲ و کوئیک سایپا+مشخصات فنی

کوئیک 1

به گزارش اول فارس ، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تیبا ۲ با کوییک است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.  

معرفی تیبا ۲:
تیبا ۲، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۹۳ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۸ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵.۳ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

 تیبا2

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۱ لیتر است.

تیبا 2

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم سوخت رسانی انژکتوری، سیستم کاهش آلاینده‌های خروجی اگزوز، فرمان هیدرولیک دنده‌ای، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، شیشه‌های بالابر برقی درب‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم از داخل، گرمکن شیشه عقب، برف پاک کن شیشه عقب، ساعت دیجیتال، قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان، چراغ سوم خطر، چراغ جلو با تنظیم زاویه نور، مه‌شکن عقب اشاره کرد.

تیبا 2 سفید

معرفی کوییک:
کوییک، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۹۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۰۳ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

 کوئیک سایپا

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده CVT یا ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۱ لیتر است.

کوئیک جدید

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی یا هیدرولیک نسبت به مدل، رینگ‌های ۱۴ اینچی آلومینیومی، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS، سیستم هشدار سرقت با بوق VAS، چراغ‌های مخصوص روز، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلیدف دوربین عقب، سنسور پارک عقب، اشاره کرد. کروز کنترل خودرو در سه مدل ارایه می‌شود که نسبت به مدل بعضی از تجهیزات بالا روی آن نصب شده است.

13990866 714

خودرو
تیبا ۲ کوییک
کشور سازنده
ایران ایران
سال (طراحی)
۱۳۹۳ ۱۳۹۶
موتور
۴ سیلندر ۸ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۵۰۳سی سی ۱۵۰۳سی سی
حداکثر قدرت
۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۵ سرعته دستی CVT یا ۵ دنده دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۳.۵ ثانیه ۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۹۰ کیلومتر در ساعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۰۳۵ کیلوگرم ۱۰۶۳ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۳۹۲۲ طول – ۱۶۴۱ عرض – ۱۴۸۴ ارتفاع ۴۰۰۵ طول – ۱۶۷۸ عرض – ۱۴۹۲ ارتفاع
مصرف سوخت ترکیبی
۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۴۱ لیتر ۴۱ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۳ یورو ۴
ترمز و پایداری
ABS ترمز جلو دیسکی عقب کاسه ای – ABS – EBD – BA – ESC
کیسه هوا
کیسه هوای راننده کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی
مجهز به رادیو و قابلیت پخش CD و MP3 نمایشگر ۷ اینچی لمسی – رهیاب – بلوتوث – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱

واقعا ماییه شرم و خجالته برین از کارخانه های خارجی یاد بگیرین بااین قیمتهای مزخرف وماشینای مزخرف کشتارجمعی خجالت بکشیم

ناشناس دوشنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

شماره کارتتون نیست

ناشناس دوشنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

خدایااز همجانامیدم کردند،از هر کی کمک خاستم نظربدداشت،مگه من بنده تونیستم،دیگه طاقت ندارم ببینم بچهام درهفته چندشب گشنه بخابند،ینفربهم گفت اینجاهامشگلم را بگم که کسی نشناسه ،مردم شما را به جان عزیزترین کسی که دوستداریدبدادم برسیدبه بزرگی خداقسم بچهام بیشتر روز یاشبهاچیزی نبست بخورند،مرغ،گوشت،ماهی،میوه نمیخام اندازه نون وپنیرهم کمکم کنیددلم شادمیکنید،ازخدا میخام هیچوقت مثل من خجالت زده بچهاتون نشیدوازگشنه بودنشون جیگرتون نسوزه،شمارا بخدا نامیدم نکنیدروزهاازخجالت صورتم میبندم وضایعات جمع میکنم شوهرم بنده خدا معلوله نمیتونه بره سرکاردل بچهام شادکنیدکه خدادلتون شادکنه من خودم کارت ندارم این شماره کارت شوهرمه
….
توکلی،اندازه نون شب کمک کنیدتروخدا

محمد حسین شنبه , ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱:۰۳

سلام به سایت سایپا سر بزنید موتور کوئیک با تیبا ساینا یکی هست. ۸ سوپاپ هست. لطفا ذهن مردم منحرف نکنید.با مکانیک مشورت کنید.

آخرین اخبار