چاپ کد خبر: 51376
1 اردیبهشت 1400

مقایسه هیوندای سانتافه با کیا اسپورتیج QL + مشخصات فنی

مقایسه سانتافه با اسپورتیج 6

به گزارش گروه خودرو اول فارس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، سانتافه  با اسپورتیج  است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی هیوندای سانتافه:
هیوندای سانتافه، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۳ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۳۵۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۸۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۴۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۵۰ دور در دقیقه است.

مقایسه سانتافه با اسپورتیج 3

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار شیف ترونیک استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۹ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۱.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۶ لیتر است.

مقایسه سانتافه با اسپورتیج 4

از جمله امکانات این خودرو می توان به  سیستم ترمز پارک الکترونیکی EPB، حافظه تنظیم صندلی، سیستم Smart Key، سیستم استارت دکمه‌ای، گرمکن صندلی برای ۴ سرنشین، آینه‌های الکتروکرومیک، روکش چرمی صندلی‌ها، کروز کنترل، چراغ‌های LED در جلو و عقب و چراغ زنون در جلو، رینگ ۱۷، ۱۸ و یا ۱۹ اینچی، سقف پانوراما، دوربین عقب، نشان دهنده باد لاستیک‌ها و سیستم کمکی در سربالایی HAC و سیستم ترمز کمکی در سرپایینی DBC اشاره کرد.

مقایسه سانتافه با اسپورتیج 5

معرفی کیا اسپورتیج QL:
اکیا اسپورتیج QL، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۳۵۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۸۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه سانتافه با اسپورتیج 1

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۳ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸.۶ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۲ لیتر است.

مقایسه سانتافه با اسپورتیج 2

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم کمکی پارک، هشدار خروج از پارک به صورت دنده عقب، سیستم تشخیص نقطه کور، شارژ بی سیم گوشی هوشمند، چراغ های زنون، سانروف پانوراما، تهویه دوگانه برای سرنشینان جلو، گرمکن صندلی های جلو، سیستم چهارچرخ متحرک، سیستم مدیریت پایداری VSM، کروز کنترل اتوماتیک ACC، دکمه درایو مد DMS، شیفتر پشت فرمان و ترمز دستی الکترونیک اشاره کرد.

خودرو
هیوندای سانتافه کیا اسپورتیج QL
کشور سازنده
کره جنوبی کره جنوبی
سال (طراحی)
۲۰۱۳ ۲۰۱۶
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۲۳۵۹سی سی ۲۳۵۹سی سی
حداکثر قدرت
۱۸۸ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه ۱۸۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۲۴۵ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه ۲۳۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۶ دنده خودکار شیف ترونیک ۶ سرعته خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۰.۹ ثانیه ۸.۶ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۹۰ کیلومتر در ساعت ۱۸۳ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۵۶۸ کیلوگرم ۱۷۶۶ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۶۸۹ طول – ۱۸۸۰ عرض – ۱۶۷۹ ارتفاع ۴۴۸۰ طول – ۱۸۵۵ عرض – ۱۶۵۵ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۷۰۰ میلیمتر ۲۶۷۰ میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
۱۱.۱ لیتر در هر صد کیلومتر ۸.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۶۶ لیتر ۶۲ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۵ یورو ۶
ترمز و پایداری
ESC – ABS – TCS – VSM – EBD سیستم پیشرفته کنترل کشش ATCC – ABS – EBD
کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – کیسه های هوای جانبی – کیسه هوای پرده‌ای مجموعاً ۶ کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 – ورودی USB و AUX و iPod – مجهز به ۶ بلندگو – صفحه نمایش ۴.۲ اینچی سیستم صوتی حرفه ای JBL با تکنولوژی Clari-Fi

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار