چاپ کد خبر: 131800
27 دی 1402

نرخ جدید خرید گندم سودی برای کشاورزان ندارد/اعضای شورای قیمت گذاری باید سریع استعفا دهند

مدیرعامل مجمع ملی هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای خرید هرکیلو گندم حداقل سود را برای کشاورزان در بر دارد.
قیمت خرید تضمینی گندم

مسعود اسدی گفت: علی‌رغم آنکه وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه فشار سنگینی وارد می‌کند، انتظار داریم که وزیر جهاد زیربار فشار نرود چراکه کاهش قیمت خرید تضمینی گندم عواقب بدی در امنیت غذایی دارد.

به گفته او، با توجه به هزینه های تولید، نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای خرید هرکیلو گندم حداقل سود را برای کشاورزان در بردارد که اعمال قیمت دیگر باید مبنای جدیدی داشته باشد که اعضای شورای قیمت گذاری باید آن را تعیین کنند.

اسدی ادامه داد: اگر اعضای شورای قیمت گذاری تحت فشار دولت هستند، هرچه سریع تر باید استعفا دهند و بگذارند دولت نرخ جدید را اعلام کند چراکه کاهش قیمت خرید در مرحله داشت اخلاقی نیست و تبعات سنگینی برای کشاورزان در بر دارد.

مدیرعامل مجمع ملی هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی با بیان اینکه کاهش قیمت خرید تضمینی گندم منجر به خروج گندمکاران از چرخه تولید و آسیب به امنیت غذایی می شود، افزود: با توجه به اهمیت امنیت غذایی، دشمنان از هر ابزاری برای ضربه به این امر مهم استفاده می کنند و چنانچه نرخ خرید کمتر از ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شود، منطقی نیست.

او با بیان اینکه جایزه تحویل گندم به هیچ عنوان مورد قبول نیست، گفت: سازمان برنامه از اعلام جایزه تحویل هدفی جزء نرخ پایین خرید برای سال آینده ندارد چراکه همه ساله تورم بر مبنای قیمت پایه خرید لحاظ می شود که براین اساس دست تو جیب کشاورزان می‌کند.

شما هم نظر بدهید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

کشاورز چهارشنبه , ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۳۸

چنانچه واقعآ اعضای شورای قیمت گذاری با دولت هم پیاله نیستند، هرچه سریعتر بابت حمایت از گندمکاران وقانونشکنی دولت شکایت مطرح کنند .

ذوالفقار آریان پور یکشنبه , ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳

می گویند قیمت جهانی گندم ۴۰۰دلار در هر تن می باشد ۴۰۰*۵۰۰۰۰=۲۰۰۰۰۰۰۰حالا بیست میلیون را بر یک تن که هزار کیلوگرم می باشد تقسیم کنید می شود هر کیلو بیست هزار تومان ،قیمت جهانی با تمام هزینه ها بیش از بیست و پنج هزار برای مصرف کننده تمام می شود ضمنا اگر کیفیت گندم آنها مانند ذرت شأن باشد که یک کیلو گرم گندم بیش از دو کیلو گندم روسیه خراب شده ارزش دارد

ناشناس یکشنبه , ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶

واقعاسیرن نشدین چقدر…خجالت نمیکشید جیب کشاورزخالی میکنید

حسن یکشنبه , ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

دلیل این فیمت گذاری به خاطر اینه که کشاورزها بدبخت و بدبخت تر بشن کدوم کشاورز سرمایه دارو میشناسین کدوم کشاورز تو قیمت گذاری گندم دست داشته کدوم کشاورز و دیدین توی تصمیم گیریهای دولت شرکت داشته باشه از کشاورز بیچاره تر و بدبخت تر کسی دیده تو زمین‌های میلیاردی درآمد چند میلیونی داشته باشه

اعتدال یکشنبه , ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

والله من به این افراد که برای گندم قیمت گذاری کرده اند مشکوکم.اگر وزارت اطلاعات صلاح می دانند وضعیت و قصد آن‌ها را بررسی کنند. این ها عمدا در تلاش هستند کشاورزی را نابود و کشاورزان را مایوس کنند.

آه مظلوم یکشنبه , ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

یه روزی آه مظلوم دامن ظالم را خواهد گرفت .دولت هر جا سخن از عدالت و و کمک به قشر مظلوم میکنه دریغ از عمل. روی کرسی و صندلی نشینها روی زمین نشین ها رو نگاه نمیکنه.

قا یکشنبه , ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

قیمت خوبه ناشکر نیستیم خدارو شکر سیلوها گندم مارو میخرن

اثیر اخسیکتی یکشنبه , ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

دولت یکدست که میگن اینه دیگه. یکدست هم .. هستن و هم … هم .. هستن و هم هزار صفت بد دیگه. کلا یکدست آن دیگه.

محمد یکشنبه , ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۰۱

وزیر جهادکشاورزی بی عرضه هست… می کند می ترسد از وزیری بر کنار کنندما کشاورزان باید به خیابان‌ها بیایم تا دولت عقلش به سرجاش بیاد

سید یکشنبه , ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۳:۴۱

قیمت گذاری گندم براساس مقایسه قیمت جهانی باتوجه به میزان تورم وهزینه های بالای تولید گندم غیرمنطقی وغیر عقلانی است

ناشناس یکشنبه , ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۳:۴۰

قیمت گذاری گندم براساس مقایسه قیمت جهانی باتوجه به میزان تورم وهزینه های بالای تولید گندم غیرمنطقی وغیر عقلانی است

احسان جمعه , ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱

واقعاً جای تأسف دارد که عده‌ای مدیر بی لیاقت را مسئول شورای قیمت گذاری گندم گذاشته اند ، آخه مدیر قحطی است که این بیسواد ها با این همه هزینه های سرسام آور و تورم روز افزون جهت کاشت و داشت و برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم تصمیمات عجولانه و اشتباه می‌گیرند و کلیه کشاورزان را به خاک سیاه می کشانند ، وقتی وزیر جهاد کشاورزی بی‌سواد باشد نتیجه اش بهتر از این نمیشه ، چون قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و سود کشاورز را در نظر نمی گیرند.

علی جمعه , ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

این گروه وزیر ومقامات دیگر کشاورز ی به خاطر اینکه برکنار نشوند اقتصاد اصلی کشور را نشانه گرفته آند پدر حال نابودیش هستند اگر مجلس عرضه داشت آنه را بدون چون و چرا استیضاح وبرکنار میکرد مجلس عرضه ندارد

علی جمعه , ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸

چهل کیلو گندم یک کیلو گوشت واقعا قیمت تنظیم بازار دانشمند هست

علی جمعه , ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴

سلام فکر میکنم قیمت گذاری گندم از روی فقیری هست نوشابه سی هزار دو کیلو گندم یک نوشابه شده قیمت خوبی گذاشتی میگند گندم نکارید

آخرین اخبار