چاپ کد خبر: 123848
24 مهر 1402

قصه پُرغصه اتصال استان عقب مانده فارس به دریا و اتباع بیگانه که باید از آن بروند

ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در سخنانی صریح و شفاف خطاب به رئیس جمهور گفت: همه تصور می‌‌کنند فارس استان برخوردار است، اما این استان نه تنها برخوردار نیست، بلکه عقب نیز مانده است. توسعه این استان بدون اتصال به دریا بی‌معناست.

ابراهیم عزیزی 1
به گزارش اول فارس، ابراهیم عزیزی در نشست شورای اداری استان فارس با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در شیراز برگزار شد، در سخنانی به موضوع اتباع بیگانه و تبعات امنیتی و اجتماعی آن در استان فارس به ویژه در دو حمله تروریستی یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت اتباع بیگانه در فارس، ۲۵۰ هزار نفر آن غیرمجاز هستند و به عنوان عضوی از کمیسیون امنیت ملی و نماینده شیراز تقاضا دارم که در شورای عالی امنیت ملی مصوب کنید که شیراز و فارس به عنوان شهر و استان ممنوعه برای اتباع بیگانه غیرمجاز معرفی شوند.

وی افزود: ایستادگی شما روی اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی جای تقدیر و سپاس فراوان دارد و امیدوارم شما که توانستید ایران را از انزوای نظام سلطه نیز خارج کنید در این مسیر توفیق روزافزون داشته باشید.

نائب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی در ادامه با اشاره به محرومیت‌های استان فارس گفت: متأسفانه در دولت‌های مختلف نگاه به استان یک نگاه برخوردار بوده است و هیچ‌گاه در تأمین منابع و توزیع اعتبارات و پشتیبانی‌های دولت ها، ما با شاخص با این استان برخورد نکرده‌ایم. فقط در دولت انقلابی، مردمی و مکتبی سیزدهم می‌تواند نگاه‌ها به فارس تغییر کند و بنده انتظار دارم شما به وزرای خود دستور دهید که یک نگاه به جنوب شیراز و روستا‌ها داشته باشند تا ببینند که این استان از چه محرومیت‌های عجیبی رنج می‌برد.

قصه پُرغصه اتصال فارس به خلیج فارس

ابراهیم عزیزی خاطرنشان کرد: هر مسئولی که به استان فارس می‌آید می‌گوید الحمدالله شما که مشکلی ندارید و همه چیز فراهم است! در صورتی که حقیقتاً این گونه نیست. این استان در عرصه‌های مختلف می‌تواند اثرگذار باشد، اما به دلیل نوع نگاه برخورداری در انتهای جدول قرار گرفته است!

نماینده شیراز و زرقان در مجلس به قصه پُرغصه اتصال فارس به خلیج فارس و بی توجهی‌ها به مصوبات آن در طول این سال‌ها اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۸۸ این مصوبه به تأیید مقام معظم رهبری و تصویب شورای امنیت ملی رسید و به بنده که استاندار هرمزگان بودم نیز ابلاغ شد، اما امروز می‌شنویم که می‌گویند این موضوع را مسکوت نگاه دارید!

عزیزی تصریح کرد: امروز شما به دنبال توسعه استان هستید، اما واقعیت این است که اگر این استان به خلیج فارس متصل نشود، اصلاً توسعه بی‌معناست! لذا بنده از شما انتظار دارم اذن لازم را در این خصوص صادر بفرمائید.

۵ روش خانگی موثر برای از بین بردن و ترمیم جای سوختگی

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار