چاپ کد خبر: 122926
13 مهر 1402

هشدار اداره کل هواشناسی فارس نسبت به کاهش دما و وزش باد در استان

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به  کاهش دما، وزش باد و خیزش گرد و خاک،در مناطق سردسیر شمالی، مناطق غربی و جنوبی استان فارس از پنجشنبه ۱۳ مهرماه تا یکشنبه ۱۶ همین ماه دراستان فارس هشدار داد.

هوا وضع هوا هواشناسی باران
به گزارش اول فارس ، مدیرکل هواشناسی فارس عصر چهارشنبه اعلام کرد: سامانه افزایش سرعت وزش باد و خیزش گرد و خاک برای پنجشنبه ۱۳ مهرماه به ویژه در مناطق غربی و جنوبی، شهرستان مُهر، لامرد، فراشبند، خنج و قیرو کارزین پیش بینی شده است.

مسعود حقیقت اضافه کرد: اثر مخاطره در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک،احتمال شکستن درختان فرسوده و سقوط تابلو های تبلیغاتی و سازه‌های موقت وجود دارد و اطمینان از استحکام ساز های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه تمام و درختان کهن سالو احتیاط در عبور و مرور توصیه می شود.

کاهش دما

وی ادامه داد: همچنین در توصیف سامانه دوم که از پنجشنبه ۱۳ مهر تا یکشنبه ۱۶ همین ماه در مناطق سرد سیر شمالی پیش بینی شده است اثر مخاطره همچون خطر سرما زدگی به محصولات کشاورزی به دلیل کاهش دمای شبانه گزارش شده است.

توصیه ها هواشناسی فارس

حقیقت گفت: تسریع در برداشت محصولات، انجام آبیاری وافزایش دمای باغ با استفاده از روش های مناسب قابل دسترس جهت کاهش سرما زدگی، عایق بندی و محافظت کندوها در برابر سرما و استفاده از تغذیه مصنوعی، استفاده از کودهای پتاسه و روی، کنترل پوشش گلخانه ها، انتقال دام به اماکن سرپوشیده و تخلیه لوله های آبیاری توصیه می شود.

پیشتر اداره کل هواشناسی فارس در اطلاعیه سطح زرد پنجم مهر ماه نسبت به خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی به دلیل کاهش دمای شبانه در غرب شهرستان اقلید، دشت نمدان و سده هشدار داده بود.

فرق بیابان با کویرچیست ؟ / ۵ نکته ایمنی ورود به کویر و بیابان هنگام سفر

دو عکس قدیمی جالب از مردم شیراز در ۱۲۵ سال پیش

طرز تهیه شاورما مرغ ، غذای خوشمزه لبنانی که در ایران عجیب پُرطرفدار است


عضو یکی از کانال های خبری اول فارس شوید

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

سلام به کشاورزان عزیزی اینها برای هما افغانستانی ها هم هواشناسی کنند نه برادر من بچه عشایرم دامدار و کشاورزم. هیچگونه سرمازدگی نیست تا اول ابانما که ستاره سیل بزنت و از قدرت خداوند شب اول ابان که ستاره سیل زد هیچگونه برگ سبزی نه باید بماند و میو انارم باید سرما سیل بخورد تا برسد و امسال هم از نطر بارندگی طبق. او برنامه های که ما از قدیم بصورت سینه به سینه یاد گرفتیم از بزرگان امسال ان شالله سال پر بارشی باید باشد>

آخرین اخبار