چاپ کد خبر: 97186
12 آبان 1401

هشدار سیلاب در شهرهای جنوبی و بارش سنگین باران و برف در ۱۷ استان

کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در برخی استان‌های کشور خبر داد.

سیلبارانهواشناسی
به گزارش اول فارس ، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۲ آبان و روزهای آتی پیش‌بینی کرد و گفت: امروز پنجشنبه برای استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، شمال خلیج‌فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، جنوب لرستان، خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی، سمنان، مازندران، گلستان، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی برای فردا در خراسان جنوبی و رضوی، کرمان، یزد، فارس، هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب بوشهر، بارش باران، رعدوبرق، باد شدید پیش ‎بینی کرد  که به گفته وی در برخی نقاط با بارش تگرگ و در نقاط مستعد نیز با خیزش گردوخاک همراه خواهد شد.

نقشینه توضیح داد: شنبه برای شرق، شمال شرق و استان‌های ساحلی خزر، بارش پراکنده رخ می‌دهد. یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر و شمال‌شرق، برای دوشنبه نیز علاوه بر این  مناطق در جنوب‌شرق بارش پیش ‎بینی شده است.

به گفته وی، امروز شمال خلیج‌فارس مواج و متلاطم است. تهران نیز در سه روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری دارد و بیشینه دمای امروز پایتخت امروز ۱۹ و شنبه ۱۸ درجه خواهد شد و کمینه دمای امروز تهران ۱۲ درجه ثبت شد.


هشدار وقوع سیلاب در شهرهای جنوبی کشور
با توجه به هشدارها در رابطه با وقوع سیلاب، مسافران از اسکان در کنار رودخانه‌ها پرهیز کنند.
با توجه به هشدارهای هواشناسی که در رابطه با احتمال بارش سنگین باران و در ارتفاعات برف صادر شده مسافران حتما پیش از عزیمت از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

براساس این گزارش سازمان هواشناسی هشدار سطح نارنجی برای وقوع سیلاب صادر کرده است. به طوری که شدت بارش‌ها طی فردا در مناطقی از جنوب غرب کشور قابل توجه بوده و بنابراین امکان وقوع سیل در بخش‌های گسترده ای از جنوب غرب کشور وجود خواهد داشت.

استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان ، فارس ، بوشهر، جنوب غرب یزد ، شمال غرب کرمان و غرب اصفهان برای فردا با بارش‌های شدیدی همراه خواهند بود.

میزان بارش ها بین ۴۰ تا ۸۰ میلی متر پیش‌بینی شده است که با توجه به مدت زمان کم آن احتمال وقوع سیل در مناطق اعلام شده وجود خواهد داشت.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار