چاپ کد خبر: 140330
26 فروردین 1403

هشدار قرمز هواشناسی برای بارش شدید باران در مناطقی از استان فارس

هشدار سطح قرمز

سازمان هواشناسی برای مناطقی از استان فارس هشدار سطح قرمز صادر کرد.

به گزارش اول فارس ، اداره کل هواشناسی استان فارس با صدور هشدار قرمز شماره ۱ با تاکید به هشدار نارنجی شماره ۲ صادره در ۲۵ فروردین از تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان فارس از صبح سه شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ لغایت اواخر وقت ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ خبر داد.

نوع مخاطره: بارش شدید باران همراه با رعد و برق و تگرگ و وزش باد شدید

منطقه اثر سه شنبه ۲۸ فروردین: نیمه جنوبی استان بویژه لامرد ،لار ، مهر ، گراش ، اوز خنج ، زرین دشت

نوع مخاطره این هشدار هواشناسی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر،خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی ودریایی اعلام شده است.

 

هشدار قرمز هواشناسی

خبر مرتبط:

جزئیات ورود سامانه بارشی جدید به استان فارس که هشدار نارنجی صادر شد

به گزارش اول فارس ، هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار