چاپ کد خبر: 107936
11 فروردین 1402

واکنش رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به جان باختن ۳ شهروند استان فارس

ویروس مرگبار کرونا این روزها بیش از پیش چهره کشنده خود را نمایان ساخته است، در ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر در استان فارس بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به گزارش اول فارس ، دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز جمعه از وضعیت وخیم ۳۳ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های ICU بیمارستان های استان فارس خبر داد و بار دیگر بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز جمعه یازدهم فروردین ۱۴۰۲، اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۷۱ هزار و ۸۹۳ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۳ هزار و ۷۷۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۱۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴ هزار و ۵۲۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۱ هزار و ۳۷۶ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۲۴۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۴۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۴۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۳ مورد جدید فوتی ناشی از کووید۱۹ در فارس ثبت شده که مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۱۸۳ نفر رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۵ هزار و ۳۰۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۹ هزار و ۹۸۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۱۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۵۳ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۶۹ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۱۴۵ دُز یادآور واکسن بوده است.

عکس های دردناک شبیخون به سنگ نگارۀ ساسانی «تَنگِ قَندیل» در کازرون پارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار