چاپ کد خبر: 36180
16 مهر 1399

وضعیت کرونا در شهرستان های جهرم وخفر قرمز شد

IMG12555317
به گزارش اول فارس از جهرم، سیدمجید ارجمند با اشاره به تغییر وضعیت جهرم از نارنجی به قرمز، گفت: افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر، منجر به تغییر وضعیت بیماری در این ۲ شهرستان شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، با اشاره به اینکه این وضعیت نگران کننده سبب شده تا متولیان سلامت، زنگ خطر شیوع موج سوم کرونا را در این شهرستان کلید بزنند، افزود: روند بیماران در روزهای گذشته به نحوی است که شمار بستری های بخش کرونا در بیمارستان پیمانیه جهرم ۲ چندان شده است.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته ۳۳ بیمار جدید کرونایی در شهرستان های جهرم و خفر شناسایی شده اند، بیان کرد: از این تعداد، ۱۴ بیمار جدید در بخش کرونای بیمارستان جهرم بستری شده اند.

ارجمند با اشاره به اینکه با این تعداد بیمار جدید، شمار بیماران کرونایی در این ۲ شهرستان به سه هزار و ۶۵۸ نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده هر گونه علائم سرماخوردگی حتما به پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

وی تعداد کل بیماران بستری مشکوک و مثبت در بخش های کرونای بیمارستان پیمانیه را ۳۹ نفر دانست و عنوان کرد: از این تعداد،  ۳۲ بیمار در بخش های عمومی و هفت بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین از ترخیص چهار بیمار جدید از بیمارستان خبر داد و گفت: در روز گذشته خوشبختانه در میان بیماران مبتلا به کرونا، موارد فوتی نداشتیم و همچنان تعداد جان باختگان ناشی از این بیماری در شهرستان های جهرم و خفر ۸۲ نفر است.

وی ادامه داد: از این تعداد فوتی ها، ۱۱ مورد از شهروندان شهرستان خفر و ما بقی نیز از اهالی شهرستان جهرم بوده اند که بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

ارجمند با تاکید بر رعایت توصیه های بهداشتی به مردم در راستای سلامت جان خود و دیگر افراد جامعه، تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم مانند استفاده از ماسک، شست و شوی مداوم  دست ها، توجه به هشدارها  و حضور نیافتن در مکان های شلوغ می تواند در کنترل این بیماری تاثیر گذار باشد و از قرار گرفتن شهرستان در وضعیت قرمز جلوگیری کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان با اشاره به اینکه واحدهای صنفی از مکان های پر خطر انتقال ویروس کرونا به شمار می روند،  اظهار کرد: اصنافی که ماسک استفاده نکرده و اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند، بر اساس قانون یک هفته تا یک ماه تعطیل می شوند.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار