چاپ کد خبر: 45523
27 بهمن 1399

پاسخ استانداری فارس به برخی مطالب در خصوص سخنران ۲۲ بهمن شیراز

بیانیه 2

در پی انتشار مطلبی در این پایگاه خبری با عنوان”انتقاد مدیر حوزه علمیه فارس از سخنران ۲۲ بهمن شیراز ” روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس با ارسال مطلب زیر ، مواردی را جهت اطلاع و استحضار مردم شریف استان فارس ارسال کرد که عینا درج می گردد:

بسم الله الرحمن الرحیم
مردم شریف و فهیم استان فارس
با سلام و احترام
دهه فجر انقلاب اسلامی، در استان فارس با پیام مشترک آیت الله دژکام، نماینده محترم ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و استاندارِ محترم فارس، آغاز شد. حُسنِ مطلعِ این ایام مبارک، آن پیام گرم و گیرا و حُسنِ ختامِ آن، سخنرانیِ جامع و کاملِ معاون محترم امور مجلسِ رئیس جمهور در مراسمِ یوم الله ۲۲ بهمن و قرائت قطعنامه ی پایانی، بود.
سخنران مراسم، دکتر حسینعلی امیری، معاونِ محترمِ امورِ مجلسِ رئیس جمهور یکی از رزمندگانِ نوجوانِ ۸ سال دفاع مقدس، استاد دانشگاه و دارنده دکترای حقوقِ عمومی (PHD)، مدرک کارشناسی از دانشگاه علوم قضایی و نیز تحصیلات حوزوی است. ایشان، قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور و عضو حقوق دان شورای نگهبان و معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس کل دادگستری استان‌های خوزستان، کردستان و فارس را در کارنامه ی خود دارد. برگ های زرینِ کارنامه درخشانِ دکتر امیری، مشحون از خیر و خدمت به مردم و نظام عزیز جمهوری اسلامی است.
استاد دکتر حسینعلی امیری گرچه بومی استان فارس نیست امّا سال هایی که در استان فارس در سمت رئیس کل دادگستری استان خدمت نمود؛ مردم را شیفته خود کرد و خود، دوستدارِ واقعی مردم فهیم و شریف فارس شد و همواره این محبت را علاوه بر آن که بر زبان جاری کرده، در عمل نیز به اثبات رسانده است. سفرِ دو روزه ایشان در دهه مبارک فجر به استان فارس، نشانگر این احساس و ارادت است.
امسال دکتر امیری، در سفر به فارس، در مراسم افتتاح پروژه های دهه مبارک فجر و مراسمِ یوم الله ۲۲ بهمن ماه شرکت کرد.
در یوم الله ۲۲ بهمن، علاوه بر رژه ی شکوهمند خودرویی و موتوری که رأس ساعت ۱۰ همزمان با سراسر کشور، شروع شد؛ مراسمی مردمی از طرف شورای محترم هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، پیش بینی شده بود که با حضور آیت الله دژکام و استاندار فارس و رئیس کل و مقامات قضایی و حضورِ جمعی از آحاد مردم و مسئولین، برگزار شد و مراسم پس از سخنرانی و قرائت قطعنامه، در کمال آرامش، پایان یافت.
سخنرانیِ معاونِ محترمِ امور مجلس رئیس جمهور، حول محورهایِ مقایسه ایرانِ قبل و بعد از انقلاب، تبیینِ شرایط ملی، منطقه ای و بین المللی قبل و بعد از انقلاب، فتح باب در فقه شیعه توسط حضرت امام خمینی(ره) و تشکیل جمهوری اسلامی با رأی و نظر مردم و ادامه این مسیر همراه با بالندگی و اقتدار، توسط مقام معظم رهبری، ذکر دستاوردهای انقلاب اسلامی و لزوم بازخوانی آن، برای نسل امروز، ضرورت وحدت و همدلی و محوریت حضرت آیت الله دژکام، نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه شیراز در وحدت و همدلی کم نظیر فارس، خدمات نظام و دولت، تقدیر از استاندار پرتلاش استان و مردم عزیز فارس و اشاره به پروژه های افتتاح شده استان از جمله پروژه های شهرداری شیراز و کلام آخر، آرزوی سرفرازی برای مردم و توفیق برای خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی و توسعه استان فارس بود. سخنران مراسم برای بیان دستاوردهای انقلاب، شاهدِ مثال هایی را مطرح کرد از جمله به خاطرات مرحوم بهمن بیگی که دلالت بر محدودیت های قبل از انقلاب دارد، اشاره نمود.
لازم به ذکر است که : یکی از پروژه های شهرداری شیراز ، تقاطع غیر هم سطح به نام مرحوم محمد بهمن بیگی بود که در روز ۲۱ بهمن با حضورِ دکتر امیری، معاون محترم امور مجلس رئیس جمهور، افتتاح شده بود. جناب دکتر امیری، سخنران مراسم در اثنای کلام، برای شاهدِ مثالِ نابرابری ها و محدودیت های قبل از انقلاب به خاطرات ایشان، اشاره ای نمود که غروبِ همان روز، یکی از آقایان، با این بخش از سخنرانی دکتر امیری، طی یادداشتی، انتقاد نمود.هرچند افرادِ زیادی در پاسخ به انتقادِ آن منتقد محترم، به حمایت از سخنانِ سخنران مراسمِ ۲۲ بهمن، در فضای مجازی، واکنش نشان دادند لکن رسم مهمان نوازی فارسی ها هیچگاه اهانت به مهمان، نبوده و نیست؛ آن هم یکی از شخصیت های نظام با سوابق روشن فوق که بسیار دوستدارِ مردم فارس هم هست.

ضمن تشکر مجدد از مردم فهیم جهت حضور در مراسم بزرگداشتِ دهه مبارک فجر و ایام الله ۲۲ بهمن و احترام به نظر و دیدگاه عزیزان و بزرگواران، شایسته است با توجه به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ حرمت افراد و رعایتِ اخلاق، در آرامش، وحدت و همدلی بکوشند و قدرِ این همدلی کم نظیر را بدانیم.
قطعاً هر فردی که خدمتی به مردم و جامعه کرده باشد، مردم خوب می فهمند و قدرشناس خواهند بود کما اینکه در طول تاریخ این کشور از افراد زیادی که به مردم خدمت نموده اند نام برده می شود و توجه به خدمتی که کرده اند و اثرات آن خدمت مدّ نظر است نه چیز دیگری.

روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

عبداله نامداری قرقانی چهارشنبه , ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۱۶

با سلام و عرض ادب اول یک سوال از آقای حسین حسینی دارم اینکه ایشان اهل کجا هستند که نسبت به نامگذاری مسجد روستای قلعه چوبی بنام استاد محمد بهمن بیگی معترض هستند ایشان را من نمیشناسم و می‌دانم که اهل روستای قلعه چوبی نیست و با این نظر نمیتونن از فرمایشات آقای استوار میمندی حمایت کنند جناب حسینی بهتر است در مورد روستایی که هیچ نسبتی با آنجا ندارید نظر هندهید خدمات جناب بهمن بیگی برای اهالی روستای قلعه چوبی آنقدر با ارزش بوده که با نامگذاری یک مسجد گوشه ای از آنها یادآوری میگردد و اگر شما قصد حمایت از آقای استوار میمندی داری بهتر است دنبال گزینه مناسب تری بروید

نعمت سه شنبه , ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶

ادمی به این مهمی البته بانظر شما چطور یه تحقیق کوچک از خدمات استاد بهمن بیگی انجام نداده با توجه به مسؤلیت های که در استان فارس داشته بعید میددنم بیغرض نبوده

نعمت سه شنبه , ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳

نظر شما اینه ارزش کار استاد بهمن بگی کمتر از کار شهدا است

ایرانی سه شنبه , ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

خدمات زنده یاد بهمن بیگی قابل مقایسه با هیچ کدام از مسئولان استانی نبوده و توجه این استاد حوزه علمیه را به خدمات مرحوم بهمن بیگی جلب نموده ودرمقابل پروردگار با خودش مقایسه کند که کدامیک درنزد خداوند متعال ومردم گرامی تر هستند

سهراب کشکولی سه شنبه , ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

با سلام واحترام
استادبهمن بیگی جزءجدایی ناپذیروارزشمندکشورعزیزمان ایران خصوصا استان فارس کهگلویه وبویراحمدوقوم قشقایی است
پس باسلیقه وغرض شخصی ویک جانبه گری ارزشها رابه چالش نکشیم وبه مردم دهن کجی نکنیم
باسپاس
ودرود

احمد سه شنبه , ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۴۷

درود بر روان پاک استاد بهمن بیگی

خدمات مرحوم بهمن بیگی بر هیچ کس پوشیده نیست.

عشایر ایلات خمسه

حسین حسینی سه شنبه , ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۲۸

بعنوان عضوی از حامعه اسلامی وقشقایی خدمات مرحوم بهمن بیگی را ارج می نهیم ولی بزرگ کردن بیش از حدنام ایشان تا جایی که نام کانون فرهنگی مساجد (مسجد ابوالفضل قلعه چوبی)را هم با وجود داشتن شهدای ارزشمندی در روستا ی مذکور بازهم به نام بهمن بیگی بنامند جفا در حق شهدا میباشد
لازم است بررسی بیشتری صورت گیرد

علی سه شنبه , ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۳۵

باتشکر وسپاس ازپاسخگویی روابط عمومی استانداری محترم الحق کمترین کاری که می‌شد درجواب حضرت آقا میشد انجام دادا ایکاش ایشان بعنوان ریاست حوزه بخودش زحمت میداد کمی تحقیق وبررسی بعمل میاورد مطمئما امکان ندارد خدمات استاد بهمن بیگی راحتی بابنام ایشان زدن کامل استان هم جبران کرد

عباس گنجی سه شنبه , ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۱۸

نقد صحبت های آقای دکتر امیری و نقد استاد مرحوم بهمن بیگی قطعا بی غرض نبوده…. وسعت خدمات و تلاش های مرحوم بهمن بیگی به حدی هست که اگه یه نفر هم از روی… صحبتی بر علیه ایشون داشته باشن برعکس باعث محبوبیت بیشتر ایشون میشه
بعید میدونم حالا حالاها فردی به شایستگی و دلسوزی ایشون پیدا بشه…
روحشان شاد یادشان ماندگار….

آخرین اخبار