چاپ کد خبر: 119334
1 شهریور 1402

پی بردن به برخی از ویژگی های شخصیتی با توجه به فرم نشستن

آیا با زانوهای صاف می نشینید؟ یا زانوها از هم جدا یا مچ پا ضربدری؟ وضعیت‌های مختلف نشستن و اینکه در مورد شخصیت شما چه می‌گوید را بررسی کنید.
آیا شما مجذوب زبان بدن هستید؟ آیا می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه اسرار را پنهان کنید؟ آیا می‌خواهید نشانه‌های غیرکلامی در قرار و روابط را درک کنید؟ آیا می خواهید به یک سخنران عمومی قدرتمند تبدیل شوید که بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند؟ یا فقط می خواهید بدانید کدام سیاستمدار حقیقت را می‌گوید؟

تست شخصیتپس از خواندن این مقاله، می‌توانید ویژگی‌های شخصیتی افراد و احساس آن‌ها را در عرض چند دقیقه پس از ورود به اتاقی مملو از افراد، به سادگی با نگاه کردن به وضعیت نشستن آن‌ها بخوانید.

۱. زانوهای صاف

اگر با زانوهایتان صاف بنشینید، نشان می‌دهد که وقت شناس، منطقی و به مقدار زیادی صادق هستید. شما معمولاً نگرش مثبتی نسبت به زندگی دارید و به خودتان مطمئن هستید.

مطالعه‌ای که در دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شد نشان داد افرادی که در مصاحبه‌ها با زانوهای صاف می‌نشینند برای شغل‌هایی که برای آن درخواست کرده بودند واجد شرایط‌تر تلقی می‌شوند. آنها به خود و مهارت هایشان اعتماد داشتند و احساس ناامنی کمتری دارند.

اگر حالت نشستن مورد علاقه شما با زانوهای صاف است، معمولاً کاملا محتاط هستید و فقط در صورت لزوم چیزی می‌گویید و از شایعات پرهیز می‌کنید. شما همچنین در نحوه مدیریت احساسات خود بسیار قوی هستید.

در روابط، شما تمایل به شریک وفادار و متعهد دارید و شنونده و ارتباط گیرنده خوبی هستید. شما به طور کلی دیگران را درک و حمایت می‌کنید. شما می‌توانید تا حدودی کنترل کننده باشید و  در بیان احساسات خود دچار مشکل شوید.

ویژگی های شخصیتی کلیدی: وقت شناس، متفکر منطقی، صادق، کنترل شده، فداکار، روراست، منضبط، محتاط.

نکته زبان بدن: اگر در یک محیط رسمی مانند یک مصاحبه شغلی یا یک جلسه کاری نشسته ‌ید، ممکن است بهتر باشد که زانوهای خود را صاف بنشینید. با این حال، گاهی اوقات، نشستن با زانوهای صاف می‌تواند شما را سفت و سفت نشان دهد.

برای جلوگیری از این امر، سعی کنید شانه‌هایتان را شل کنید و اجازه دهید بازوهایتان به طور طبیعی در کناره‌تان آویزان شوند. همچنین می‌توانید کمی به جلو خم شوید تا ظاهری بازتر و قابل دسترس ایجاد کنید.

گزینه‌های شغلی: خلبان، دندانپزشک، جراح، حسابدار، مهندس نرم افزار، آماردان، محقق، نویسنده، ویراستار.

۲. زانوهای باز

اگر با زانوهایتان باز بنشینید، نشان می‌دهد که ممکن است خودمحور باشید. شما می‌توانید فقط به خودتان فکر کنید و خودخواه باشید. شما وقتی به این حالت می‌نشینید، نشان می‌دهد که در تلاش هستید قلمرو خود را مشخص کنید و قدرت خود را به نمایش بگذارید.

با این حال، مطالعات به ما می‌گویند که اگر معمولاً با زانوهای باز می‌نشینید، مضطرب هستید و اعتماد به نفس پایینی دارید، به همین دلیل است که می‌خواهید تا آنجا که ممکن است فضایی را اشغال کنید تا احساس خوبی در مورد خود داشته باشید.

شما خیلی نگران هستید اما ممکن است در ظاهرتان مشخص نشود. دوست دارید به کمال برسید، اما باید بدانید از این شاخه به  آن شاخه پریدن خوب نیست. شما دائماً بیش از حد فکر می‌کنید یا پر از ترس از این هستید که همه چیز بر وفق مراد شما نباشد.

همچنین ممکن است از عواقب اعمال یا گفتار خود بی‌اطلاع باشید و از تعهدات فرار می‌کنید. دوست دارید همه چیز همانطور که می خواهید پیش برود و اگر نشد عصبانی می‌شوید یا گاهی نه چندان مهربانانه رفتار می‌کنید. کنید.

از ابراز عشق و علاقه خود به شریک زندگی خود نمی‌ترسید. می‌خواهید شریک زندگی خود را در برابر آسیب محافظت کنید و ممکن است بسیار خود رای باشید.

ویژگی‌های کلیدی: خودمحور، متکبر، قضاوت کننده، تمرکزکم.

نکته زبان بدن: نشستن با زانوهای باز از هم می‌تواند نشانه تسلط یا اعتماد به نفس باشد، اما همچنین می‌تواند نشانه بی احترامی یا پرخاشگری نیز باشد. اگر در یک محیط رسمی، مانند یک مصاحبه شغلی یا یک جلسه کاری نشسته‌اید، ممکن است بهتر باشد که زانوهای خود را کنار هم بگذارید.

گزینه‌های شغلی: نوازنده، رقصنده، مربی یوگا، هنرمند رزمی، نجار، مکانیک، لوله کش، برق، باغبان، نقاش.

۳. زانوهای روی هم

اگر با پاهای روی هم می‌نشینید، نشان می‌دهد که شما بهترین صحبت کننده در اتاق هستید. صحبت کردن با شما لذت بخش است و شما می توانید به راحتی از طریق هر مکالمه‌ای ارتباط برقرار کنید. شما کمترین قضاوت را می‌کنید و تمام تلاش خود را می‌کنید تا بفهمید طرف مقابل در چه موردی می‌خواهد صحبت کند.

اهل هنر هستی؟ آیا تمایل زیادی به رویاپردازی با چشمان باز دارید؟ شما سرشار از ایده و خلاقیت هستید، رویا پردازی می‌کنید و در تخیلات خود زندگی می‌کنید.

شما به راحتی به دیگران اعتماد نمی‌کنید و معمولا افکارتان را برای خودتان نگه می‌دارید. ممکن است زمان زیادی را صرف کنید تا کسی را به زندگی خود راه دهید چون بسیاز محافظه کار هستید.

ممکن است دوستانه به نظر بیایید اما به راحتی دوست نمی‌شوید. اهل مهمانی نیستید و ترجیح می‌دهید به دنیای درون خود گرایش داشته باشید تا دنیای بیرون. چیزهایی یاد می‌گیرید و  اغلب خردی برای ارائه دارید.

شما معمولا شخصیتی جذاب و کاریزماتیک دارید و نیازی به اثبات خود به دیگران احساس نمی‌کنید. شما از زندگی نهایت لذت را می‌برید.

در روابط،  مراقب نیازهای شریک زندگی خود بوده و همیشه آماده کمک به او هستید. عمیقاً به روابط خود متعهد هستید، با این حال، درون گرایی و محتاط بودن شما ممکن است مانع بیان احساساتتان باشد. ممکن است لازم باشد بیاموزید که آسیب پذیرتر باشید و احساسات خود را آشکارتر بیان کنید.

ویژگی‌های شخصیتی کلیدی: هنرمند، رویاپرداز، تخیلی، محتاط، حساس، درون نگر، متفکر، مستقل، مطمئن، با اعتماد به نفس، و کاریزماتیک.

نکته زبان بدن: نشستن با پاهای روی هم می‌تواند نشانه راحتی و آرامش باشد، اما همچنین می‌تواند نشانه‌ای از حالت تدافعی یا بسته بودن باشد. اگر در یک محیط رسمی نشسته‌اید، مانند یک مصاحبه شغلی یا یک جلسه کاری، ممکن است بهتر باشد که پاهای خود را روی هم نگذارید.

گزینه های شغلی: طراح مد، طراح داخلی، استایلیست، متصدی هنر، رقصنده، مربی یوگا، فیلسوف، درمانگر، معلم، مشاور.

۴. مچ پا ضربدری

اگر با مچ پاهای ضربدری بنشینید، نشان می دهد که شما سر به زیر، ظریف و پیچیده هستید. برای رسیدن به اهدافتان سخت و به صورت خستگی ناپذیر کار خواهید کرد و جاه طلبی زیادی دارید.

شما معمولاً دوست دارید محتاط باشید و توانایی عجیبی در آرامش و اعتماد به نفس در هر موقعیتی دارید. می‌توانید به اطرافیان خود نیز احساس اعتماد به نفس بدهید. معمولاً خود را با متانت هستید و به ندرت هراس می‌کنید.

از سرعت کارها راضی هستید و در تصمیم گیری یا انجام کارها عجله نخواهید کرد.

شما همچنین تمایل زیادی به رسیدگی به ظاهر خود دارید، ظاهر بیرونی خود را مطابق با مناسبت حفظ می‌کنید و در  در پنهان کردن احساسات منفی خود خوب هستید. شما همچنین شنوندگان خوبی هستید، شاید به همین دلیل است که مردم زیاد به شما اعتماد می‌کنند.

در روابط، ممکن است محتاط باشید و کمتر فعال هستید. ممکن است قبل از تعهد، وقت خود را صرف شناختن جزیی کنید. یک رابطه طولانی مدت و تک همسری را به روابط کوتاه مدت ترجیح می‌دهید.

راز نگه دار هستید و کمتر احتمال دارد اطلاعات شخصی را با دیگران به اشتراک بگذارید. ممکن است ترجیح ندهید در مورد مسائل مربوط به روابط خود با کسی غیر از شریک زندگی خود صحبت کنید.

ویژگی های شخصیتی کلیدی: محفوظ، مستقل، کنترل شده، دیپلماتیک، ملاحظه کار، درون گرا، ظریف، با اعتماد به نفس.

نکته زبان بدن: تکان دادن پاها در حالت نشسته با مچ پا روی هم می‌تواند نشانه‌ی عصبی بودن یا اضطراب باشد. اگر متوجه شدید که پاهایتان را تکان می‌دهید، سعی کنید آرام باشید و روی مکالمه تمرکز کنید. علاوه بر این، روی هم زدن بازوها یا خمیدن در حالت نشسته با مچ پا روی هم می‌تواند شما را خسته یا بی‌علاقه نشان دهد.

گزینه های شغلی: ماساژدرمانگر، فیزیوتراپیست، مربی یوگا، رقصنده، خواننده، بازیگر، مدل، استایلیست، طراح داخلی.

۵. پاها به شکل ۴

حالت نشستن قفل پا شکل چهار به نظر می رسد که در حال شکل دادن شکل چهار (شماره ۴) با پاهای روی هم رفته، یک مچ پا روی زانو دیگر هستید.

اگر در حالت نشستن قفل چهار پا بنشینید، نشان می‌دهد که با اعتماد به نفس، مقتدر و مسلط هستید. صرف نظر از جنسیت، اگر به شکل ۴ می‌نشینید، در مقایسه با افرادی که حالت‌های نشسته دیگر دارند، جوان‌تر، آرام‌تر، خودکفاتر، مسلط‌تر و اعتماد به نفس‌تر هستید. شما از موقعیت خود راضی هستید.

شما ذهن و انرژی خود را صرف رفع هر کمبودی در هر زمینه ای از زندگی خود خواهید کرد. شما اهداف خود را تعیین خواهید کرد و برای رسیدن به همه آنها هوشمندانه عمل می‌کنید. شغل و تحصیل برای شما در اولویت است. شما از مشاغلی لذت می برید که تنوع داشته باشد و هرروز چیز جدیدی یادبگیرید.

شما همچنین عاشق فضا و حریم خصوصی خود هستید. به گفته متخصصان رفتار، شما نیز ممکن است بر این باور باشید که هر چیزی زمان و مکان خاص خود را دارد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید که خوب لباس بپوشید و خوب به نظر برسید. شما ماهیت استدلالی یا رقابتی دارید و به احتمال زیاد هر نظری غیر از نظر خود را رد می‌کنید.

در روابط، شما به شریک خود وفادار و متعهد می‌مانید، حتی زمانی که اوضاع سخت می‌شود. وقتی همه چیز واقعاً جدی می‌شود، می‌توانید موقعیت های دشوار را به شیوه ای آرام و جمعی مدیریت کنید. در مواقع دیگر، ممکن است همیشه بخواهید بهترین شریکی باشید که می توانید باشید و از رقابت با همسرتان برای جلب توجه او نترسید.

ویژگی های شخصیتی کلیدی: اعتماد به نفس، سلطه جو، جوان، ایمن، محتوا، بحث انگیز و رقابتی.

نکته زبان بدن: نشستن با پاهای خود در حالت چهار شکل به عنوان نشانه ای از تسلط یا قدرت در نظر گرفته می شود. اگر شما یک شخصیت معتبر هستید، پس می توانید در این موقعیت بنشینید. با این حال، اگر در یک محیط رسمی زیردستان یا جوان هستید، ممکن است بهترین کار این باشد که به طور کلی از این موقعیت اجتناب کنید.

گزینه های شغلی: مربی یوگا، فیلسوف، هنرمند، طراح، طراح رقص، تجربه کاربری یا طراح وب، تحلیلگر داده، اینفلوئنسر، تحلیلگر بازاریابی، سیاستمدار یا بوروکرات.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار