چاپ کد خبر: 44369
15 بهمن 1399

کشف ۱۶۲۰ کیلو مواد مخدر ، توقیف ۱۴۰ میلیارد کالای قاچاق و کشف ۹۰ فقره انواع سرقت در استان فارس

نیروی انتظامی استان فارس

فرمانده انتظامی استان از کشف یک تن و ۶۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۸ قاچاقچی مواد مخدر خبر داد.

به گزارش اول فارس ، سردار “رهام بخش حبیبی” در نشست خبری با اصحاب رسانه، در این خصوص اظهار داشت: دومین مرحله از اجرای طرح صاعقه در سال جاری با مشارکت کلیه یگان های انتظامی طی ۴۸ ساعت گذشته در سطح استان فارس اجرایی شد.

وی افزود: با تلاش مأموران انتظامی استان طی این مدت، ۱۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل مواد مخدر توقیف و در بازرسی از آن ها یک تن و ۶۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص ۸ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: این محموله های مواد مخدر در محورهای مواصلاتی شهرستان های “شیراز”، “فیروزآباد”،”داراب”،”نی ریز” و “جهرم” کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، حدود ۴۹ تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

سردار حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: مأموران انتظامی استان فارس با اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا در سطح محورهای مواصلاتی استان، ۷۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین را توقیف و مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق کشف کردند.

وی با بیان اینکه بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این کالاهای قاچاق کشف شده ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص ۹۹ متهم دستگیر و با ۸۴ پرونده تشکیل شده به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری، ۴۴۶ میلیارد تومان کالای قاچاق در سطح استان کشف شده است که با افزایش ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه رو بوده است.

کشف ۹۰ فقره انواع سرقت

سردار حبیبی ادامه داد: در پی وقوع چند فقره سرقت کارت های عابر بانک از افراد کهنسال و بی سواد، موبایل قاپی و کلاهبرداری از طریق کارت های عابر بانک با تعویض کارت ها در مقابل دستگاه های خود پرداز در سطح شهر شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

وی گفت: با انجام اقدامات شبانه روزی و رصد اطلاعاتی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی اعضای ۳ باند سارقان و دستگیری ۶ نفر از آنها شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه اعضای این باند از مجرمان حرفه ای و سابقه دار و دارای سوابق متعدد سرقت، تحصیل مال غیر، حمل سلاح سرد، خیانت در امانت، ایراد ضرب و جرح  و در گیری هستند، افزود: متهمان در تحقیقات انجام شده تا کنون  به ۹۰  فقره انواع سرقت در سطح شهرستان شیراز اعتراف کردند.

سردار حبیبی افزود: در بازرسی از مخفیگاه این متهمان مقادیر زیادی اموال مسروقه به ارزش ۴ میلیارد ریال کشف شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار