چاپ کد خبر: 115385
7 تیر 1402

آب های زیر زمینی در شرق استان فارس بشدت شور می شوند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه میزان شوری آب زیرزمینی در مناطقی از شرق این استان نظیر داراب، زرین‌دشت و حاجی‌آباد افزایش یافته است.
به گزارش اول فارس ، وی اظهارداشت: در شهرستان داراب شوری آب به میزان ۶۰۰ میکروموس، و در شهرستان زرین‌دشت به میزان ۴۵۰۰ میکروموس نسبت به ابتدای دوره اندازه‌گیری، افزایش یافته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس توضیح داد: به عنوان مثال، میزان شوری آب در ابتدای دوره اندازه‌گیری در محدوده مطالعاتی حاجی‌آباد، ۵۰۰۰ میکروموس بوده که به حدود ۱۱ هزار میکروموس افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس خاطرنشان کرد: در استان فارس سالانه به طور متوسط ۶.۷ میلیارد متر مکعب مصرف آب در تمام حوزه‌ها به دست می‌آید که از این میزان ۸۴ درصد از منابع آب زیرزمینی و ۱۶ درصد از منابع آب سطحی است.

وی به دلایل شور شدن آب ها در استان فارس اشاره ای نکرد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

هموطن شنبه , ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

سلام لطفا یه فکری هم به حال روستای مهارلو کهنه ۲۵کیلومتری شیراز فسا کنیدوصعیت آب شرب بیچاره ها افتصاح هست

آروین جمعه , ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

با برگزاری فط جلسات توسط مسئولین و جدی نگرفتنِ مشکل کاهش و بحران منابع آب زیر زمینی، پیش بسوی آینده ای بهتر برای سرزمینمان و گرسنگی بیشتر…

محمدی پنجشنبه , ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵

آب، همانند حقوق و منابع مالی به ما یکبارگی داده می شود ولی چون آب را ذخیره نمی کنیم، از دستمان خارج می شود و بعدا در موقع نیاز آبی ،کمبود آن را حس می کنیم، واضح است اگر حقوق و منبع مالی که سر ماه یکبارگی به ما داده می شود ذخیره نکنیم ،برای هزینه کرد مایحتاج در طول ماه دچار مشکل کمبود منابع مالی می شویم .
صدها میلیارد متر مکعب آب به یکبارگی با نام سیل به ما داده می شود ولی بدون استفاده و با ایجاد خسارات فراوان از کشور خارج می شود که اگر آن را مهار و ذخیره کنیم ،می توان در زمان و مکان مناسب از آن استفاده کرد.
سیل بزرگی که چند سال پیش در استان های خوزستان و لرستان باعث خسارات فراوان شد اگر توانسته بودیم آن را مهار و ذخیره کنیم شرایط آبی کشور، بهتر از این بود.

عباس چهارشنبه , ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶

در فارس .کشاورزی بی رویه محصولات آب بر زیاد هست..علاوه بر آن ..وجود باغ شهری .که هیچ فایده‌ای .ندارند.بیشتر آب را می بلعند..اگر دولت نظارت بیشتر کند .شاید بتوانیم کاری کرد .

باهر چهارشنبه , ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

اکنون در همین سایت از پنبه کار نمونه داراب قدردانی و گزارش تهیه شده است در صورتی که پنبه یک محصول اببر می باشد وبایدازکشت و توسعه آن جلوگیری گردد و‌محصولاتی مجوز کشت داشته باشند که اب کمی برای به ثمر رسیدن مصرف می کنند!!!!!

آخرین اخبار