چاپ کد خبر: 66920
18 شهریور 1400

بهترین و اثربخش ترین واکسن کرونا در ایران کدام است؟

واکسن کرونا 17

به گزارش اول فارس، علیرضا رئیسی با اعلم این مطلب افزود: همه واکسن‌های داخلی که تا الان تولید شده اند؛ از رازی، پاستور و حتی سیناژن؛ همه در فاز‌های مختلف مجوز دریافت کرده اند؛ برکت هم که از قبل مجوز داشته است؛ طی هفته‌های آینده میزان تولید واکسن برکت هم به صورت جهشی افزایش خواهد یافت این واکسن از نظر اثر بخشی از بهترین واکسن هاست، البته تا الان قریب به ۴ میلیون دز واکسن برکت به ما تحویل داده اند و استقبال بسیار خوبی هم از این واکسن شده است. در بررسی‌هایی که ما کرده ایم؛ آمار مرگ و میر ناشی از تزریق واکسن برکت صفر بوده و میزان بستری و تاثیرپذیری این واکسن فوق العاده ارزشمند است.
رئیسی گفت: واکسن برکت نه تنها از نظر میزان عارضه بلکه اثربخشی یکی از بهترین واکسن‌های کشور بوده است. تا حالا هم قریب به ۳ میلیون دز واکسن تزریق کرده ایم حتی یک فوتی درباره واکسن برکت نداشته ایم.
وی درباره سرعت در واردات واکسن گفت: چندین عامل وجود دارد. اوایل دنیا خیلی نیازمند واکسن بود و هر کشور تولید کننده هم مردم خود را برای دریافت واکسن در اولویت قرار داده بود. اما بحث‌های مدیریتی و کار‌های تیمی هم بسیار مهم هستند و در این زمینه اقدامات زیادی انجام شد.
رئیسی افزود: برای واردات واکسن تلاش‌های زیادی صورت گرفت. منتها این اواخر با توجه به ارتباطات خیلی خوبی که برقرار شد و جدیتی که در کار صورت گرفت؛ الحمدالله میزان زیادی واکسن که قبلا هم قول داده شده بود وارد شد.
وی گفت: کشور چین با ما فوق العاده همکاری کرد و ما این همکاری را فراموش نخواهیم کرد. در این خصوص عملکرد رئیس جمهور فوق العاده مهم بود. چند بار تماس تلفنی داشتند. آقای مخبر به عنوان معاون اول رئیس جمهور بسیار همکاری کردند. در این رابطه وزارت امور خارجه را نباید فراموش کنیم که نقش بسیار ارزنده‌ای در این زمینه داشتند. از بانک مرکزی تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی همه دست به دست هم دادند یک اراده بسیار قوی شکل گرفت تا همه مردم واکسینه شوند.
رئیسی افزود: مردم نگران کمبود واکسن نباشند. ما علاوه بر اینکه واکسن را تامین کرده ایم؛ سازمان دهی کرده ایم که بتوانیم تا زیرساخت‌ها قوی‌تر شده و سرعت واکسیناسیون بیشتر شود. در طی ۳ روز گذشته رکورد واکسیناسیون در کشور شکسته شد و ما به بالای ۸۰۰ هزار دز هم رسیدیم و به زودی میزان واکسیناسیون ما به یک میلیون دز هم می‌رسد.
وی درباره ازدحام مردم در صف واکسیناسیون گفت: اولا مردم و دوما دانشگاه‌ها نباید نگرانی داشته باشند. مراکز واکسیناسیون را باید بیشتر کنند. نترسند که واکسن نیست. واکسن تامین شده و وجود دارد. حتما نیاز است که مراکز تجمیعی و مراکز واکسیناسیون را گسترش دهند. دیروز با فرمانده سپاه سردار سلامی جلسه داشتیم که به فرماندهان سپاه سراسر کشور دستور دادند و تفاهم نامه‌ای امضا شد. برنامه ما این است که مراکز تجمیعی مان که تعدادش قریب به ۱۰۰۸ مرکز است دوبرابر شود.
رئیسی افزود: نیروهایمان را هم در مراکز واکسیناسیون بیشتر می‌کنیم. هدفمان این است که علاوه بر واکسیناسیون مردم حرمت شخصیت و شانیت آن‌ها هم حفظ شود و در صف معطل نشده و یا ناراحت نشوند.
وی درباره واردات واکسن جانسون جانسون هم گفت: هر واکسنی که منشا تولیدش در آمریکا و انگلیس نباشد به اسم و برند کاری نداریم آزاد است و می‌تواند وارد کشور شود. منتها این نکته مهم است که امکان دارد تبلیغات زیادی صورت بگیرد، ولی از این جنس واکسن‌ها در کار نیست.
رئیسی افزود: یادمان باشد همین واکسن فایزر زمانیکه آمریکا ۵۰ تا ۶۰ درصد مردم خودش را واکسن زد حتی به هم پیمان خودش کشور کانادا که ۳ برابر ظرفیت کشورش واکسن خریده بود، واکسن تحویل نداد؛ بنابراین اینطور فکر نکنیم که اگر فایزر می‌خواستیم فردا پشت در بود. اصلا چنین چیزی نیست.
وی درباره نبود واکسن اسپوتنیک و تزریق واکسن آسترازنکا بجایش گفت: به هیچ وجه مشکل ندارد. این دو واکسن از یک پلتفرم هستند ضمن اینکه در دنیا درباره این موضوع مطالعه شده است و حتی دیده اند که اثر بخشی آن بهتر است. ما به مردم گفته ایم که اگر صبر کنند دز دوم را هم وارد می‌کنیم. به احتمال خیلی زیاد حدود ۱۰ روز دیگر دز دوم اسپوتینک از روسیه وارد می‌شود.
وی درباره اینکه آیا می‌شود به جای واکسن برکت در دز دوم از واکسن سینوفارم استفاده کرد؛ گفت: هر واکسنی که بخواهیم دز دوم را بزنیم حتما باید قبلش یک مطالعه شروع شده باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حسینیاری شنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

خوب چوندر داخل هست ب خاطر این مرگ ومیر نداره

بهنام پنجشنبه , ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

من هم واکسن برکت زدم.

آخرین اخبار