چاپ کد خبر: 76403
9 اسفند 1400

تصاویر رویایی از مناظر طبیعی سوئیس

سوئیس یا سویس ، Switzerland با نام رسمی کنفدراسیون سوئیس کشوری محصور در خشکی است که در تلاقی اروپای غربی، مرکزی و جنوبی واقع شده این جمهوری فدرال متشکل از ۲۶ کانتون است که مقامات فدرال آن در برن مستقرند.

به گزارش اول فارس، سوئیس از جنوب با ایتالیا، از غرب با فرانسه، از شمال با آلمان و اتریش و از شرق با لیخن اشتاین همسایه است. این منطقه از نظر جغرافیایی بین فلات سوئیس، رشته کوه آلپ و ژورا تقسیم شده‌است و مساحت کل آن ۴۱٬۲۸۲ کیلومتر مربع، و وسعت آن ۳۹٬۹۹۷ کیلومتر مربع است.

با آنکه بخش اعظم منطقه را رشته کوه آلپ اشغال می‌کند، اما اکثر جمعیت ۸٫۵ میلیون نفره سوییس بیشتر در فلات متمرکز شده‌اند.

بزرگترین شهرها و مراکز اقتصادی سوییس در قسمت فلات آن واقع شده‌اند. از جمله زوریخ، ژنو و بازل. در این شهرها دفاتر مختلف سازمانهای بین‌المللی، از جمله ستاد مرکزی فیفا، دومین دفتر بزرگ سازمان ملل و ساختمان اصلی بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی، قرار دارد. فرودگاه‌های بین‌المللی اصلی سوئیس نیز در این شهرها واقع شده‌اند.

این کشور ۸٬۶ میلیون نفر جمعیت و مساحتی بالغ بر ۴۱٬۲۹۰ کیلومتر مربع دارد. سوئیس کشوری است به صورت جمهوری فدرال تک کانتون و از ۲۶ ایالت تشکیل شده‌است که «کانتون» خوانده می‌شوند.

پایتخت سوئیس شهر بِرن است و قطب‌های اقتصادی این کشور دو شهر ژنو و زوریخ هستند. سوئیس یکی از کشورهای پرتوسعه انسانی در جهان است و درآمد سرانه در این کشور با ۸۰۰۰۰ دلار برای هر نفر از بالاترین‌ها در جهان است.

سوئیس کشوری چندزبانه است و در آن چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش جزو زبان‌های سوئیس شناخته می‌شوند.

سوئیس 3

سوئیس 4

سوئیس 5

سوئیس 6

سوئیس 7

سوئیس 8

سوئیس 8

سوئیس 1

سوئیس 2

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهرزاد دوشنبه , ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

ماسال ما قشنگ تره فکر کردن

آخرین اخبار