چاپ کد خبر: 140106
24 فروردین 1403
رئیس سازمان دامپزشکی گفت:

تولید انواع محصولات در روستاها دیگر نیازی به مجوز دامپزشکی ندارد

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: تولیدات مختلف در روستاها ، دیگر نیازی به مجوز دامپزشکی ندارد.

روستا

به گزارش اول فارس، نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طبق قانون ، همه تولیدات مصرفی روستا می‌تواند در خود روستا تولید شود؛ بنابراین برای تولید محصولات دامی در روستا دیگر نیاز به مجوز یا پروانه کسب دامپزشکی نیست و این موضوع به ادارات کل ابلاغ شده است.

نوروزی تاکید کرد: کارکرد اصلی روستا تولید؛ شیر، پنیر، کره، ماست، عسل، خامه و دیگر محصولات روستایی است که با اجرای برخی از طرح‌ها و تغییر چهره روستا، این کارایی از دست رفته است و ضروری است با اتخاذ روش‌های مقتضی و تسهیل در تولید و حذف قوانین دست و پاگیر، روستاها دوباره به کارکرد واقعی خود بازگردند.

وی افزود: برای رفع مشکلات تولیدات دامی، آبزی پروری و کشاورزی مقرر شد پس از تشکیل کار گروه‌های تخصصی با مشارکت تولید کنندگان و کارشناسان ، طرحی بر اساس مناطق جغرافیای کشور تدوین و پس از تصویب نهایی ابلاغ و اجرایی شود.

وی همچنین در خصوص بلاتکلیفی و انتظار ۴ هزارو ۴۰۰ متقاضی کسب و کار در کشور که منتظر صدور مجوزشان هستند گفت: تا پایان فروردین پرونده فواصل بهداشتی بسته خواهد شد.

نوروزی افزود: با توجه به شعار سال و ضرورت مشارکت مردمی در جهش تولید تلاش می‌کنیم مجوز ها‌ی کسب و کار با سرعت بیشتر و زمان کمتر صادر شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار