چاپ کد خبر: 119615
5 شهریور 1402

خبر خوش ادامه «خط ۳ مترو شیراز» از شهرک گلستان به شهر صدرا

شهردار شیراز با بیان اینکه ادامه خط ۳ مترو از شهرک گلستان به شهر صدرا از اولویت‌های مدیریت شهری و استانی است، گفت: اجرای این پروژه همکاری بین بخشی را می‌طلبد.

خبر خوش ادامه «خط ۳ مترو شیراز» از شهرک گلستان به شهر صدرا

به گزارش اول فارس،  مدیریت ارشد شهری شیراز از پروژه‌های کلان عمرانی؛ جلسه میدانی بررسی خط ۳ در حال ساخت مترو از تقاطع بصیرت به سمت میدان راه‌آهن -به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر با ۸ ایستگاه بازدید کرد

در این جلسه که در محل احداث یکی از ایستگاه‌های در حال ساخت این خط برگزار شد، وضعیت مواردی نظیر ایستگاه‌ها، تونل‌ها، کارخانه تولید سگمنت و تی‌بی‌ام موردبحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم‌گیری شد.

شهردار شیراز با ابراز خرسندی از پیشرفت فیزیکی خط ۳ مترو که به‌نوعی توسعه غربی خط یک محسوب می‌شود، اظهار کرد: در بعضی قسمت‌ها حتی از برنامه زمان‌بندی جلوتر هستیم و درمجموع مسیری که در حال طی شدن است، طبق قوانین و ضوابط قرارداد در حال انجام است و امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی پروژه اجرا شود.

وی با بیان اینکه ادامه خط ۳ مترو از شهرک گلستان به شهر صدرا از اولویت‌های مدیریت شهری و استانی است، گفت: این مسیر ازنظر بودجه، ضوابط و قانون باید در بودجه کل کشور دیده شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز ابراز امیدواری کرد: مجوز احداث این مسیر در سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری به استان فارس اخذ شود.

شهردار  شیراز تصریح کرد: اجرای این پروژه، همکاری بین بخشی وزارت راه و شهرسازی، شهرداری صدرا، شرکت توسعه عمران شهر صدرا و شهرداری شیراز را می‌طلبد و تمامی این دستگاه‌ها باید همت کرده تا خط ۳ مترو به سمت شهر صدرا برسد و این کار باید به‌صورت مشارکتی انجام شود.

وی هدف از اجرای این پروژه را تسهیل در امر دسترسی عبور و مرور راحت و سریع شهروندان کلان‌شهر شیراز و شهر صدا دانست و ادامه داد: علاوه بر اشتغال برخی شهروندان صدرا در شیراز، چند بیمارستان تخصصی در صدرا وجود دارد که خدمات ارزشمندی را در سطح استان فارس به مراجعین خود ارائه می‌دهند.

شهردار شیراز  گفت: با ادامه خط ۳ مترو به شهر صدرا، مردم می‌توانند مسیر طولی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز تا شهر جدید صدرا را با استفاده از خطوط مترو در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه طی کنند.

به گزارش اول فارس خط ۳ متروی شیراز که توسعه غربی خط ۱ است به طول حدود ۱۱٫۷ کیلومتر در ۸ ایستگاه پیش‌بینی شده که چهارراه میرزای شیرازی (پل معالی آباد) را از طریق بزرگراه دکتر حسابی، به شهرک‌های شهید بهشتی، حافظ، بزین، استقلال،گلستان، زیرگذر شهرک گلستان و ایستگاه راه‌آهن شیراز متصل می‌کند.

نظرتان را برای ما بنویسید

نبود اورژانس اجتماعی در حادثه خودکشی زن شیرازی /خیابان نوروزی اما خلوت بود !

پیشنهاد نماینده مجلس برای ایجاد ۲ شهر جدید در «شاپورجان-کیان آباد» و « کرونی-سلطان آباد» شیراز

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

زهرا یکشنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲:۰۷

بابا اکو پارک صدرا یه آبگیر داشت که شهرداری گذاشت خشک بشه و اردکاش رو خوردن و حداقل نمیذاشتن خشک بشه

مهدی یکشنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۱۷

ای کاش خط ۳ مترو تا شهرک گویم ادامه میافت و قسمت قابل توجهی از جمعیت شمال غرب شیراز را که در این منطقه سکونت دارند را پوشش میداد، منطقه ای که از نطر جغرافیا، وسعت وجمعیت قابل توجه بوده و ازنظر پتانسیل های توسعه وپیشرفت چیزی از سایر شهرک همجوار همچون صدرا وگلستان کم ندارد.

مهدی یکشنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۳۱

ای کاش خط ۳ مترو تا شهرک گویم ادامه میافت و قسمت قابل توجهی از جمعیت شمال غرب شیراز را که در این منطقه سکونت دارند را پوشش میداد، منطقه ای که از نطر جغرافیا، وسعت وجمعیت قابل توجه هست

ناشناس دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶

شهردار حان فکر کنم هنوز ۳۰ سالت نبست چون ۳۰ ستل هست با خراب کردن جاهای مختلف شهرهنوز یه مترو نتونستید بسازید ..
خجالت آور هست وبس

هادی دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

واقعا تراکم جمعیت در شهر زیاد شده ، توسعه حمل نقل شهری برای شهر صدرا به شهر شیراز از نوع جاده ای و ریلی واقعا مهم و ضروری هست.

کاظم دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

سلام خبری خوشحال کننده برای اهالی مستضعف و بدبخت صدرا

کاظم دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

سلام خسته نباشید به هر انکس که جهت راحتی مردم طبقه محروم صدرا قدم برمیدارد

ناشناس دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

از خبر اول فارس هم خواهش میکنیم که پیگیر این موضوع تا رسیدن به نتیجه نهایی واطلاع رسانی لحظه به لحظه آن به مردم صدرا باشند .باتشکر ازاطلاع رسانی شما وپیگیرهای مسؤلین .آن شاء الله به زودی شاهد اجرا وافتتاح این پروژه بسیارضروری باشیم .

ناشناس دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

سلام .امیدوارم .ان شاء الله باهمت مسؤلین محترم شهرصدرا این اقدام بسیارضروری انجام شود واقعا مردم شهرصدراازلحاظ وسیله با مشکلات بسیاری درگیر کرده .حتی برخی از بیماران پیونداعضاکه مجبورند هوایی به شیراز بیان وبه بیمارستان پیوند مراجعه کنند بامشقت این فاصله رو متحمل می‌شوند .ولطفا مسؤلین محترم صدرا پیگیر تاسیس مدرسه شاهد درمقطعه دبیرستان باشید چرابچه های ما باید از حداقل امکان خوب و مدرسه شاهد محروم باشند .

ایران آباد دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

همشهری شما هم باورتون شده چنین اتفاقی رخ بده؟ نزدیک به انتخابات که میشه وعده وعیدها شروع میشه. بشنو ولی باور نکن

طوبی دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

صدرا با این هوای خوب وعالی
خیلی عالیه مترو ممنونم
فقط خیابان های باریک داره وباعث تصادف و امکانات رفاهی کم متاسفانه بازم لطف کردین برا ی مترو خوشحالم
حالا اینم ده سال طول می کشه ولی امید داشتن بد نیست

ناشناس دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

البته افتتاح وگرفتن بودجه …..چون به عمر سه نسل طول میکشه

معین دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

صدرا واقعا کسی ندارد.بداد این شهر برسید.معلوم نیست کی مترو بیاد انشالله برای نوه ها خوبه

محمد دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۳۵

تکمیل خط ۳،اگه نوه هامون ببینن

م.صفری دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۳۶

انشاءالله که این خط ۳ مترو راه اندازی بشه بچه ها برای رفتن به مدارس خوب در شیراز با مشکلات زیادی برای رفت و امد روبرو هستند و هزینه سرسام آور سرویس که واقعا از پسش برنمی آییم

مهدی دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲:۴۸

خط دو رو که رئیسی افتتاح کرد کامل ش کنن خط سه نمی خوایم ورزشگاه روحانی افتتاح کرده تکمیل ش کنن

ناشناس دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲:۱۸

با سلام برا مسکن ملی کاری کنید پیش بره و اینکه صدرا بزرگ شده و مدرسه دولتی خیلی خیلی کم هست و برای جوانان یه راهکاری پیدا بشه تا کسب درآمد کنن و پارک محله هم لطفاً زیاد کنن

ناشناس دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲:۱۷

صدرا چیزی بنام شهرداری ندارد…

آخرین اخبار