چاپ کد خبر: 137455
28 اسفند 1402

علت اینکه اتو داغ نمی شود چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که اتو را به برق زده باشید و اتو گرم نشود.این می توان دلایلی بسیاری باشد که در ادامه این مطلب این دلایل را بررسی می کنیم.

علت گرم نشدن اتو

بررسی علل و دلایل داغ نشدن اتو

هنگامی که اتو داغ نمی شود، قطعاً خسته و ناامید می شوید. داغ شدن اتو در زمان کوتاه باعث می شود که هم در زمان صرفه جویی کنید و هم لباس تان بهتر اتو شود اما بعضی از محصولات الکترونیکی با مشکلاتی مواجه هستند که این موضوع در مورد اتو هم اتفاق می افتد که در این قسمت از نمناک قصد داریم بیشتر راجع به آن صحبت کنیم. داغ نشدن اتو ممکن است به دلیل مشکلات زیر باشد:

مشکل فیوز دمایی

بعضی از اتو ها به دلیل مشکلات موجود در فیوز دمایی با مشکل داغ شدن مواجه می شوند و کلاً داغ نمی شوند اما بعضی بیش از حد داغ می گردند. در غیر این صورت ممکن است مشکل در کنترل ترموستات باشد که باید آن را نیز بررسی کنید.

مشکل سیم اتو

اولین چیزی که شما باید چک کنید، سیم است. احتمالا سیم اتو جریان برق را به خوبی انتقال نمی دهد و همین باعث شده که جریان برق قطع شود و اتو به خوبی داغ نشود.

اشکالات ترموستات از عوامل گرم نشدن اتو

بررسی ایرادات ترموستات از عوامل گرم نشدن اتو به شرح زیر می باشد:

ترموستات در اتو در نقش تنظیم کننده دما است. به همین دلیل بروز ایراد در آن می تواند علت داغ نشدن اتو باشد. از این رو در صورتی که اتوی شما داغ نشد می توانید یکی از موارد مورد بررسی را به ترموستات دستگاه اختصاص بدهید. ترموستات در صورت خرابی معمولا نیاز به تعویض خواهد داشتو برای تعویض ترموستات حتما باید از قطعات با کیفیت و فابریک استفاده کنید تا دوباره این مشکل در آن پیش نیاید.

آسیب به برد مدار

همه چیز در دنیای مدرن به یکدیگر متصل است. آسیب در برد مدار اتو ممکن است باعث شود که داغ نشود؛ یعنی جریان برق به خوبی کارش را انجام می دهد و همه چیز سر جایش است اما برد مدار اتو به خوبی عمل نمی کند و حرارتی را احساس نمی کنید.

آسیب به المنت گرمایی

المنت حرارتی یا گرمایی اتو از نیکروم ساخته شده است. یعنی ۸۰ درصد آن نیکل و ۲۰ درصد کرومیوم است. نیکروم مقاومت بالایی دارد و یک لایه چسبنده از کرومیوم اکسید را هنگام گرما ایجاد می کند. اگر این المنت مشکل داشته باشد، قطعاً با مشکل داغ شدن اتو مواجه خواهید بود که باید هرچه سریع تر آن را برطرف کنید.

تنظیمات اشتباه علت داغ نشدن اتو

تنظیمات اشتباه علت داغ نشدن اتو خواهند بود که در این بخش به بررسی آنها می پردازیم:

  • یکی از فناوری های به روز که در اتوهای جدید شاهد آن هستیم، سیستم خاموشی خودکار آن است.
  • این فناوری به دستگاه شما کمک می کند تا خیلی روی لباس ها روشن نمانده و آنها را نسوزاند.
  • از این رو به هم خوردن تنظیمات آن می تواند باعث پایین ماندن دمای اتو شده و مانع از داغ شدن آن شود.
  • با استفاده از راهنمای دستگاه می توانید این تنظیمات را دوباره به حالت اولیه و اصلی آن باز گردانید.

علت گرم نشدن اتو

کثیف شدن و رسوب گرفتن اتو

یکی از دلایل عمده گرم نشدن اتو، تجمع رسوب و کثیفی کف آن است که درصورت رفع به موقع، مانع از گرم شدن و عملکرد مناسب اتو میشود.

راه حل های موجود برای رفع این مشکل

در صورتیکه اتوی شما هم به خوبی گرم نمیشود، میتوانید راهکاری عنوان شده در ادامه را امتحان کنید تا چنانچه دلیل گرم نشدن دستگاه شما، کثیفی و وجود رسوب است به سادگی رفع شود.

آب اتو را تمیز کنید

تمیز کردن قسمت داخلی اتو هر دو هفته یک بار توصیه می شود. شما می توانید از دکمه روی اتو استفاده کنید که داخل خودش را تمیز می کند و معجزه آفرین است. برای محلول تمیز کننده داخل اتو، می توانید از آب و سرکه استفاده کنید.

صفحه زیر اتو را تمیز کنید

تمیز کردن لایه خارجی صفحه زیر اتو کیفیت آن را بالاتر می برد. جنس و بافت فابریک لباس هم حفظ می شود و دیگر احتمال آسیب دیدگی وجود نخواهد داشت. برای تمیز کردن آن می توانید از خمیر دندان و یک پارچه تمیز هم کمک بگیرید تا تمام چسبندگی ها را از بین ببرید. فقط باید زمانی این کار را انجام دهید که هرگز سیم اتو به برق نباشد و کاملا خنک باشد. در غیر این صورت ممکن است بسوزید.

دلایل اصلی داغ نشدن اتو پرس

دلایل داغ نشدن اتو پرس به قرار زیر می باشند:

اتو پرس نیز با این ایراد روبرو است. سه عامل اصلی که مانع از داغ شدن اتو پرس می شوند به شرح زیر هستند:

  • خرابی المنت علت داغ نشدن اتو پرس
  • خرابی ترموستات و به هم خوردن تنظیمات آن هم می تواند دلیلی بر داغ نشدن اتو پرس باشد.
  • خرابی برد دستگاه نیز باید برای این ایراد بررسی شود.

خرابی برد الکتریکی از دلایل داغ نشدن اتو پرس

بررسی خرابی برد الکتریکی از دلایل داغ نشدن اتو پرس به شرح زیر می باشد:

  • برد الکتریکی اصلی ترین قطعه در اتو پرس است که در صورت خرابی و بروز ایراد در آن، برق به قطعات نرسیده و در نتیجه اتو داغ نمی شود.
  • این ایراد از ایرادات کلی در دستگاه است و برای تعمیر آن حتما باید از تعمیرکار با تجربه اتو کمک بگیرید.
  • برای این منظور می توانید از خدمات تعمیرات اتو پرس در محل امداد آی پی استفاده کنید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار